دکوراسیون داخلی, مقالات آموزشی

اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب

به صورت کلی، نورپردازی المانی است که در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و بایستی به آن توجه ویژه شود. دلیل این امر، آن است که نورپردازی‌های جذاب و منحصر به فرد می‌توانند جلوه دکوراسیون را تغییر دهند و آن را بهبود بخشند. یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای اجرا در دکوراسیون داخلی، استفاده از نور مخفی است! به عنوان مثال؛ اگر شما جهت بازسازی منزل خود قصد استفاده از سقف کاذب را دارید، بهتر است تا در آن نورها و لامپ‌های مخفی را تعبیه نمائید. بدون شک، استفاده از نورپردازی‌های مخفی و بازتاب انعکاس آن‌ها به دیوار و سقف، محیط را شیک‌تر و خلاقانه‌تر جلوه خواهد داد. شما این امکان را در اختیار خواهید داشت تا برای اجرای باکس نور مخفی در دکوراسیون داخلی ساختمانتان، از افراد حرفه‌ای و مجرب در این حوزه کمک بگیرید. در ادامه مقاله از بلاگ لنالند، با ما همراه شوید تا از صفر تا صد شرایط و نحوه اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب را مورد بررسی قرار دهیم.

نگاهی کلی به باکس نور مخفی سقف کاذب

اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب

یکی از مزایای باکس نور مخفی، امکان اجرای آن بر روی همه انواع سقف‌ها است. مهم نیست که سقف کناف کار شده یا توسط متریال‌های دیگر اجرا شده است؛ بلکه در همه حالات می‌توان باکس نور مخفی را در آن‌ها اجرا کرد. سقف کاذب کناف، برای اولین بار در کشور آلمان ساخته شد و امروزه در ایران با نام کی‌پلاس فعالیت می‌کند. طراحان و معماران ایرانی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد کناف، آن را جایگزین گچ ساده در سقف و دیوار کرده‌اند. از جمله ویژگی‌های کناف می‌توان به امکان اجرا و نصب سریع، وزن سبک، قابلیت اجرای انواع طرح‌ها و غیره اشاره کرد. البته؛ یک سری ویژگی‌های خاص همانند ضدحریق بودن یا عایق صوتی بودن را نیز دارد که به انواع خاصی از کناف‌ها مربوط می‌شود(جهت مشاهده محصولات ضد حریق و عایق صوتی کلیک کنید). به طور خلاصه، بهترین متریال برای اجرای باکس نور مخفی، کناف است! در نتیجه اگر می‌خواهید در سقف یا دیوار دکوراسیون خود، از تعبیه نور استفاده کنید به ما در لنالند مراجعه نمائید تا بهترین و زیباترین باکس‌ها را برای شما اجرا کنیم.

نحوه اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب

نور مخفی توسط هالوژن‌های کوچک یا رشته‌های چراغ LED، در فاصله مناسب از یکدیگر در زیر باکس یا سقف کناف قرار می‌گیرد. در صورت اجرا با هالوژن، باکس یا سقف کناف با دقت برش خورده و لامپ‌های هالوژنی در آن قرار می‌گیرد. گروه معماری، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لنا طرح لوتوس متشکل از معماران توانمند و تیم اجرایی باتجربه و متخصص که پروسه اجرای پروژه‌ها را طبق به روزترین متدها و استانداردها انجام داده؛ طراحی پروژه‌های دکوراسیون داخلی را با هر نوع کاربری و سلیقه کارفرمایان محترم به فنی‌ترین صورت ممکن با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای معماری و در نظر گرفتن سهولت اجرا و هزینه تمام شده پروژه به انجام می‌رساند. اجرای انواع روش‌های نورپردازی و نور مخفی از جمله فعالیت‌های متخصصان ما در این مجموعه می‌باشند. در نتیجه، اگر می‌خواهید باکس نور مخفی را در دکوراسیون منزل یا محل کار خود اضافه کنید، می‌توانید با شرکت لنا طرح لوتوس تماس حاصل فرمائید!

اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب در سالن پذیرایی

یکی از بهترین بخش‌های ساختمان که اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب در آن می‌تواند بسیار شیک و موثر باشد؛ پذیرایی و اتاق نشیمن منزل یا محل کار شما است! به این دلیل که؛ شما بیشتر اوقات را در این محل سپری می‌کنید و همچنین، میهمانان و دیگر افرادی که به خانه شما می‌آیند، در این محل حضور پیدا می‌کنند. بنابراین، اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب در سالن پذیرایی یا انتظار، می‌تواند احساس بسیار خوشایندی را در دل مخاطب ایجاد نماید. علاوه بر اینکه اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب باعث می‌شود تا جلوه و زیبایی محیط دو چندان شود؛ روشنایی آن نیز افزایش پیدا می‌کند! در نتیجه، شما می‌توانید به جای استفاده نمودن از لامپ‌ها یا لوسترهای قدیمی و معمولی، نور محیط را از این طریق تامین کنید تا جلوه‌ای متفاوت نیز داشته باشد.

البته، این مسئله به معنای آن نیست که استفاده کردن از لوسترها و لامپ‌های آویز فضا را غیرمتعارف یا غیرجذاب می‌کند؛ بلکه انتخاب محصولات هماهنگ با محیط و دکوراسیون، می‌تواند حتی سبب شود تا این چشمگیر بودن افزایش نیز پیدا کند! نتیجه می‌گیریم که؛ بهتر است به هارمونی داشتن باکس‌های نور مخفی سقف کاذب با لوسترهای آویز توجه داشته باشید.

اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب برای اتاق‌ها

یکی دیگر از بخش‌های خانه که می‌توان به شکلی خلاقانه باکس‌های نور مخفی سقف کاذب را در آن بکار گرفت؛ اتاق‌های آن به ویژه اتاق خواب است! افراد به صورت سنتی از چراغ خواب برای نورانی کردن محیط اتاق خواب استفاده می‌کنند؛ اما امروزه، بسیاری از طراحان داخلی تمایل پیدا می‌کنند تا به جای قرار دادن یک چراغ ساده بر روی میز، به اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب بپردازند تا جلوه محیط بیش از پیش زیبا شود. اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب، در نهایت موجب به وجود آمدن محیطی آرامش‌بخش و دلنشین خواهد شد.

اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب و انتخاب رنگ آن

اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حین انتخاب چراغ یا نور مخفی سقف کاذب در نظر داشته باشید؛ رنگ آن است! این مسئله به ویژه در سقف‌های کاذب هالوژن‌دار بسیار صادق خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که؛ برای تزئین از نورهای ملایم و کم رنگ استفاده کنید و تحت هیچگونه شرایطی به سراغ رنگ‌های تند همچون قرمز نروید! انتخاب رنگ‌های زننده و تند باعث می‌شود تا چشمان شما به سرعت از محیط خسته شود و حوصله‌تان سر برود.

از طرف دیگر، انتخاب رنگ‌های پاستلی یا کم‌رنگ، باعث می‌شود تا آرامش شما بیشتر شود و محیط برایتان لذت بخش جلوه کند. برخی از گزینه‌های مناسب پیش روی شما، شامل؛ رنگ‌های مهتابی، آفتابی، سفید و زرد هستند. این رنگ‌ها جلوه طبیعی‌تری دارند؛ اما شما می‌توانید در صورت تمایل از آبی یا سبز کم رنگ نیز استفاده کنید.

اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب در محیط اداری

شما علاوه بر اینکه می‌توانید برای تزئین منزل خود از باکس‌های نور مخفی سقف کاذب استفاده نمائید؛ قادر خواهید بود تا در ساختمان‌های دارای کاربری اداری یا تجاری نیز از این محصولات استفاده کنید! بدون شک، بکار بردن نورپردازی‌های خلاقانه به زیباتر شدن محیط کاریتان کمک بزرگی خواهد کرد و فضا را برایتان دلنشین‌تر خواهد نمود. مکان‌های تجاری همچون مغازه‌ها نیز می‌توانند با اجرای نورپردازی‌های متفاوت و منحصر به فرد، نظر مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جلب نمایند. در نهایت، همین تزئینات و دکورهای ساده باعث می‌شوند تا فروش شما افزایش پیدا کند. بنابراین؛ به هیچ عنوان از این امتیازات و استراتژی‌ها غافل نشوید! در نهایت، اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب سبب می‌گردد تا سقف و دیوارهای مغازه شما به جلوه‌ای منحصر به فرد دست پیدا کنند.

شیوه اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب چگونه است؟

نور مخفی در سقف کاذب، معمولا به صورت رشته‌های باریکی از چراغ‌های LED یا هالوژن است که در فواصلی متناسب نسبت به یکدیگر متصل شده‌اند. این رشته‌های لامپ در زیر باکس کناف یا سقف کاذب کناف نصب می‌شوند. در ادامه، لامپ‌های LED با چسب فیکس و محکم می‌شوند تا کاملا به سقف بچسبند. در صورتی که قصد دارید تا از لامپ هالوژن استفاده کنید؛ بایستی با استفاده از ابزار “گردبر”، بخشی از باکس یا سقف کاذب را برش بزنید و سپس لامپ‌های هالوژن را در درون آن تعبیه نمائید. برای اینکه نتیجه پروژه ظریف، دقیق و جذاب شود؛ بایستی با نهایت دقت و تمرکز این برش‌ها را انجام دهید و همچنین به رعایت و حفظ فاصله بین این برش‌ها توجه داشته باشید.

5 نکته مهم درباره اجرای باکس نور مخفی

اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب

به صورت کلی، اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب مزایای متعددی دارد که برخی از آن‌ها در بخش زیر ذکر شده‌اند:

  1. لامپ‌های استفاده شده در سقف‌های کاذب معمولا از نوع کم مصرف هستند که در نهایت می‌توانند موجب کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی در انرژی گردند.
  2. شما قابلیت طراحی هرگونه پلنی را برای نورپردازی سقف کاذب خواهید داشت! در واقع، محدودیتی از این بابت وجود ندارد و شما می‌توانید به راحتی طرح مورد علاقه خود را اجرا نمائید.
  3. اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب، سبب می‌شود تا فضا بزرگتر و گسترده‌تر به نظر رسد. ممکن است این مسئله برایتان عجیب به نظر آید؛ اما اگر به صورت منطقی به قضیه دقت کنید، متوجه می‌شوید که شلوغی کمتری در محیط ایجاد می‌شود و محیط وسیع‌تر و جادارتر به چشم می‌خورد.
  4. اگر تمایل دارید تا محیط منزل یا محل کارتان کاملا مدرن و بروز باشد؛ بهتر است به اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب بپردازید! این تکنیک، یکی از جدیدترین روش‌های تعبیه نورپردازی جهت طراحی داخلی ساختمان است.
  5. خوشبختانه، اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب هیچگونه محدودیتی از لحاظ طرح یا رنگ ندارد! در واقع، هم‌اکنون رنگ‌های متنوعی از این محصول در بازار وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را تهیه و نصب کنید. البته، با توجه به نکته مهمی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم؛ بهتر است از رنگ‌های تند یا زننده استفاده نکنید و رنگ‌های طبیعی‌تر و ملایم‌تری را برگزینید. در نهایت، انتخاب رنگ برای اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب به هارمونی محیط، نوع کاربری و سلیقه صاحب ساختمان بستگی خواهد داشت.

در آخر، اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با شیوه اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب بدانید؛ بهتر است به دیگر مقالات وبسایت “دکوراسیون داخلی لنالند“، مراجعه فرمائید! در این وبسایت، انواع استراتژی‌ها، راه‌ها و تکنیک‌های مختلف را برای بازسازی ساختمان‌های مختلف ارائه کرده‌ایم که می‌توانند ایده‎‌های جالب و بروزی را به شما منتقل نمایند.

جمع‌بندی اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب

در این مطلب، به بررسی کلی در رابطه با شیوه اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب پرداخته شد. شما می‌توانید با نصب نمودن نورهای مخفی در سالن پذیرایی منزل یا محل کار خود، فضایی مدرن و بروز را ایجاد نمائید! استفاده از این شیوه نورپردازی، فضا را جادارتر، بزرگتر و وسیع‌تر نشان می‌دهد. از این رو، احساس آرامش بیشتری در آن محیط ایجاد می‌شود. درست است که انواع رنگ و طرح چراغ، لامپ و هالوژن برای استفاده در این تکنیک وجود دارد؛ اما بهتر است از رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش همانند سفید، زرد یا آبی کم رنگ استفاده کنید! این رنگ‌ها طبیعی هستند و فانتزی نمی‌باشند؛ از این رو، احساس خوشایندی را برای افراد حاضر در آن محل ایجاد می‌کنند.

2 نظر در “اجرای باکس نور مخفی سقف کاذب

  1. رضا گفت:

    ممنون از توضیحاتتون

    1. توفیق عباسی گفت:

      سلامت باشید
      و متشکرم بابت به اشتراک گذاری نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *