مقالات آموزشی

دیوار پوش های PVC و MDF

دیوارپوش

دیوار پوش های ام دی اف و دیوارپوش های پی وی سی دو نمونه از دیوارپوش های محبوبی می باشند که امروز در طراحی داخلی ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفته و استقبال ویژه‌ای از آن‌ها صورت می‌گیرد.  زیبایی و جذابیت این دو دیوارپوش موجب شده‌است که بسیاری از افراد جهت استفاده از این دو دیوارپوش ها ترغیب شوند. اما تفاوت دیوارپوش PVC و MDF در چه مواردی است و کدام انتخاب بهتری است ؟

بررسی تفاوت های دیوارپوش PVC و MDF

پی وی سی در طراحی داخلی ساختمان نسبت به ام دی اف بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که می‌توانیم بگوییم یکی از اصلی‌ترین دلایل این توجه مقاومت بالاتر پی وی سی نسبت به ام دی اف می باشد.  پی وی سی یکی از پلیمرهای ترموپلاست می باشد که دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر کشش، خوردگی و … می باشد. ام دی اف ها تخته فیبر های دانسیته ای می باشند که به صورت خشک تشکیل شده اند.

 

ویژگی منحصر به فرذ های پی وی سی موجب شده است که این دیوار پوش ها بسیار بیشتر از های ام دی اف مورد استفاده قرار گیرند.

تفاوت نصب دیوارپوش PVC و MDF

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های دیوارپوش های پی وی سی با دیوارپوش های ام دی اف که موجب شده است این دیوارپوش ها بسیار بیشتر از دیوارپوش های ام دی اف مورد توجه قرار گیرند در نحوه نصب آن‌ها می باشد.

نحوه نصب دیوارپوش های پی وی سی بسیار آسان و راحت می باشد بنابراین شما با استفاده از این دیوارپوش ها می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که در صورت آسیب دیدن این توانایی را دارید که به‌راحتی نسبت به جداسازی و تعویض دوباره آن اقدام نمایید.

 

همان طور که قبلاً گفته شد پی وی ‌سی دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد. مقاومت بالای پی وی سی در برابر موجب شده است که این دیوار پوش ها نسبت به دیوار پوش های ام دی اف بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفته شوند.

همچنین جالب است بدانید که دیوار پوش های پی وی سی در مقایسه با دیوار پوش های ام دی اف سخت تر پوسته می شوند و محکم تر می باشند.

مزایای دیوار پوش های PVC نسبت به MDF

مقاومت حرارتی PVC در مقایسه با  ام دی اف بسیار بیشتر می باشد و همین موضوع موجب شده است که این دیوار پوش ها نسبت به آتش سوزی مقاوم باشند. مقاومت این دیوار پوش ها در برابر آتش سوزی یکی دیگر از دلایل محبوبیت بیشتر دیوار پوش های پی وی سی در مقایسه با دیوار پوش های ام دی اف می باشد.

دیوارپوش های ام دی اف به این دلیل که از چوب طبیعی ساخته می‌شوند دارای هزینه بسیار بیشتری نسبت به دیوارپوش های پی وی سی می باشند و همین موضوع موجب شده‌است که بسیاری از افراد دیوارپوش های پی وی سی را به دیوار پوش های ام دی اف ترجیح دهند.

مقایسه وزن دیوارپوش های ام دی اف و پی وی سی

 

از دیگر دلایل دیگری که موجب محبوبیت پی وی سی شده است سبک بودن و ضخامت کمتر آن نسبت به ام دی اف است. دیوارپوش های پی وی سی سبک‌تر می باشند و از عبور گرد و خاک جلوگیری به عمل می‌آورند.

ویژگی ضد آب بودن دیوارپوش های پی وی سی این امکان را فراهم می‌کند که در صورت هرگونه آلودگی فرد بتواند نسبت به شستشوی آن اقدام نماید درصورتی‌که دیوارپوش های ام دی افی این ویژگی را ندارند بنابراین شستشو و تمیز کردن آن‌ها کار بسیار سخت محسوب می شوند.

سایر علت های برتری دیوار پوش های پی وی سی نسبت به MDF

دیوارپوش های پی وی سی در مقایسه با دیوارپوش های ام دی اف از مقاومت بسیار بیشتری در برابر نور برخوردار می باشند بنابراین فرد می‌توانند اطمینان داشته باشد که این دیوارپوش ها به راحتی در تماس با نور تغییر رنگ نمیدهند.

دیوارپوش های پی وی سی می توانند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند درصورتی‌که دیوارپوش های ام دی اف این ویژگی را ندارند. به بیان دیگر دیوارپوش های پی وی سی نوعی عایق حرارتی محسوب می‌شوند که موجب تعادل دمای اتاق هستند.

تمامی این ویژگی‌ها موجب شده‌است که بسیاری از افراد دیوارپوش های پی وی سی را نسبت به دیوار پوش های ام دی اف ترجیح داده و از این دیوارپوش ها بسیار بیشتر استفاده کنند.

شما می توانید درباره مولفه های انتخاب یک پیمانکار با تجربه سقف و دیوار کناف از اینجا بخوانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *