دکوراسیون داخلی, مقالات آموزشی

با انواع پانل گچی کناف آشنا شوید

با انواع پانل گچی کناف آشنا شوید

از محصولات مهم و پرکاربرد در صنایع، پانل گچی کناف هستند. این پانل ها به عنوان صفحات گچی کناف و گچ برگ نیز در بازار معروف هستند. پانل گچی کناف، صفحاتی هستند که هسته و عنصر اصلی آنها گچ است و با ترکیبات مخصوص دیگر ترکیب می شود.

سطح و لبه های طولی این پانل ها با نوعی از کاغذ محکم مخصوص پوشیده می شود. پانل گچی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و پرکاربردترین متریال مهم در ساخت و ساز محسوب می شود. گچ در صنایع مجسمه سازی، ریخته گری، سیمان پزی و دارویی کاربرد بسزایی دارد.

پانل گچی کناف به عنوان دیواری با مشخصات عملکردی گسترده و کاربردهای فوق العاده برای سبک سازی ساختمان، ضد زلزله، دوام و پایداری، نقش مهمی در تحولات صنعت نوین ساختمان دارند.

منظور از پانل گچی چیست؟

پانل های گچی یا دیوارهای گچی از ملزومات ساخت و ساز خشک یا کناف در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی به حساب می آید. این محصول سطح یکپارچه، صاف، موازی و به شکل مکعب مستطیل دارد. پانل گچی از ترکیب آب و گچ به وجود می آید و در مقایسه با گچ های ساختمانی، پودرهای ریزتری دارد.

پانل گچی کناف، صفحه ای است که دارای هسته گچی با ترکیبات ویژه است و سطح و لبه های طولی آنها با نوعی کاغذ محکم مخصوص، پوشیده شده است. پانل گچی خشک یکی از مصالح کاربردی و مواد سبک در اجرای دیوارهای داخلی ساختمان ها به ویژه ساختمان های بلند به شمار می رود.

مشخصات

سنگ گچ که از نظر نمحدود بودن، در ردیف پنجم مصالح ساختمانی طبیعت به حساب می آید. این پانل با درصد خلوص مختلف در معادن مختلف کشور موجود است. بر اساس آمار و ارقام، ایران رتبه سوم تولیدکننده سنگ گچ در جهان محسوب می شود.

همانطور که می دانید، گچ از پختن و آسیاب سنگ گچ تولید و روانه بازار می شود. سنگ گچ سولفات دو کلسیم آبدار در منابع طبیعی سطح زمین است که با خرد شدن و انتقال به کوره، تبدیل به پودرهای سفید رنگ ریز می شود و در ساختمان سازی و سایر صنایع به کار می رود.

ذرات کوچک تر پودر، کیفت محصول را نشان می دهد و از آنجا که گچ با رنگ سفید خود برای پوشش سطوح، حس روشنایی بخشیدن به فضا و دکوراسیون محیط متریالی جذاب محسوب می شود، کیفیت بالای آن برای جلوه های هنری و ظرافت در ساختمان مانند گچ بری کاربرد بسزایی دارد.

کاربرد

پانل گچی کناف در ساخت دیوارهای غير باربر يا پوشش مستقل ديوار، محافظت ستون ها، چاه آسانسور و تاسيسات در برابر آتش به کار می روند. همچنین دکوراسیون و روکش نهایی دیواره های داخلی، ایجاد سقف کاذب گچی با خواص ضد آتش سوزی از جمله کاربردهای ویژه پانل گچی کناف در ساختمان است.

همچنین انواع پانل های گچی، با توجه به خصوصیاتی که دارند در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی از جمله هتل ها و در مناطق مختلف ساختمان مانند انبارها، فضای آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی کاربرد فراوانی دارند.

[blog_posts style=”normal” columns=”3″ columns__md=”1″ image_height=”56.25%”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *