مقالات آموزشی

نصب و اجرای سقف لابل

نصب و اجرای سقف لابل

شرایط نصب و اجرای سقف لابل چیست؟ چگونه باید این سقف کاذب را نصب نمود؟ آیا این سقف از ایمنی لازم برای نصب و اجرا برخوردار است؟ در این مقاله، قرار است به صورت کلی در رابطه با روش نصب و اجرای سقف لابل توضیحاتی ارائه شود. بنابراین، اگر شما نیز علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید؛ بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه شوید! به صورت کلی، این محصول ساختمانی پرطرفدار، بیش از 20 سال است که در سراسر جهان به بازار عرضه شده و طرفداران به خصوص خود را دارد؛ اما لازم است بدانید که، سقف کشسان لابل تنها 10 سال است که در ایران به فروش می‌رسد و جزو جدیدترین محصولات دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. از این رو، ممکن است افراد کمتری با این محصول آشنا باشند؛ اما هدف ما از نوشتار این مطلب، افزایش آگاهی نسبت به شیوه نصب، مزایا و معایب سقف کشسان لابل می‌باشد تا شما نیز بتوانید با دانش و علم بیشتری محصول مورد نیاز خود را خریداری نمائید. ویژگی‌های مثبت سقف کشسان لابل سبب شده‌اند تا سرعت فروش این محصول در بازار بالا برود و کم کم جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند. آمارهای منتشر شده حاکی از این موضوع هستند که؛ طی چندین سال آینده، این محصول جایگزینی مطلوب برای دیگر انواع سقف کاذب خواهد بود!

مراحل نصب و اجرای سقف لابل چیست؟

مراحل نصب و اجرای سقف لابل چیست

به عنوان اولین قدم از نصب و اجرای سقف لابل، بایستی اندازه و مساحت فضایی که قرار است پوشش داده شود را محاسبه نمائید. این اندازه‌گیری بایستی به صورت برداری باشد. همچنین، شما باید به نقطه‌گذاری فضای مورد نظر بپردازید. ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که؛ نام‌گذاری این نقاط باید به چه ترتیب و شکلی انجام گیرد؟ در پاسخ به این سوال، باید به شما بگوئیم که؛ اولین نقطه از سمت چپ A نامیده می‌شود و باقی نقاط پس از آن و با گردش در جهت عقربه‌های ساعت مشخص می‌شوند. در نهایت، بایستی فواصل بین نقاط را با تلرانس یا خطایی به اندازه نیم سانتی‌متر، تعیین کنید.

در کنار این اقدامات، باید به فکر نقشه‌کشی کامل سقف باشید و آن را در اتوکد طراحی کنید. شما قادر خواهید بود تا انجام این وظیفه را بر عهده واحد نقشه‌کشی ساختمان یا افراد متخصص این کار بسپارید. آماده‌سازی نقشه اتوکد سقف به جهت برش‌دهی پارچه کشسان PVC الزامی خواهد بود. ممکن است طرح سقف کشسان لابل شما به صورت چاپی باشد که در این صورت؛ باید ابعاد اندازه‌گیری شده به واحد گرافیک اعلام شوند تا آن‌ها با توجه به این ابعاد، طراحی مورد نظر شما را چاپ نمایند.

برش متریال‌های مورد نیاز و پروفیل‌ها، بایستی با در نظر داشتن نقشه اتوکد آماده شده انجام پذیرد. فراموش نکنید که؛ چاپ طرح نیز باید به دست متخصصین انجام شود تا بهترین کیفیت محصول را برای شما تهیه نمایند. اگر با محصول سقف کشسان لابل آشنایی قبلی داشته باشید؛ احتمالا می‌دانید که این محصول در فرآیند نصب و اتصال گرما‌دهی و حرارت‌دهی می‌شود. همین امر، سبب می‌گردد تا خاصیت کششی آن افزایش پیدا کند و اندازه برش داده شده، به میزان 7% افزایش پیدا کند!

از این رو، شما می‌توانید این 7% را حساب کنید و آن را از برش اصلی سقف کشسانی کم کنید تا پس از حرارت دادن آن با هیتر، به صورت کامل با مساحت سقف اصلی ساختمان منطبق شود. به عنوان آخرین نکته، می‌توان به “هارپون” اشاره کرد. هارپون، در واقع لایه‌ای است که به دور سقف لابل کشیده می‌شود و می‌تواند با جوش اولتراسونیک، دور تا دور این سقف را محکم کند. البته، انجام اینکار مربوط به مراحل تولید و تهیه سقف لابل است و پیش از اینکه این محصول وارد بازار شود؛ بایستی از هارپون برای افزایش استحکام آن استفاده گردد.

3 نکته قبل از نصب و اجرای سقف لابل

3 نکته قبل از نصب و اجرای سقف لابل

درست است که نصب و اجرای سقف لابل، مراحلی بسیار ساده و راحت دارد و می‌تواند تنها در چند ساعت، انجام شود و به پایان برسد؛ اما مهم است که برخی نکات را پیش از اقدام به نصب و اجرای سقف لابل رعایت کنید تا در ادامه مسیر، دچار مشکل نشوید! به عنوان اولین نکته؛ بایستی به نظافت و تمیزی محیط مورد نظر توجه کنید. سپس، می‌توانید سقف کاذب را از بسته‌بندی خود خارج نمائید و نقشه طراحی شده برای آن را، با سقف ساختمان تطبیق دهید.

سومین نکته مهم، این است که؛ برنامه‌ریزی‌های لازم برای نصب نورپردازی سقف کاذب، باید پیش از نصب آن انجام شوند! البته، اگر قصد داشته باشید تا برای سقف کاذب خود نورپردازی تعبیه کنید؛ تمامی دستورالعمل‌های آن به علاوه نقشه مورد نیاز، به همراه پکیج سقف کاذب لابل برای شما ارسال خواهند شد. نوع چینش، ترتیب و استانداردهای نورپردازی لازم، از جمله مواردی هستند که در نقشه مورد نظر ذکر خواهند شد. بنابراین؛ از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت! توصیه ما به شما این است که؛ هر سه این موارد اشاره شده را قبل از اقدام به نصب و اجرای سقف لابل بررسی کنید و از صحت و تطابق آن‌ها، اطمینان خاطر یابید.

مراحل زیرسازی نصب و اجرای سقف لابل

پس از اینکه مراحل قبلی به صورت کامل انجام شدند؛ قادر خواهید بود تا به سراغ زیرسازی سقف کشسان لابل بروید و پی‌ریزی اصلی کار را آغاز کنید! معمولا، برای زیرسازی نصب و اجرای سقف لابل از پروفیل‌های جنس آلومینیومی استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات حین نصب این پروفیل‌ها، این است که؛ باید حتما آن‌ها را به سقف بچسبانید و هیچگونه پستی و بلندی یا سطح ناصافی، در زیر آن‌ها وجود نداشته باشد. اگر چنین مشکلی در سطح سقف یا دیوار ساختمان مورد نظر دیده شود؛ پیش از اینکه اقدام به نصب پروفیل‌ها داشته باشید، باید آن را کاملا برطرف کنید!

در ادامه، پروفیل آلومینیومی بایستی با توجه به ابعاد سقف اصلی ساختمان فرم‌دهی شده و پیچ شود. اگر نیاز بود، می‌توانید از رول‌پلاک نیز برای انجام اینکار استفاده کنید. لازم به ذکر است که؛ پیچ کردن پروفیل به سقف یا دیوار ساختمان، از برخی استانداردها برخوردار می‌باشد. به عنوان مثال؛ در اول و آخر پروفیل باید دو پیچ به فاصله 5 سانتی‌متر از یکدیگر نصب شوند. همچنین، باقی پیچ‌های نصب شده باید به اندازه 15 سانتی‌متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. رعایت این موارد، به افزایش استحکام پروفیل‌ها کمک می‌کند. البته، شایان ذکر است که؛ با تغییر ابعاد و نوع زیرسازی سقف لابل، این استانداردها نیز تغییر خواهند کرد.

7 مرحله اصلی نصب و اجرای سقف لابل

7 مرحله اصلی نصب و اجرای سقف لابل

در آخر، نوبت به نصب و اتصال سقف لابل می‌رسد که شما می‌توانید آن را به ترتیب مراحل زیر انجام دهید:

  1. در ابتدا، درزهای بین دیوار و پروفیل را با استفاده از چسب آکواریومی پر کنید.
  2. فراموش نکنید که باید در نصب سقف‌های کاذب دو یا چند سطحی، از پروفیل‌های مختلفی برای ایجاد سطوح متفاوت استفاده نمائید.
  3. سقف کشسان لابل را با استفاده از گیره‌های مخصوص و محکم، در زیر سقف اصلی ساختمان و بر روی پروفیل‌ها متصل کنید.
  4. سقف لابل را با استفاده از جت هیتر، حرارت دهید. این هیتر، تا اتمام نصب سقف باید روشن باشد.
  5. سپس، بایستی با استفاده از یک کاردک مخصوص “هارپون” را در پروفیل جایگذاری کنید.
  6. برای وارد کردن سقف کشسان لابل، باید ابتدا تمامی گوشه‌ها را در داخل پروفیل جای دهید و سپس، اضلاع سقف را وارد پروفیل کنید.
  7. در نهایت، دور تا دور سقف را با نوار محکم نمائید و متریال خود را با استفاده از یک پارچه نم‌دار، تمیز کنید!

در آخر، اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در این باره کسب نمائید؛ بهتر است به مقالات “سقف کشسان لابل چیست؟“،تفاوت سقف لابل با کناف” مراجعه نمائید. همچنین، توصیه ما به شما این است که؛ جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه انواع سقف کاذب، به وبسایت دکوراسیون داخلی لنالند مراجعه فرمائید!

کلام آخر؛ نصب و اجرای سقف لابل چگونه است؟

به صورت کلی در این مقاله، به بررسی شیوه نصب و اجرای سقف لابل پرداخته شد. البته، انجام اینکار نیازمند دقت، تجربه و تخصص است و اگر می‌خواهید نتیجه نهایی کار به صورت باکیفیت و ظریف باشد، بهتر است از افراد متخصصی که در این حوزه فعالیت دارند کمک بگیرید. به صورت جامع، سعی کرده‌ایم تا برخی نکات را در رابطه با شیوه نصب و اجرای سقف لابل توضیح دهیم تا شما نیز بتوانید اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید. سقف کشسان لابل، یکی از مطلوب‌ترین انواع سقف کاذب است که شیوه نصب راحت و آسانی داشته و مدت زمان کوتاهی را برای اتصال نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *