مقالات آموزشی

نقش محصولات درای وال کی پلاس در بهبود عایق بندی و صوت گیری دیوارها

عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس

آیا امکان عایق‌بندی دیوارهای ساختمان‌ها با استفاده از محصولات درای وال کی پلاس وجود دارد؟ آیا این شرکت عایق صوتی و حرارتی نیز تولید می‌کند؟ در این مطلب از بلاگ لنالند، قرار است به بررسی این موضوعات بپردازیم و از صفر تا صد محصولات شرکت درای وال کی پلاس را در زمینه عایق‌بندی دیوارها و سقف یک ساختمان، مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین، اگر شما نیز علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس هستید، می‌توانید تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید.

عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس

عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس

یکی از محصولات پرفروش و کاربردی شرکت کی پلاس، “عایق آبی” است! همانطور که از نام این محصول مشخص است، کاربرد آن در زمینه عایق‌بندی سقف و دیوارهای ساختمان می‌باشد. البته، این عایق تفاوتی عمده با دیگر مواد عایق موجود در بازار دارد؛ آن هم این است که، به علت مقاومت بالایی که در برابر رطوبت هوا دارد، می‌تواند به صورت عمده در مکان‌های مرطوبی همچون؛ حمام، فضای باز، آشپزخانه و سرویس بهداشتی به کار رود. هم‌اکنون، عایق آبی شرکت کی پلاس، موفق شده است تا به خوبی جایگزین عایق‌های رطوبتی سنتی همانند “قیر”، “گونی” و “ایزوگام” بشود.

بررسی کامل عایق آبی کی پلاس

همانطور که در بخش قبل خواندید، عایق آبی کی پلاس محصولی است که برای عایق‌بندی محیط‌های مرطوب و نم‌دار استفاده می‌شود و می‌تواند به خوبی، از نفوذ بخار آب یا رطوبت جلوگیری نماید. یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت عایق آبی کی پلاس، این است که؛ دارای ضخامت کم غشاء می‌باشد. حال ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که؛ این ویژگی به چه علت مزیتی مهم برای این محصول طلقی می‌گردد؟ شما با استفاده از این عایق، قادر خواهید بود تا دیوارهای تک لایه‌ای کی پلاس را در سلول‌های تر اجرا و نصب کنید!

در صورت استفاده از مواد عایق سنتی قیر و ایزوگام به جای عایق آبی، بایستی از دیوارهایی با ساختار دو لایه استفاده نمائید؛ چون این مواد عایق ضخامت بالایی دارند. همین امر سبب می‌شود تا وزن دیوارها افزایش پیدا کند و سبکی روش دیگر را نداشته باشد. ممکن است بپرسید که؛ مگر چه اشکالی دارد اگر ضخامت دیوارها افزایش پیدا کند و سبک نباشد؟ این مبحث، به امنیت و ایمنی ساختمان برمی‌گردد. به صورت کلی، به هر مقدار که وزن مصالح و تجهیزات به کار رفته در ساختمان کمتر و سبک‌تر باشند، در هنگام وقوع زلزله یا حوادث این چنینی، خرابی کمتری را به بار خواهند آورد.

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار مهم و قابل توجه عایق آبی، این است که؛ شما می‌توانید مستقیما کاشی را بر روی آن بچسبانید! البته، انجام اینکار با استفاده از چسب کاشی پودری پایه سیمانی قابل انجام خواهد بود. همچنین، این عایق دارای قابلیت انعطاف‌پذیری بالا و خاصیت کشسانی مطلوبی می‌باشد که باعث می‌شود تا در مقابل ترک‌های ناشی از تغییرات مختلف ساختمانی، تغییرات دما و حرارت، مقاوم باشد!

شایان ذکر است که؛ عایق آبی درای وال کی پلاس، به خوبی به سطوح مختلف می‌چسبد و قابلیت اعمال بر روی سطوح عمودی و افقی را دارا است. در ادامه، به 3 مورد دیگر از مزیت‌های عایق آبی کی پلاس اشاره کرده‌ایم که مطالعه آن‌ها به افزایش آگاهی شما در رابطه با این محصول کمک خواهد کرد:

  1. برخورداری از قابلیت اجرای سریع و آسان
  2. دارای پوشش کاملا یکپارچه و بدون درز
  3. محصول به صورت مایعی آماده ارائه می‌شود و بدون حلال است.

شیوه اجرا و نصب عایق آبی به چه صورت است؟

عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس

عایق آبی درای وال کی پلاس، محصولی است که به خوبی موفق شده است تا جایگاه عایق‌های رطوبتی موجود در بازار را نصیب خود کند. در بخش قبلی، مزایای این محصول را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. حال قرار است تا به صورت خلاصه، نحوه نصب و اجرای این محصول را در انواع محیط ساختمانی با شما به اشتراک بگذاریم.

جهت نصب عایق آبی، شما بایستی در ابتدا سطح مورد نظر خود را از هر لحاظی آماده‌سازی کنید! به عنوان مثال؛ باید مساحت آن را بسنجید، از صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید و کاملا آن را تمیز نمائید. شایان ذکر است که؛ به علت آماده بودن این ماده عایق از قبل، مراحل خاصی را مجبور به انجام نخواهید بود و می‌توانید در کمتر از چند ساعت، این نصب را به اتمام برسانید. سعی کنید پوشش‌دهی دیوار یا سقف ساختمان را به گونه‌ای انجام دهید که هیچ بخشی از آن باقی نماند و کل سطح، کاملا با ماده عایق آبی پوشانده شود. بهتر است نقاط حساس ساختمان را که در گوشه و کنار دیوارها هستند، کاملا با لایه‌های الیافی بپوشانید! اگر می‌خواهید نتیجه نصب و اجرای عایق به بهترین شکل درآید؛ بهتر است به کاتالوگ این محصول مراجعه کنید یا از افراد پشتیبان شرکت کی پلاس، کمک بگیرید.

عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس و دیوار پوششی

عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس

یکی دیگر از محصولات شرکت کی پلاس که می‌تواند به خوبی به عنوان یک عایق مطلوب عمل کند؛ دیوار پوششی کی پلاس است! این دیوار، دارای ساختاری ایده‌آل است که می‌تواند علاوه بر خاصیت عایق بودن، به زیبایی ظاهری، نوسازی و بازسازی ساختمان شما نیز کمک کند. شیوه اجرای این دیوار، به این صورت است که؛ در ابتدا صفحات گچی روکش‌دار را بر سطح زیرین نصب می‌کنند و با پیچ، آن‌ها را کاملا محکم می‌کنند.

البته، این صفحات روکش‌دار می‌توانند به صورت متصل به دیوار یا جدا از دیوار باشند که در حالت دوم، کمی از سطح زیرین خود فاصله دارند. سپس، دیوار پوششی بر روی این سطوح نصب می‌گردد. دیوار پوششی کی پلاس، محصولی است که دارای سازه‌ای مستقل از دیوار می‌باشد و در 5 نوع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردد. شایان ذکر است که بدانید؛ هر یک از این مدل‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند؛ اما اسامی آنان به شرح زیر می‌باشد:

  1. W625
  2. W626
  3. W628a
  4. W628b
  5. W629

همانطور که احتمالا در جریان هستید؛ بسیاری از مهندسین و طراحان داخلی در سراسر جهان از متریال‌هایی برای ساخت و ساز و دیزاین استفاده می‌کنند که علاوه بر باکیفیت بودن، ظاهری مدرن را به ساختمان ببخشند! محصولات شرکت کی پلاس که دو مورد از آن‌ها را در این مقاله مورد بررسی قرار داده‌ایم نیز، تماما متمرکز بر مدرن بودن و بروز بودن هستند تا بتوانند ظاهری نو و جدید را در ساختمان شما ایجاد کنند. معمولا، از دیوارهای پوششی برای نازک‌کاری ساختمان استفاده می‌شود؛ اما همانطور که گفته شد، خاصیت عایق‌بندی کردن را نیز دارا هستند و می‌توانند به خوبی در برابر گرما، سرما و صدا، از خود مقاومت نشان دهند.

البته، به قطع یقین به اندازه مواد عایق حرفه‌ای عملکرد مفید نخواهند داشت؛ به همین خاطر، لازم است تا از مواد عایقی همانند: عایق صوتی و حرارتی پشم سنگ، در ساختار ساختمان‌های خود استفاده نمائید. همچنین، بهتر است برای عایق‌بندی محیط‌های مرطوب و نم‌دار، از عایق آبی کی پلاس استفاده شود. شما قادر خواهید بود تا از محصولات شرکت کی پلاس، در انواع محیط‌های اداری، تجاری و مسکونی، استفاده نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره، بهتر است به مقاله “طراحی داخلی مدرن با استفاده از محصولات درای وال کی پلاس” مراجعه فرمائید.

جمع‌بندی عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس

در این مطلب، به بررسی کلی در رابطه با شیوه عایق بندی با محصولات درای وال کی پلاس پرداخته شد. به صورت کلی، دو محصول از این کمپانی را به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانند در زمینه عایق‌کاری ساختمان برایتان مورد استفاده واقع شوند و یکی از آن‌ها، عایق آبی است که معمولا برای عایق‌کاری محیط‌های مرطوب همچون حمام، استفاده می‌شود. مورد دوم، دیوار پوششی است که می‌تواند تا حد زیادی از عبور و مرور انرژی‌های حرارتی و امواج صوتی، جلوگیری کند. بنابراین، نصب دیوار پوششی در ساختمان نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای عایق‌کاری باشد. البته، لازم به ذکر است که؛ این محصول تنها خاصیت عایق‌کاری ندارد، بلکه شما می‌توانید برای دیزاین و زیباسازی دکور داخلی ساختمان خود نیز از این محصول استفاده نمائید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *