بازسازی و نوسازی, مقالات آموزشی

صفر تا صد زیرسازی سقف

زیرسازی سقف - صفر تا صد زیرسازی سقف

“ساختار سقف” اصطلاحی است که به ساخت و ساز در بالای ساختمان اطلاق می شود که معمولاً از عناصر محافظت می کند. به طور کلی زیرسازی سقف شامل سیستمی از اعضای سازه ای است که برای پشتیبانی از ساخت سازه طراحی شده اند. یعنی موادی که ضد آب و عایق حرارتی و صوتی را برای ساختمان زیر فراهم می کنند.

اصطلاح سازه معمولاً با سقف های شیبدار یا مانسارد و انواع خاصی از سقف ها مانند سازه های ساخته شده از قاب های فضایی، خرپاها، طاق های بشکه ای و سایر اشکال سازه ای مرتبط است. این نوع ساختار سازه اغلب فضای سقفی را ایجاد می‌کند که می ‌تواند برای عملکردهای مختلف، از جمله برای محل سکونت، انبار، فضای اداری، کارخانه و موارد دیگر کاربرد دارد.  در ادامه با زیرسازی سقف بیشتر آشنا خواهید شد.

 

زیرسازی سقف - صفر تا صد زیرسازی سقف

منظور از زیرسازی سقف چیست؟

سقف عنصری مهم و حیاتی در ساختار هر ساختمان است. این نه تنها تزئینی است، بلکه از ساکنان و کاربران در برابر شرایط مختلف آب و هوایی محافظت می کند. زیرساز سازه انواع مختلفی دارد که یک نمونه آن سقف کاذب است. این نوع سقف انواع مختلفی در دکوراسیون داخلی خانه استفاده می شود.

این نوع سقف های کاذب با توجه به جنس، ظاهر و دید به انواع مختلفی طبقه بندی می کنند. در ادامه مطلب چند نوع اصلی این سازه ها که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، ذکر شده است.

 

جهت ثبت سفارش زیرسازی سقف اینجا کلیک کنید

 

کاذب POP

زیرسازی سقف از اهمیت بالایی برخوردار است. شکل کامل POP گچ پاریس است و چیزی جز گچ نیست. POP یکی از مصالح محبوب این نوع سازه است که برای طراحی فضای سقف استفاده می شود. این ماده به صورت پودر در بازار وجود دارد که با استفاده از آن می توان شکل و طرح دلخواه را اجرا کرد.

سقف کاذب پی وی سی

پی وی سی فرم کامل پلی وینیل کلراید یکی از مصالح سازه کاذب سبک وزن با قیمتی مقرون به صرفه است که توسط صاحبان خانه استفاده می شود. از این پانل های پی وی سی به عنوان روکش دیوارهای خارجی ساختمان های مسکونی و تجاری نیز به کار می برند.

 

زیرسازی سقف - صفر تا صد زیرسازی سقف

زیرسازی سقف شیروانی چگونه انجام می گیرد؟

تا به اینجا مقاله با اهمیت این نوع سقف آشنا شده اید. برای افرادی که قصد دارند سقف سازه خود را با ایمنی بالا بسازند، همیشه سوالاتی در ذهن آنان شکل می گیرد. از متریال مورد نیاز تا نحوه نصب و زیرسازی سقف شیروانی از مهم ترین مسائلی است که باید توسط افراد بررسی شود. در اکثر مناطق جغرافیایی، نیرو وارده بر سقف شیبدار زیاد است به گونه ای که اغلب اوقات میزان بارش برف ممکن است به پوشش بام فشار بیاورد. از این رو زیرسازی شیروانی از مهم ترین اقدام در انتخاب نوع پوشش بام ساختمان به حساب می آید.

زیرساز سقف شیروانی مانند یکدیگر هستند، اما در روسازی اغلب برحسب متریال تفاوت دارند. یک شیروانی در دو جهت به سمت پایین دارای شیب است، دو مثلث در سمت راست و چپ، به همراه یک خط عمودی به یکدیگر اتصال پیدا کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *