مقالات آموزشی

بازسازی بهتر است یا نوسازی؟

بازسازی

بازسازی و نوسازی دو روش تعمیر خانه های فرسوده به شمار می رود. یکی از سوالاتی که همیشه ممکن ذهن مالکان را مشغول کند این است که کدام یک از این دو روش نسبت به یکدیگر برتری دارد. در پاسخ باید بگوییم که نمی توان بدون بررسی شرایط و محیط گفت که کدام یک بهتر است اما میتوان که مزایا و معایب هر روش را بازگو کرد.

در ابتدا تفاوت کلی این دو کلمه را بررسی میکنیم. به طور کل بازسازی به معنای تعمیر و اصلاح یک ساختمان بدون نیاز به تخریب کل ساختمان است. در این روش بدون اینکه نیاز باشد کل ساختمان را تخریب کرد خانه را تعمیر میکنند. اما در نوسازی ساختمان تا حد زیادی تخریب می شود و سپس از ابتدا شروع به ساخت آن خواهند کرد.

 

یکی از تفاوت های اصلی این دو روش ، هزینه آن است. به طور کل هزینه نوسازی خانه ها به مراتب بالاتر از بازسازی آن است. اما این نکته به معنای این نیست که ما باید همیشه بازسازی را انتخاب کنیم زیرا وقتی در آخر کیفیت کار را مقایسه میکنیم متوجه میشویم که هزینه اضافه که جهت نوسازی صورت گرفته بسیار درست بوده و نتیجه کار بسیار راضی کننده است. همچنین گاهی وقتا تفاوت آنچنانی بین قیمت بازسازی و نوسازی وجود ندارد. برای مثال گاهی اوقات در تعمیر ساختمان های ویلایی میتوان با حدود 30 درصد هزینه بیشتر یک ساختمان جدید را از نو ساخت و از آن استفاده کرد.

 

اگر شما قصد این را دارد که بعد از تعمیر خانه را به فروش برسانید باید این نکته را بدانید که اگر قصد نوسازی دارید ابتدا باید از اینکه خانه شما عقب نشینی دارد یا ندارد مطمئن شوید و سپس به انجام این کار اقدام کنید. نکته ی بعدی چک کردن مجوز ها است. شما باید مطمئن شوید که آیا به شما اجازه داده خواهد شد که یک طبقه جدید بسازید و یا به مساحت خانه اضافه کنید یا خیر.

دیگر نکته ای که شما حتما باید به آن دقت کنید این است که شرایط ساختمان را بررسی کنید. ممکن است ساختمان شما آن قدر فرسوده باشد که شما دیگر نتوانید آن را بازسازی کنید و یا ممکن است ملک شما در منطقه ای واقع شده باشد که نتوان آن را تخریب کرد و مجوز این کار صادر نشود. پس حتما قبل انجام هر کاری شرایط خاص ساختمان خود را بررسی کنید.

از طرف دیگر شما همیشه باید به توقعات کارفرما دقت کنید و به نظر او در تعمیر ساختمان اهمیت دهید. گاهی میتوان با یک بازسازی ساده و کم هزینه توقعات را برطرف کرد و گاهی کارفرما توقع یک ساختمان با امکانات جدید را از شما بخواهد ، پس باید به این مورد هم دقت کرد.

شما میتوانید از اینجا درباره جدید ترین طرح های مدرن سقف کاذب کناف بخوانید.

یک نظر در “بازسازی بهتر است یا نوسازی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *