مقالات آموزشی

کناف، عایق صوتی و سرما

لنا لند | کناف، عایق صوتی و سرما

سر و صداهای بلند همیشه آزار دهنده بوده و افراد اکثراً به دنبال این هستند که صداهای اطراف خود را کم کنند. راه های زیادی برای کم کردن صداهایی که از بیرون وارد می شوند و آرامش و سکوت خانه را از بین می برند وجود دارد مانند بستن در و پنجره ها یا استفاده از پنجره های دو جداره، اما برخی صدا ها آنقدر بلند هستند که از این موانع نیز عبور می کنند. و اما چاره چیست؟ چه روشی برای کاهش صداهایی که از بیرون وارد خانه می شوند وجود دارد؟کناف، عایق صوتی و سرما، می تواند یکی از بهترین پیشنهاد ها باشد.

در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین و موثرترین روش های کم کردن صداهایی که از بیرون وارد خانه می شوند و بازگرداندن آرامش به خانه را به شما معرفی کنیم. برای این کار باید از یک عایق در دیوار ها و سقف خانه استفاده کنیم، استفاده از عایق های کناف تا حد بسیار زیادی در کم کردن صدای اطراف شما موثر می باشد. عایق های صوتی کناف به دلیل ساختارشان قدرت بالایی در جذب ارتعاشات صدا دارند و میتوانند مانع مناسبی هم برای ورود و هم برای خروج صدا باشند.

عایق صوتی بودن کناف تنها ویژگی آن نیست، از ویژگی های کناف می توان به عایق بودن آن در برابر سرما اشاره کرد که تاثیر بسیار زیادی در راحتی و گرمای خانه در روز های سرد و زمستانی که همه به دنبال گرما هستند، باشد.

عایق صوتی کناف درچه مکان هایی کاربرد دارد؟

در گذشته عایق های صوتی بیشتر در سینما ها و بیمارستان ها برای جلوگیری از ورود صدا به داخل فضا می شدند. اما امروزه که کاربرد این عایق ها برای همه روشن شده، بیشتر افراد تمایل به داشتن عایق صوتی در منزل و محل کار خود دارند ومی توان گفت در اکثر خانه های شهری برای جلوگیری از عبور صداهای آزار دهنده ای مانند صحبت همسایه و یا صدای تلویزیون از این مدل عایق های صوتی استفاده می شود. اگر خانه شما در مرکز و در قسمت پر رفت و آمد شهر قرار دارد بیش از سایرین به این عایق ها احتیاج خواهید داشت تا خانه خود را به یک فضای امن و آرامش بخش تبدیل کنید.

 

آیا عایق های صوتی به صورت صد در صد از ورود صدا به خانه جلوگیری می کنند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که این کار عملا غیر ممکن است اما اطمینان داشته باشید که با استفاده از عایق های صوتی کناف تا حد بسیار زیادی می توان از ورود و خروج صدا و آلودگی های صوتی در ویلا یا محل کار شما جلوگیری کرد.

یک نظر در “کناف، عایق صوتی و سرما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *