مقالات آموزشی

قیمت کناف : موارد تاثیر گذار

قیمت کناف یکی از مواردی است که به همین راحتی نمیتوان آن را گفت. موارد بسیار زیادی هم در زمینه پانل ها و هم در زمینه ی اجرای  کناف وجود دارند که هر یک از آن ها در قیمت این کار تاثیر گذار هستند و باعث میشوند که قیمت آن برای هر پروژه متفاوت باشد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به عوامل موثر بر قیمت کناف بپردازیم و آن ها را برای شما شرح دهیم.

1- نوع کار

اولین موردی که بر قیمت کناف تاثیر گذار است میزان کار است. برای مثال هزینه هر متر مربع که برای یک ساختمان کامل گفته می شود بسیار با هزینه ای که برای یک تک واحد گفته می شود متفاوت است.

2- حجم کار

قیمت کناف با متراژ آن تاثیر مستقیم دارد. هر چه حجم کار بیشتر باشد می توان قیمت کمتری برای آن در نظر گرفت. اینکه شما بخواهید کار را به صورت جزئی انجام دهید و یا در تمام خانه از آن استفاده کنید بسیار متفاوت است و در هزینه ها تاثیر دارد. 

3- ارتفاع کار

یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت کناف ارتفاع محل انجام کار است. به این صورت که هر چه ارتفاع محل بیشتر باشد هزینه اجر هم بالاتر می رود. همچنین درزگیری هم بر قیمت اجرای کناف می افزاید.

4- هدف کار

اینکه شما بخواهید یک کار ساده انجام دهید یا اینکه یک کار دکوراتیو بسیار در قیمت کار متفاوت است. قطعا کار های دکوراتیو با جزئیات بالا هزینه بالا تری نسبت یه یک کار ساده خواهند داشت. همچنین کار هایی که از زاویه بیشتری برخوردار هستند هم هزینه متفاوتی با کارهای منحنی خواهند داشت.

5- ضخامت پانل 

در سقف کاذب کناف ضخامت استاندارد پانل های سقفی طبق آیین نامه ( مگر در مواقع خاص ) 12 میل می باشد و پانل های 9 میل و 6 میل کناف ایران فقط جهت پیشانی قوس ها مجاز می باشند . بنابراین هزینه استفاده از هر کدام از این پانل ها هم متفاوت هستند که باید این را هم در نظر گرفت.

6- نوع مصالح 

همیشه قیمت جنس هایی که در کار قرار است استفاده شود را بپرسید. هزینه مصالح بسته به کیفیت و مرغوبیت آن ها با همدیگر متفاوت هستند. 

جدا از مباحث فوق عواملی چون کرایه حمل ، حمل و نقل تا پای کار یا عدم آن ، کار دیوار یا سقف کاذب ، ماستیک سطح یا عدم وجود آن  و … روی هزینه کناف تاثیر گذار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *