بلاگ

5 تفاوت تایل سقفی و سقف کناف

تفاوت تایل سقفی و سقف کناف

تایل سقفی و سقف کناف گونه‌ای از سقف‌های کاذب هستند که امروزه به‌صورت رایج مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف اساسی این محتوا بررسی اجمالی پیرامون مشخصات و ویژگی‌های این دو نوع سقف می‌باشد. در ادامه بر آن هستیم تا تفاوت‌های میان این دو را مطرح نمائیم.

تایل سقفی چیست؟

تایل سقفی چیست؟

تایل سقفی، به‌عنوان یک نمونه از سقف کاذب، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای نصب این نوع از تایل، در گام اول، نیازمند استفاده از پروفیل آلومینیومی مانند کناف هستیم. این ساختار به‌صورت شبکه‌هایی با اندازه‌های متنوع و خاص زیرسازی می‌شود. در مرحله‌ی بعد، تایل‌ها بر روی سازه‌هایی که از قبل آماده شده‌اند، نصب می‌شوند. ابعاد این سازه‌ها که تأثیر زیادی در زیبایی سقف نیز دارند، 60 در 60 می‌باشد.

تایل سقفی معمولاً در 5 گونه موجود می‌باشد که عبارت‌اند از: ساده، پوشالی، فلزی، پی‌وی‌سی، یوپی‌وی‌سی. در ادامه به‌صورت مختصر پیرامون هرکدام از این تایل‌ها توضیحاتی بیان می‌گردد:

  1. تایل سقفی ساده: این نوع تایل به‌صورت رنگ شده و روکش‌دار تولید می‌شود. عموماً برای روکش تایل با پوشش، از لایه‌ای از آلومینیوم یا پی‌وی‌سی استفاده می‌شود. یکی از مزایای این نوع تایل، تمیز کردن آسان آن‌هاست.
  2. تایل سقفی پوشالی: این نوع از تایل با استفاده از براده‌های چوب طبیعی یا پودر مگنزیت ساخته می‌شوند و دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه هستند. تایل سقفی پوشالی همچنین به‌عنوان عایق صوتی مناسبی شناخته می‌شوند. به‌دلیل تنوع در رنگ و بافت، تایل‌های پوشالی در دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. تایل سقفی فلزی: جنس نوع تایل ساده اکثراً آلومینیوم می‌باشد که در طرح و رنگ‌هایی متنوع و ضخامت‌های گوناگون تولید می‌شوند.
  4. تایل سقفی پی‌وی‌سی: این تایل‌ها به‌عنوان عایقی مناسب شناخته می‌شوند و مانع از هدررفت انرژی می‌شوند؛ به گونه‌ای که برای حفظ انرژی گرمایی و سرمایشی محیط به خوبی عمل می‌کنند.
  5. تایل سقفی یوپی‌وی‌سی: ماده‌ی سازنده این تایل دوست‌دار محیط‌زیست می‌باشد. شایان ذکر است که از این تایل به‌عنوان گزینه‌ای جایگزین برای سقف‌های کاذب قدیمی یاد می‌شود.

سقف کناف چیست؟

سقف کناف چیست؟

کناف، یک نوع سقف کاذب است که در دکوراسیون مکان‌های مختلف هر منزل مانند آشپزخانه، سالن پذیرایی، سرویس بهداشتی، و سایر استفاده می‌شود. تفاوت‌ اساسی سقف کناف با سایر سقف‌های کاذب شامل هزینه‌ی نصب، روش اجرا و سایر جنبه‌ها می‌باشد. در سال‌های اخیر، این نوع سقف بسیار محبوب شده و به‌طور گسترده در مصارف مختلف استفاده می‌شود.

در ادامه، مواردی در مورد کار با سقف کناف ذکر می‌شود که در ذهن داشتن این موارد باعث بهبود کارایی این نوع از سقف می‌شود:

  1. از آن‌جا که احتمال ترک‌خوردگی وجود دارد، لازم است از ماده‌ی مناسب استفاده شود.
  2. سقف کناف باید توسط فردی ماهر و کاربلد نصب و اجرا شود.

3. این سقف نیاز به جوشکاری ندارد ولی این بدان معنا و مفهوم نیست که کارایی خوب از خود نشان نخواهد داد. برخی می‌گویند چون سقف کناف نیاز به جوش ندارد، عمل خوبی نخواهد داشت؛ این درست نیست زیرا که جوشکاری باعث تضعیف ستون‌ها می‌شود.

تفاوت تایل سقفی و سقف کناف در چیست؟

تفاوت تایل سقفی و سقف کناف در چیست؟

تایل‌های سقفی و سقف کناف دارای تفاوت‌های بارزی هستند. این تفاوت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. کاهش فضای داخلی مصرفی و امکان ایجاد سقف کم‌ارتفاع‌تر: استفاده از تایل سقفی کناف منجر به کاهش فضای داخلی مصرفی می‌شود و امکان ایجاد سقف کم‌ارتفاع‌تر را فراهم می‌کند.

۲. مقاومت و زیبایی بیشتر: تایل‌های سقفی کناف به‌دلیل استفاده از مواد با کیفیت و طراحی زیبا، دارای مقاومت بیشتر در برابر ضربه و نیز زیبایی بیشتری هستند.

  1. عایق صوتی، گرما و سرما: تایل‌های سقفی کناف علاوه بر نقش زیبا‌سازی، به‌عنوان عایق صوتی و حرارتی عمل می‌کنند و توانایی کاهش صدا، حفظ گرما و سرما را دارند.

۴. مزیت فضایی با استفاده از سقف‌های پی‌وی‌سی: استفاده از سقف‌های پی‌وی‌سی برای روکش‌های زیر سقف، فضایی اضافی برای قرارگیری ابزار و وسایل متفاوت فراهم می‌کند که می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد.

به‌طور کلی، تایل‌های سقفی و سقف کناف با توجه به ویژگی‌های خاص خود، در ارائه‌ی مزایا و مصارف مختلف تفاوت دارند. در ادامه به مزایای هرکدام از این نوع سقف پرداخته می‌شود که در حقیقت می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تفاوت هم نام برد:

1. مزایای تایل سقفی: عمر بالا، وزن سبک، ضد آب، ضد خش، مقاوم در برابر پوسیدگی، قابلیت عبور نور، تنوع در رنگ، تنوع در ابعاد، مقاوم در برابر مواد شیمیایی.

2. مزایای سقف کناف: مقاوم در برابر حریق، مقاوم در برابر رطوبت، مقاوم در برابر پوسیدگی، نصب آسان، تعمیر کم‌هزینه و آسان، احتمال ترک‌خوردگی کم‌تر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *