مقالات آموزشی

سقف کاذب کناف و کاربرد آن

سقف کاذب کناف و کاربرد آن

سقف کاذب امروزه یکی از مهم ترین بخش های معماری داخلی است. این سقف معمولا به عنوان پوششی برای سقف اصلی در نظر گرفته میشود و به آن جلوه تازه و جذاب تری میدهد. هنوز مشخص نیست که این سقف در ابتدا توسط چه کسانی و با چه هدفی ساخته شده اما سقف کاذب توانسته در مدت زمان نسبتا کوتاهی جایگاه مناسبی در دکوراسیون داخلی به دست آورد به طوری که به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است.

یکی از انواع سقف کاذب ، سقف کاذب کناف است. سقف کناف نسل جدیدی از گچ محسوب میشود که در ساختمان های جدید رواج پیدا کرده اند. برای ساخت سازه های کنافی از پنل های پیش ساخته گچی استفاده میشود. از ویژگی های فوق العاده این نوع سقف میتوان سرعت بسیار بالا در اجرا و همچنین قابلیت اجرای وسیع تر نسبت به انواع دیگر سقف اشاره کرد همچنین سقف های کناف امکان این را دارند که به صورت متحرک طراحی و اجرا شوند.

علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان اجرای کار سقف کناف مزایای بسیار دیگری هم دارد. این نوع سقف به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالا نسبت به زلزله مقاوم است و چون کناف اتصالاتی دارد ایمنی کار هم بسیار بالاتر است.

سقف کاذب کناف اگر به صورت اصولی و حرفه ای نصب شود عایق حرارتی بسیار مناسبی است و همچنین از رنگ پذیری بسیار بالایی برخوردار است. مقاومت آن در برابر آتش سوزی و رطوبت مقاومت بالایی دارد و تا 75 درصد آن قابل بازیافت است.

این نوع سقف کاربرد های بسیار زیادی هم دارد. از مهمترین کاربرد های سقف کاذب کناف میتوان به پوشش تاسیسات عبوری در سقف ساختمان های تجاری ومسکونی اشاره کرد. همچنین این نوع سقف میتواند کابل های برق و دیگر تجهیزات برق رسانی را پوشش دهد تا جلوه زیبا و دلنشین تری به فضای ساختمان بدهد. اگر میخواهید از این نوع سقف برای محیط های مربوط مانند اشپزخانه یا سرویس های بهداشتی استفاده کنید نگران نباشید چون مدل های ضد رطوبت آن هم طراحی شده و موجود هستند.

مطالب مرتبط

یک نظر در “سقف کاذب کناف و کاربرد آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *