مقالات آموزشی

دیوار های خانه را کاغذ دیواری کنیم یا رنگ؟

دیوار اتاق را کاغذ دیوار یا رنگ کنیم ؟

دیوارهای خانه جزو عناصر اصلی دکوراسیون داخلی محسوب میشوند. به همین منظور به رنگ و شکل آن ها باید دقت بسیاری شود. در این مقاله قصد داریم به شما درباره تفاوت کاغذ دیواری و رنگ بگوییم و اینکه هر کدام چه مزایا و معایبی دارند و شما باید با بررسی این نکات تصمیم بگیرید که کدام یک برای خانه شما مناسب تر است. درست است که بین این دو انتخاب برتری ای وجود ندارد ولی دانستن این نکات میتواند انتخاب را برای شما ساده تر کند.

اولین نکته ای که باعث برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ میشود، تنوع در رنگ و طرح های آن است. رنگ ها ساده و بی آلایش هستند و شما میتوانید با اندکی خلاقیت و ایجاد تضاد طرح های جالبی به وجود بیاورید اما با این حال تنوع و رنگ بندی کاغذهای دیواری بسیار زیاد است برای مثال طرح های کلاسیک، مدرن یا حتی سه بعدی حق انتخاب های زیادی به شما میدهند و کار را برای شما ساده تر میکنند.

نکته ای که درباره کاغذ دیواری وجود دارد، دوام و ماندگاری بالای آن است. رنگ ها پس از چند سال و پس از شستشو اندکی از جلوه خود را از دست میدهند. اما اگر شما یک کاغذ دیواری مرغوب و با کیفیت استفاده کنید به راحتی میتوانید از آن برای سالیان متمادی استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. دقت کنید که تمامی کاغذ دیواری ها قابل شتسشو هستند اما در رنگ ها، فقط رنگ های روغن به خصوص آن ها که در آشپزخانه استفاده میشوند قابل شسشتو میشوند.

اگر نورگیری خانه برای شما حائز اهمیت است باید این نکته را بدانید که رنگ ها برای شما بهتر هستند. رنگ ها به دلیل سطح براقی که دارند نور را منعکس میکنند در نتیجه باعث روشنایی فضای خانه میشوند. کاغذ دیواری ها جاذب نور هستند و در نتیجه نور را منعکس نمیکنند پس اگر میخواهید خانه شما از روشنایی بالایی برخوردار باشد بهتر است که از رنگ برای دیوار خود استفاده کنید. همچنین رنگ ها به دلیل سادگی ای که دارند در بزرگتر نشان دادن خانه هم کاربرد دارند.

با این حال اگر حس میکنید که نمیتوانید بین این دو گزینه انتخاب کنید میتوانید از ترکیب از کاغذ دیواری و رنگ برای دیوار خود استفاده کنید. پیشنهاد ما برای خانه های کوچک هم این است که از ترکیبی از این دو استفاده کنند تا از مزایای هر دو بهره مند شوند.

[blog_posts style=”normal” columns=”3″ columns__md=”1″ image_height=”56.25%”]

یک نظر در “دیوار های خانه را کاغذ دیواری کنیم یا رنگ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *