بازسازی و نوسازی, بلاگ, مقالات آموزشی

دیوار کناف چیست ؟

دیوار کناف - مزیت دیوار کناف - معایب دیوار کناف

در این مقاله قصد داریم درمورد دیوار کناف صحبت کنیم . از بهترین و ارزان ترین راه های به وجود آوردن فضای داخلی می توان به کناف اشاره کرد. این کار علاوه بر صرفه اقتصادی ، زیبایی را نیز به فضای داخلی ساختمان شما میدهد. در این مقاله قصد داریم که کاربرد دیوار کناف و مزایا و معایب آن به شما توضیح دهیم.

دیوار جدا كننده كناف

از این دیوارها به منظور جداسازی فضای داخلی استفاده میشود. این دیوارها بسیار نازک هستند و فقط شامل یک قاب سبک و یک یا چند لایه صفحه روکش دار گچی هستند که به قاب پیچ شده اند. به دلیل نازکی و وزن سبک به راحتی میتوان در این دیوارها تغییر ایجاد کرد. برای مثال میتوان به راحتی آن ها را سوراخ کرد و انواع لوله و تاسیسات برقی را از درون حفره های ایجاد شده عبور داد که همین مسئله یکی از اصلی ترین مزایای کناف محسوب میشود.

دیوار كاذب كناف

این دیوار که کاربرد پوششی دارد برای ایجاد فضای داخلی بهتر استفاده میشود. این دیوار نیز بسیار سبک است و نصب آن راحت است.  به طور کل سبکی دیوار کناف باعث محبوبیت این نوع دیوار شده است. برای اجرای دیوار پوششی از دو لایه قاب فلزی با فاصله حدود 60 سانتی متر استفاده میشود. بین این دو قاب فضایی به وجود می آید که از آن برای عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی استفاده میشود. استفاده از این دیوار باعث میشود دسترسی به این تاسیسات راحت شود  و همچنین میتواند باعث زیبایی فضای داخلی ساختمان شود.

مزیت دیوار کناف

  • قابلیت نصب آسان و صرفه جویی در وقت
  • وزن بسیار کم به دلیل توخالی بودن که باعث میشود جابجایی آن راحت باشد و سرعت پروژه بیشتر شود.
  • با وجود وزن کمتر مقاومت این نوع دیوار در مقابل زلزله بیشتر است و دیوار کناف در مقابل فشار مقاومت خوبی نشان میدهد. به همین دلیل در مناطق زلزله خیز محبوبیت این دیوار بیشتر است.
  • فضای خالی پشت این دیوار این امکان را به شما میدهد که تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را در آن جای دهید یا از عایق های صوتی و حرارتی استفاده کنید.
  • میتوان این دیوار ها را به هر شکلی در آورد.
  • در صورتی که تاسیسات ساختمان را پشت این دیوار جای دهید، به راحتی به آن دسترسی دارید و میتوانید در صورت خرابی قسمت آسیب دیده را پیدا و تعمیر کنید.
  • این دیوار برای رنگ آمیزی نیاز به گچ و ملات ندارند و به همین دلیل باعث صرفه جویی در وقت و هزینه میشود.

معایب دیوار کناف

  • این دیوار در مقابل ضربه آسیب پذیر است.
  • نصب آن نیاز به متخصص دارد و پیشنهاد میشود این کار را حتما به افراد با تجربه بسپارید.
  • در صورتی که فضای خالی با عایق ها یا پشم سنگ پر نشود ، دیوارها صدای توخالی و طبل مانند دارند و استفاده از پشم سنگ هم هزینه بر است برای همین معمولا برای کارفرمایان استفاده از آن میسر نیست.

سخن آخر

کناف جزو پر استفاده ترین محصولات در نازک کاری ساختمان به حساب می آید. در این مقاله به مزایا و معایب کناف اشاره شد اما در صورت وجود هرگونه سوال میتوانید با کارشناسان لنا طرح لوتوس ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

[button size=”medium” style=”primary” text=”ارتباط با ما” link=”https://www.lanaland.ir/contact-us/” target=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *