بلاگ

سبک اسلامی

سبک اسلامی

معماری سبک های بسیار گوناگون و متفاوتی دارد که هر کدام از این سبک های ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. این تنوع باعث میشود که هر شخص با هر سلیفه ای بتواند دکوراسیون مورد علاقه خود را پیدا کند و از آن برای چیدمان محیط زندگی خود استفاده کند.

یکی از مشهورترین و البته پرطرفدارترین سبک ها ، سبک اسلامی نام دارد . می توان از این سبک در طراحی داخلی و یا معماری یک مکان استفاده کرد .سبک اسلامی

دالان

دالان یک راه رو است که دارای پیچ و خم می باشد . استفاده از پیچ و خم در دالان این امکان را می دهد که دید افراد نسبت به حیاط محدود شود . از این جهت حریم شخصی صاحب خانه نیز حفظ خواهد شد .

حیاط

در معماری اسلامی ، حیاط یکی از مهم ترین عناصر می باشد .  در سبک اسلامی حیاط عموما در مرکز خانه قرار دارد و به تمامی بخش های دیگر خانه راه دارد . در گذشته  از حیاط به منظور برگزاری مراسمات مذهبی ، عروسی و … استفاده می شد . در معماری امروزه دیگر شاهد ساخت حیاط به سبک قدیم نخواهیم بود .

 آشپزخانه

در طراحی داخلی به سبک اسلامی ، آشپزخانه به دور از نشیمن ساخته می شد . برای راحتی بیشتر در حین کار ، این مکان نزدیک به آب انبار ها قرار می گرفت .

حوض

با قرار دادن حوض در حیاط ، صاحبان خانه می توانستند گل و گیاهان را آبیاری و یا اقدام به شست و شوی لباس و ظروف کنند . جالب است بدانید در گذشته حوض علاوه بر کاربردی که داشت به زیبایی هر چه بیشتر حیاط نیز کمک می کرد .

ظروف سنتی

استفاده از ظروف ساده ی سفالی یکی از ویژگی های اصلی در طراحی داخلی به سبک اسلامی به شمار می رود . جالب است بدانید که برخلاف دکوراسیون کلاسیک ، هیچ اجباری در استفاده از وسایل لوکس در این سبک وجود ندارد . کوزه ی گلی نیز می تواند به عنوان یکی از زیباترین اکسسوری ها در خانه قرار بگیرد .

سماور

بدون شک در هر خانه ی قدیمی سماور به چشم می خورد . این وسیله علاوه بر زیبایی ، کاربردی نیز می باشد . می توان از سماور به عنوان یک اکسسوری در طراحی داخلی به سبک اسلامی استفاده کرد .

فرش

استفاده از فرش با طرح و نقوش اسلامی ، یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که در این سبک باید به آن پایبند بود . به کار بردن فرش های قیمتی و دست بافت نیز می تواند گزینه ی مناسبی باشد . استفاده از فرش با طرح و نقش فراوان را می توان یکی از شباهت های میان سبک اسلامی و دکوراسیون کلاسیک در نظر داشت .

شیشه های رنگی

پنجره های بلند یکی دیگر از ویژگی خانه های طراحی شده به سبک اسلامی می باشد . پنجره ها عموما با شیشه های رنگی تزئین شده اند . با تابیدن نور خورشید در طول روز به شیشه های رنگی ، نمای بسیار زیبایی در خانه بوجود خواهد آمد .

رنگ ها

به کار بردن رنگ ها در این سبک اهمیت فراوانی دارد . برخلاف دکوراسیون کلاسیک در این سبک ، از رنگ های گرم نظیر قرمز و یا آجری استفاده می شود . جالب است بدانید که این رنگ ها یادآور طبیعت نیز می باشد .

طاقچه

 از طاقچه در معماری اسلامی و خانه های قدیمی به منظور نگه داشتن اکسسوری ها استفاده می شود . عموما وسایلی نظیر گرد سوز ، آینه و یا شمعدان بر روی طاقچه قرار می گرفت و به زیبایی خانه کمک شایانی می کند .

سبک اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *