دکوراسیون داخلی

تفاوت سقف لابل با کناف چیست؟

تفاوت سقف لابل با کناف

تفاوت سقف لابل با کناف چیست؟ کدام یک بهتر است؟ کاربردهای هر یک چه هستند و در چه شرایطی باید آن‌ها را نصب نمود؟ در دنیای امروزه، یکی از بهترین و مهم‌ترین اقلامی که در فرآیند دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها بکار برده می‌شود، سقف کاذب است! سقف کاذب انواع مختلفی دارد. سقف لابل و کناف نیز، دو مورد از آن‌ها هستند؛ اما چرا برخی از افراد آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند؟ در این مقاله از وبسایت لنالند، قرار است به صورت کلی تفاوت سقف لابل با کناف را مورد بررسی قرار دهیم تا شما نیز بتوانید بیشتر با آن‌ها آشنا شوید. اگر قصد تهیه و نصب سقف کاذب برای ساختمان محل زندگی یا کار خود را دارید؛ بهتر است اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید تا بهتر متوجه مزایا و معایب هر یک از محصولات شوید! همچنین، علاوه بر ویژگی‌های سقف کاذب مورد نظر، باید به ابعاد و فضایی که برای نصب آن در اختیار دارید نیز، توجه فرمائید.

تفاوت سقف لابل با کناف

تفاوت سقف لابل با کناف

پیش از اینکه به صورت دقیق به بررسی تفاوت سقف لابل با کناف بپردازیم؛ بهتر است در رابطه با ویژگی‌های این دو سقف کاذب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و ماهیت آن‌ها را بررسی کنیم. سقف کاذب لابل، یکی از محصولاتی است که جهت دکور کردن ساختمان‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جنس پارچه PVC نیز ساخته شده است. مواد به کار رفته در سقف لابل، سبب شده‌اند تا از خاصیت کشسانی برخوردار شود.

انعطاف‌پذیری بالای سقف کاذب لابل، به شما این اجازه را می‌دهد تا آن را بر روی پروفیل‌های مختلف نصب نمائید. یکی از ویژگی‌های مهم سقف کاذب لابل، این است که با انتقال حرارت و گرما به آن، اندازه‌اش تغییر می‌کند و وسیع‌تر می‌شود! از این رو، معمولا 7% کمتر از مقدار مورد نیاز خود را از آن برش می‌دهند تا زمانی که با هیتر آن را حرارت دادند، مساحت آن مناسب و مطلوب شود. کاربرد سقف کاذب لابل بسیار گسترده است و می‌توان از آن در هتل‌ها، مراکز تجاری و اداره‌ها استفاده کرد. یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های سقف لابل که سبب شده است تا افراد بیشتری به استفاده از آن علاقمند شوند؛ امکان تعبیه نورپردازی در آن می‌باشد!

محصول دیگری که قرار است به صورت کلی در این بخش مورد بررسی قرار داده شود؛ “سقف کاذب کناف” می‌باشد. جالب است بدانید که؛ نام دیگر کناف “پنل گچی”، است! دلیل این نام‌گذاری؛ در واقع این است که، در تهیه کناف از مخلوط آب و گچ استفاده می‌شود. در نهایت، می‌توان این پنل را در ابعاد مختلفی تولید و توزیع کرد و در این باره، محدودیت به خصوصی وجود ندارد. علاوه بر این ترکیبات، از روکش جنس فایبرگلاس برای افزایش استحکام و عمر کناف استفاده می‌کنند. یکی از پرکاربردترین حوزه‌هایی که پانل گچی در آن استفاده می‌شود؛ طراحی داخلی محیط‌های تجاری و مسکونی می‌باشد.

تفاوت سقف لابل با کناف در نحوه تولید

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های سقف لابل و کناف در نحوه تولید و متریال به کار رفته آن‌ها خواهد بود! همانطور که در ابتدای مقاله به این نکته اشاره شد، در روند تولید سقف کشسان لابل از پارچه PVC استفاده می‌شود؛ اما کناف از گچ ساخته شده است. مواد اولیه‌ای که در سقف کشسان لابل استفاده می‌شوند، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که در نهایت سبب می‌گردند تا این سقف کاذب قابلیت عایق حرارت بودن را پیدا کند، سبک و انعطاف‌پذیر باشد.

در ادامه، می‌توان به تفاوت سقف لابل با کناف در زمینه وزن و انعطاف‌پذیری آن‌ها اشاره کرد. به صورت میانگین، می‌توان گفت که وزن سقف لابل حدود 200 گرم در هر متر مربع است؛ در حالی که، وزن سقف کاذب کناف با همین ابعاد، نزدیک به بیش از 10 کیلوگرم خواهد بود! علاوه بر این مورد، به خاصیت کشسانی سقف لابل در صورت حرارت‌دهی آن اشاره کردیم. از این رو، شما می‌توانید انواع سازه چندبعدی و چندسطحی را با استفاده از آن پوشش دهید؛ اما متاسفانه، سقف کاذب کناف از چنین خاصیتی برخوردار نیست و قابلیت انعطاف‌پذیری بدان معنا را ندارد.

تفاوت سقف لابل با کناف و ماندگاری آن‌ها

تفاوت سقف لابل با کناف

سقف کاذب لابل، یکی از مقاوم‌ترین انواع سقف کاذب است که می‌تواند تا هزاران برابر وزن خود را تحمل کند! این ویژگی مهم و قابل توجه سقف لابل، سبب شده است تا آسیب‌های ناشی از ضربات مختلف، زلزله و تجمع مایعات لوله‌کشی‌های ساختمان، کاهش پیدا کنند. از طرف دیگر، سقف کناف در برابر رطوبت بسیار آسیب‌پذیر است و حتی هنگام زلزله یا وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی، امکان تکه تکه شدن آن وجود خواهد داشت! در نهایت، می‌توان به این نتیجه رسید که استفاده از سقف کاذب لابل با وجود خاصیت ضد آنتی باکتریال بودن و ضد رطوبت بودن، به شما کمک می‌کند تا از خطرات و بیماری‌های مختلفی که امکان دارد سلامتی شما را تهدید کنند، در امان بمانید!

تفاوت سقف لابل با کناف و ویژگی‌های ظاهری آن‌ها

با نصب سقف کاذب لابل، شما زمانی را برای رنگ‌آمیزی آن صرف نخواهید کرد و این زحمت بر روی دوشتان نخواهد بود! بلکه می‌توانید به راحتی، با انتخاب یکی از رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت آن، دکوراسیون داخلی خود را تکمیل نمائید. همچنین، شما می‌توانید طرح مورد نظرتان را بر روی این سقف چاپ کنید تا ظاهری خاص و منحصر به فرد را در محیط مورد نظر ایجاد کند. تفاوت سقف لابل با کناف در زمینه نصب آن؛ این است که، اجرای طرح کناف بر روی سقف نیازمند مدت زمان بیشتری خواهد بود و همچنین، به دلیل اینکه امری تخصصی می‌باشد، هزینه بالاتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که؛ شما می‌توانید مراحل زیرسازی، نصب سقف و نورپردازی را، در مدت زمانی بسیار کوتاه‌تر حدود چند ساعت اجرا کنید. البته، اگر به طراحی‌های کلاسیک و مینیمال کناف علاقمند هستید؛ بهتر است بدانید که، زیرسازی، نصب سازه، نورپردازی و رنگ‌آمیزی سقف کناف در متراژ مشابه به چندین روز زمان احتیاج خواهد داشت.

تفاوت سقف لابل با کناف و ضمانت نگهداری

تفاوت سقف لابل با کناف

جالب است بدانید که؛ سقف کاذب لابل دارای 12 سال گارانتی می‌باشد! این امر، گویای کیفیت و مقاومت بالای این محصول در برابر شرایط محیطی است که امکان دارد برای آن بوجود آید. بر اساس آمارهای منتشر شده، می‌توان به این نتیجه رسید که؛ سقف‌های لابل می‌توانند تا 50 سال کیفیت، رنگ، ماندگاری و ظرافت خود را حفظ کنند. با این وجود، اگر شما از سقف کاذب کناف در ساختار داخلی ساختمان خود استفاده کنید، پس از گذشت چندین سال ناچار به رنگ‌‌آمیزی مجدد آن خواهید بود. علاوه بر این مورد، اگر در صورت تغییر دما و رطوبت، بخش‌هایی از آن دچار خرابی و فرسودگی شده باشند؛ موظف خواهید بود تا آن را تخریب کرده و از نو، بازسازی نمائید!

ممکن است هنوز این سوال در ذهن شما باشد که؛ چرا درصد استفاده از سقف کاذب لابل، بسیار بیشتر از سقف کناف است؟ و چرا افراد بیشتری تمایل به نصب سقف لابل در منازل خود دارند؟ به صورت کلی، تفاوت سقف لابل با کناف از لحاظ قیمتی بسیار ملموس است؛ چرا که، هزینه تهیه و نصب سقف لابل بسیار کمتر از کناف خواهد بود. علاوه بر این موضوع، فرآیند نصب سقف لابل بسیار راحت‌تر از کناف است و صرفا احتیاجی به زیرسازی برای نصب نخواهد داشت. در نهایت، اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در زمینه سقف لابل، کناف و به صورت کلی، سقف‌های کاذب بدست آورید؛ بهتر است به وبسایت دکوراسیون داخلی لنالند، مراجعه کنید!

جمع‌بندی تفاوت سقف لابل با کناف

در این مطلب، به شرح تفاوت سقف لابل با کناف پرداخته شد. شما می‌توانید از این سقف‌های کاذب برای زیباسازی و دکور کردن ساختمان‌های خود استفاده نمائید؛ اما تنوع بالای محصولات در این حوزه، سبب شده است تا افراد نتوانند به خوبی محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایند! سقف لابل و سقف کناف، دو مورد از پرکاربردترین و پرطرفدارترین سقف‌های کاذب هستند؛ اما کدام یک بهتر است؟ هزینه نصب کدام یک کمتر است؟ در چه شرایطی باید آن‌ها را نصب و نگهداری کرد؟ آیا از گارانتی و ضمانت کالا برخوردار می‌باشند؟ در این مقاله، پاسخ تمامی این سوالات را بررسی کرده‌ایم که مطالعه آن‌ها، می‌تواند به شما در انتخاب محصول مناسب کمک شایانی کند.

2 نظر در “تفاوت سقف لابل با کناف چیست؟

  1. marita گفت:

    سلام لطفا قیمت سقف لابل برای فضای 12 متری میفرمایید

    1. توفیق عباسی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای قیمت دقیق و به روز لطفا با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *