دکوراسیون داخلی, مقالات آموزشی

هر آنچه که باید در رابطه با عایق پشم سنگ بدانید

عایق پشم سنگ - هر آنچه که باید در رابطه با عایق پشم سنگ بدانید - قیمت پشم سنگ

عایق پشم سنگ صوتی و حرارتی که از ذوب سنگ بازالت تولد می شود از ضروریات هر صنعت است. این عایق انواع مختلف و همچنین کاربردهای متفاوتی دارد.

برای تولید عایق پشم سنگ در مرحله اول قطعات سنگ بازآلت به همراه کک را داخل کوره مخروطی شکل می ریزند. با استفاده از مقداری چوب یا گاز طبیعی کک ها مشتعل شده همچنین حرارتی که تولید می کند آرام آرام سنگ بازآلت را در دمای بالای 2000 سانتی گراد ذوب می کند.

سنگ ذوب شده از زیرکوره را بیرون می آورند و به سمت دستگاه سانتیفیوژ می فرستند و با استفاده از نیروی گریز از مرکز تبدیل به الیاف تبدیل می کنند. این الیاف به سمت نوار نقاله رفته و توسط دستگاهی شبیه پاندول روی صفحه ای چیده می شود و به دستگاه پخت که اصطلاحا کیورینگ نامیده می شود ارسال می کنند.

در دستگاه پخت، الیاف به هم می چسبد و مقداری رزین به آن می افزایند و طبق سفارش مشتری ضخامت و چگالی مورد نظر را به دست می آورند. بعد از این عملیات محصول خروجی، آرایش شده و به قطعات مورد نظر برش می خورند.

کاربرد عایق پشم سنگ چیست؟

پشن سنگ حرارتی از بی ضررترین و کاربردی ترین عایق های حرارتی و صوتی به شمار می رود. از این رو، تلاش بر این است تا انواع مختلفی از آن در بازار تولید شود و در صنایع مخصوص به کار رود. پشم سنگ ها هر نوعی که باشند، می توانند به صورت روکش دار و بدون روکش تولید شوند.

قیمت پشم سنگ نیز بر همین اساس و بنا بر نوع آن تعیین خواهد شد. در هر حال، لازم است افراد بنا بر نیاز خود به یک فروشگاه یا تولید کننده معتبر محصول مدنظر خود را خریداری کنند.

[row]

[col span=”6″ span__sm=”12″]

ویژگی ها

  • سهولت در نصب
  • مقاومت در برابر انتقال صوت
  • دارای ضریب هدایت حرارتی پایین
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • برخورداری از قدرت جذب بالا
  • سازگاری بالا با محیط زیست
  • بهره مندی از خواص ضد آلرژیک
  • بسیار کاربردی در سازه های عمرانی و صنعتی

[/col]
[col span=”6″ span__sm=”12″]

[ux_image id=”4326″]

[/col]

[/row]

با انواع پشم سنگ آشنا شوید

  • پشم سنگ فله ای این نوع عایق به صورت خام حلاجی شده تولید می شود که برای پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم به کار می رود.
  • پشم سنگ لحافی این نوع عایق نیز بصورت رولی در بازار وجود دارد و بسیار انعطاف پذیر است. این مدل انواع مختلفی از جمله بدون روکش و با روکش آلومینیومی و کاغذ کرافت وجود دارد که برای عایق کاری سقف ساختمان ها، سوله ها، دیوارهاو سطوح با انحنای کم کاربرد دارد.
  • پشم سنگ پتویی عایقی حرارتی صوتیضروری برای صنایع به شمار می آید و برای عایق کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های با قطر بالا به کار می رود.
  • پشم سنگ تخته ای از پرکاربردترین محصولاتی است که زمینه های کاربردی بسیاری دارد و تقریبا در تمام صنایع به کار می رود. در صنعت ساختمان سازی در عایق کاری حرارتی دیوار، کف حتی سقف کاربرد فراوان و بسزایی دارد.

[row]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[ux_image id=”4325″ image_size=”large” width=”50″]

[/col]

[/row]

قیمت پشم سنگ

قیمت روکش و الیاف پشم سنگ دو عامل تاثیرگذار در قیمت آن است . قیمت الیاف در هر سال معمولا ثابت است و شرکت های تولیدکننده با توجه به تورم مشخص شده ، قیمت را در اول سال اعلام کرده و به طور معمول تا پایان سال قیمت ثابت می ماند مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد. قیمت روکش در طور سال نوسانات بالایی را تجربه می کند ، البته این را باید دانست که روکش پشم سنگ تاثیر زیادی در قیمت کل محصول ندارد .

در حال حاضر تولید کننده های زیادی در کشور ایران فعالیت دارند که اکثر آنها در شهر اصفهان مستقر هستند البته اکثر این تولیدکننده ها بجای تولید پشم سنگ با کیفیت مرغوب ، در حال تولید پشم سنگ سرباره با ضایعات پشم سنگ هستند . پشم سنگ سرباره بعد از مدتی خاصیت خود را از دست داده و پودر می شود. اما مدل دیگر که از مواد اولیه مرغوب ساخته شده به طور مدام العمر خاصیت خود را از دست نداده و خاصیت عایقی حرارتی و صوتی خود را حفظ می کند .

متاسفانه کارخانه های کمی در ایران پشم سنگ مرغوب تولید می کنند و همین باعث شده که مشتری نتواند مارک و برند مناسب را انتخاب کند ، یا اینکه مشتری پشم سنگ سرباره که قیمت پایین تری داشته را به جنس مرغوب ترجیح دهد و با گذشت زمان و نداشتن خاصیت عایقی به کل فکر منفی نسبت به عایق داشته و دیگر در ساختمان ها و مراکز صنعتی از عایق استفاده نکنند.

شرکت لنا طرح لوتوس همواره سعی بر این داشته که بهترین و مرغوب ترین عایق های پشم سنگ را با بهترین قیمت برای مشتری تهیه کند .

[ux_products]

[row]

[col span__sm=”12″ align=”center”]

[button text=”مشاهده همه محصولات پشم سنگ” radius=”99″ link=”https://www.lanaland.ir/product-category/sound-insulation/” target=”_blank”]

[/col]

[/row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *