مقالات آموزشی

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی سبک مدرن یکی از جذاب ترین و دلنشین ترین سبک های معماری داخلی میباشد. در این سبک از طراحی های شلوغ و رنگارنگ استفاده نمیشود اما با این حال هنوز هم میتواند دلنشین و دنج باشد. در این نوع دکوراسیون محدودیت زیادی وجود ندارد چون در این اواخر صنعت ساخت وسایل داخلی خانه مدل های مختلفی را برای هر نوع سلیقه ای به بازار ارائه داده اند و انتخاب را ساده کرده اند.

تاریخچه دکوراسیون داخلی مدرن به اواخر قرن نوزدهم برمیگردد و تا 1930 به اوج خود رسید. با این حال به مرور سبک هایی مانند پست مدرن جای آن را تا حدودی گرفتند اما امروزه به خصوص در معماری وطراحی های داخلی جریانی از طراحی های سبک مدرن دوباره شکل گرفته اند.

در این نوع طراحی دیگر از تابلوهای سنتی و قدیمی استفاده نمیشود و به جای آن از سبک های جدید هنری با رنگ های مختلف استفاده میشود. در واقع این نوع طراحی تمامی سنت های قدیمی را رد کرده است و با جامعه صنعتی و امروزی هماهنگ شده است. همچنین قاب ها دیگر از طرح های قدیمی بزرگ استفاده نمیکنند و به جای آن از قاب های کوچک بر روی دیوارهای بزرگ استفاده میکنند.

همچنین اگر دقت کرده باشید در سال های اخیر از کاغذ دیواری ها برای پوشش دیوارها استفاده میکنند ولی این سبک نیز تا حدودی قدیمی شده است. پیشنهاد ما این است که از رنگ های خنثی استفاده کنید ، رنگ هایی مانند سفید و خاکستری بسیار در دکوراسیون داخلی مدرن پرطرفدار هستند.

در دکوراسیون داخلی به سادگی اهمیت زیادی میدهند. خطوط افقی و عمودی انقدر در این نوع معماری اهمیت زیادی دارند. برای مثال این نوع طراحی حتی بر روی مبلمان هم اثر گذاشته اند و آن ها را ساده تر کرده اند. همچنین با استفاده از ستون ها اهمیت این موضوع را بیشتر از پیش نشان میدهند. این کار تا حدودی در طراحی های دکوراسیون داخلی انقلابی ایجاد کرده اند. 

رنگ بندی در دکوراسیون داخلی محدودیتی ندارد و شما میتوانید از انواع رنگ ها استفاده کنید. رنگ هایی مانند قرمز و زرد و آبی میتوانند جلوه ی جدیدی به ساختمان شما بدهند.

یک نظر در “دکوراسیون داخلی مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *