مقالات آموزشی

دکوراسیون ترکیبی

دکوراسیون ترکیبی می تواند تمامی نیاز های شما را از نمای داخلی یک مکان از جمله زیبایی, ایجاد حس آرامش و همچنین بی همتا بودن طرح, برطرف نماید. اولین مکانی که بعد از یک روز سخت کاری و یا حتی در ایام تعطیل, همه ترجیح می دهند در آن حضور داشته باشند خانه است. خانه از ابتدای تاریخ بشر محل امنی برای زندگی بوده که هرچند کوچک انسانها همواره در صدد زیبا سازی آن بوده اند. دکوراسیون داخلی فقط مختص دیوار و سقف نبوده و چیدمان وسایل خانه نیز نقش مهمی در ایجاد فضایی زیبا و دلنشین ایفا می نماید.
از جهتی با اندکی آگاهی از روانشناسی رنگ ها خواهید یافت که در واقع انتخاب رنگ ها تاثیر شگفت انگیزی بر روح و روان و خلق و خوی افراد دارد. گرچه انتخاب رنگ موضوعی سلیقه ای بوده و شما در تصمیم گیری آزاد هستید, با این حال در نظر گرفتن مسئله روانشناسی رنگ ها به موثر بودن انتخابتان کمک بسزایی می نماید.
برای انتخاب بهترین گزینه  باید رنگ بقیه اجزای دکوراسیون از جمله کفپوش, پرده ها, کابینت ها و مبلمان را در نظر گرفته و به سبک کلی طراحی دکوراسیون و همچنین سن و جنسیت افراد ساکن در محل نیز توجه نمود.

دکوراسیون ترکیبی - دکوراسیون ترکیبی مدرن - لنا طرح لوتوس

شاید در گذشته استفاده از رنگ های شاد در دکوراسیون باب نبود اما امروزه محدودیتی در استفاده از رنگها نیست. بدین منظور در ابتدا سعی کنید دو رنگ را به عنوان رنگ های اصلی و فرعی در نظر گرفته و از آن دو به عنوان مکمل در کنار یکدیگر استفاده نمایید.
از سبک های اصلی در دکوراسیون داخلی می توان به سبک های مدرن و کلاسیک اشاره نمود که هرکدام نیز خود, به بخش های دیگری تقسیم می گردند. سبک ترکیبی در واقع مناسب کسانیست که از طرح های کلیشه ای موجود در بازار خسته شده اند و در پی آنند مطابق با سلیقه خود و با ترکیب چند سبک مختلف, فضایی منحصر به فرد و دلنشین ایجاد نمایند.

از دیگر مزایای استفاده از سبک های ترکیبی در دکوراسیون داخلی خانه و یا اداره, بزرگتر و یا کوچکتر نشان دادن فضای مورد نظر شماست. که این امر با انتخاب درست رنگ ها و با استفاده از اشکال هندسی مناسب میسر می گردد. سقف و دیوار پوش ها بخش عظیمی از دکوراسیون داخلی را تشکیل میدهند و از این رو انتخاب هوشمندانه رنگ برای آنها سبب می گردد که دست شما برای انتخاب رنگ سایر وسایل خانه باز تر باشد.
نکته دیگری که میتوان به آن اشاره نمود, چیدمان خود وسایل خانه می باشد. گرچه این بخش ربط زیادی به خود مسئله دکوراسیون داخلی نداشته ولی باید در نظر داشت که با استفاده از چیدمان صحیح وسایل منزل نسبت به دکوراسیون, می توانیم به نتایجی هر چند مطلوب تر و متناسب با سلیقه خود دست پیدا کنیم.

به عنوان آخرین نکته باید اشاره نمود که هر چند برای دوری از یکنواختی و روح بخشیدن به محیط استفاده از چند رنگ در دکوراسیون خانه توصیه می­شود اما به کار بردن بیش از حد رنگ­ها و بدون در نظر گرفتن هماهنگی آن‌ها با یکدیگر سبب بی­نظمی محیط و ایجاد احساس دل‌زدگی می­شود.

 

دکوراسیون ترکیبی - دکوراسیون ترکیبی مدرن - لنا طرح لوتوس

دکوراسیون ترکیبی – دکوراسیون ترکیبی مدرن – لنا طرح لوتوس

3 نظر در “دکوراسیون ترکیبی

  1. lanalandtest گفت:

    خیلی خوب بود

  2. هدیه گفت:

    خیلی خوبه که دیگه قانونای دکوراسیون قبل که همه چی باید ی شکل و ی رنگ باشه از مد افتاده و جاشو به ترکیبای جدید وشاد داده.
    و اینکه استفاده از رنکهای شاد تو روحیه اعضای خونه خیلی تاثیر خوبی داره .

  3. الی گفت:

    عالیه بود
    مخصوصا برای خونه که وقتی از محل کار میرسی خونه یه حس خوبی بهت بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *