دکوراسیون داخلی

پارکت لمینت در فضای باز؛ کاربردها و مزایا

پارکت لمینت در فضای باز؛ کاربردها و مزایا

آیا به فکر نصب پارکت لمینت در فضای باز هستید؟ پارکت لمینت، ابزاری بسیار مناسب است برای اینکه شما بتوانید حس و حال جنگل و طبیعت را وارد فضاهای صنعتی و شهری کنید و حتی در خانه یا محل کار خود احساس این را داشته باشید که به طبیعت نزدیک هستید. یکی از مزایای استفاده از پارکت لمینت در فضای باز این است که، انرژی مثبت طبیعت را در محیط پر می‌کند و شما می‌توانید آن را در بالکن، تراس، نورگیر یا حتی روف گاردن خود نیز نصب نمائید. البته، به این موضوع توجه داشته باشید که پارکت لمینت در فضای باز نوعی متفاوت از پارکت‌های لمینت است که باید دارای ویژگی‌های متفاوت و به خصوصی نیز باشد. به عنوان مثال؛ یک پارکت لمینت در فضای باز باید در مقابل نور، رطوبت، باران و دیگر عوامل محیطی از مقاومت بالایی برخوردار باشد. در ادامه این مقاله، با ما همراه شوید تا از صفر تا صد پارکت لمینت در فضای باز و کاربردهای پارکت لمینت در فضای باز را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

کاربردهای پارکت لمینت در فضای باز

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، پارکت لمینت در فضای باز می‌تواند یک پوشش مناسب برای کف ساختمان شما باشد. امکان استفاده از پارکت لمینت در کف سالن پذیرایی، اتاق خواب‌ها و آشپزخانه وجود دارد؛ اما علاوه بر این موارد، شما قادر خواهید بود تا در تراس یا روف گاردن منزل خود نیز، از این پارکت‌های جذاب استفاده نمائید. استفاده از پارکت لمینت در فضای باز، باعث می‌شود تا زیبایی و دلنشین بودن آن محیط ده‌ها برابر گردد و جذابیت و مدرنیته بودن فضا نیز افزایش پیدا کند.

مطلب پیشنهادی = راهنمای کامل خرید پارکت لمینت

درست است که می‌توان از پارکت لمینت در فضای باز و فضای بسته استفاده کرد و محدودیتی در این باره وجود ندارد؛ اما لازم است به یاد داشته باشید که، کفپوش‌های استفاده شده در فضای باز بایستی نسبت به عوامل محیطی مقاومت بیشتری داشته باشند و همچنین، در برابر برخورد مستقیم آتش، آب، رطوبت، گرما یا سرمای شدید، واکنشی از خود نشان ندهند. البته، لزومی به نگرانی در رابطه با این موارد نیست؛ زیرا معمولا پارکت لمینتی که مناسب محیط ها باز ساخته می‌شود، نسبت با این عوامل سازگار است و استانداردهای ذکر شده در آن رعایت می‌گردند. تنها کافی است؛ تا شما پیش از خرید و نصب این پارکت‌ها در هر محل، نسبت به ویژگی‌ها، کاربرد و خصایص آن، آگاهی و توجه کامل داشته باشید.

علاوه بر موارد ذکر شده، شما باید برخی دیگر از استانداردها و ویژگی‌ها را حین خرید این نوع از پارکت، به یاد داشته باشید که؛ برخورداری از مقاومت کافی در مقابل نور خورشید، عوامل برودتی، رطوبتی و غیره، تعدادی از این موارد را تشکیل می‌دهند. در صورتی که از پارکت لمینت در فضای باز خانه خود استفاده نمائید؛ قادر خواهید بود تا محیطی آرامش‌بخش و طبیعت‌گونه را در محل زندگی یا کار خود ایجاد کنید که به شادابی روحیه شما نیز کمک می‌کند! یکی از مزایای استفاده از پارکت لمینت در فضای باز، در حوزه بازسازی محیط‌ها و منازل قدیمی است. اگر فکر می‌کنید که دکوراسیون و طراحی داخلی منزل شما قدیمی شده است و دیگر احساس خوشایندی را به شما منتقل نمی‌کند، می‌توانید با استفاده از پارکت لمینت چوبی در فضای باز، با هزینه‌ای مقرون به صرفه منزل خود را مدرن‌تر کنید.

پارکت لمینت در فضای باز؛ کاربردها و مزایا

ویژگی‌های پارکت لمینت در فضای باز

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که؛ آیا پارکت لمینت چوبی برای استفاده در فضای باز مناسب است؟ همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، پارکتی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد نسبت به پارکت چوبی که در فضای بسته نصب می‌شود، کاملا متفاوت است! از این رو که، استانداردهای گوناگونی در رابطه با هر یک از این پارکت‌های لمینت چوبی اعمال می‌گردد. بنابراین، اگر قصد دارید تا برای محوطه‌سازی ساختمان خود، تراس یا روف گاردن از این محصول استفاده نمائید، باید ابتدا از ویژگی‌های مهمی که پارکت لمینت در فضای باز از آن‌ها برخوردار است؛ آگاهی پیدا کنید.

همانطور که احتمالا می‌دانید؛ در پارکت‌های لمینتی از چوب استفاده می‌شود و این ماده نیز، مقاومت بالایی در برابر رطوبت ندارد. همین امر سبب می‌شود که به سرعت در فضای باز فرسوده گردد و دیگر قابل استفاده نباشد. پس، لازم است به یاد داشته باشید که پارکتی را انتخاب نمائید؛ که نسبت به رطوبت و باران از مقاومت بالایی برخوردار است. علاوه بر این امر، بهتر است پارکت لمینت چوبی را انتخاب نمائید که در برابر اشعه و نور مستقیم خورشید، پوسیدگی در آن ایجاد نشود یا رنگ آن به مرور زمان کدر نگردد. آتش‌سوزی، خط و خش و مواردی از این دسته، عواملی هستند که می‌توانند به سرعت پارکت لمینت شما را خراب کنند!

پس، محصولی را انتخاب کنید که در آن، از چوب و مواد طبیعی کمتری استفاده شده باشد. به هر میزان که پلیمر و متریال‌های پلاستیکی استفاده شده در آن بیشتر باشند؛ مقاومت پارکت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اگر محصولی را انتخاب نمائید که از مقاومت پایینی در برابر عوامل بیرونی برخوردار است؛ مجبور خواهید بود تا در آینده‌ای نزدیک به تعویض یا تعمیر آن رسیدگی نمائید.

یکی از متریال‌هایی که امروزه بیش از هر چیز دیگر در فرآیند تولید لمینت فضای باز بکار برده می‌شود؛ چوب ترمو است! این ماده، به علت پروسه گرمادیدگی و طول عمر بالایی که از آن برخوردار است؛ می‌تواند به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های باز و آزاد محسوب گردد. یکی دیگر از مزایای چوب ترمو، این است که؛ جهت جلوگیری از کاهش اصکاک و سرخوردگی بر روی این نوع کفپوش چوبی، بر سطح آن شیارهای ریز و درشتی ایجاد شده‌اند. از طرف دیگر، پارکت‌هایی که تمام چوب هستند و از الوار طبیعی ساخته شده‌اند؛ جزو کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که به هیچ عنوان برای فضای آزاد مناسب نمی‌باشند و بهتر است از آن‌ها، در فضاهای سربسته استفاده شود.

پارکت لمینت در فضای باز؛ کاربردها و مزایا

مزایای پارکت لمینت در فضای باز

علاوه بر ترموود، از پلاستیک فشرده نیز جهت تولید این نوع کفپوش‌ها استفاده می‌شود؛ این امر، سبب می‌گردد تا مقاومت پارکت لمینت نسبت به برخورد مستقیم آب و رطوبت افزایش پیدا کند. همانطور که در بخش قبلی نیز به این نکته اشاره شد؛ بر سطح این پارکت‌ها شیارهایی تعبیه شده است که از ماندگاری رطوبت یا هر نوع مایع دیگر بر سطح آن جلوگیری می‌کنند! در واقع، این شیارها آب را از بین خود عبور می‌دهند تا هیچ نوع رطوبتی بر سطح پارکت لمینت باقی نماند و آن را لغزنده نکند. علاوه بر این شیارها، عاج‌هایی بسیار ریز نیز بر روی سطح پارکت‌ها ساخته شده‌اند که با چشم زیاد قابل دیدن نیستند؛ اما در جلوگیری از لیز خوردن افراد نقش پررنگی را ایفا می‌کنند.

جهت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر و آخرین قیمت پارکت لمینت با ما تماس بگیرید

جمع‌بندی پارکت لمینت در فضای باز

در این مطلب، به ارائه توضیحاتی در رابطه با پارکت لمینت در فضای باز، ویژگی‌ها و استانداردهای لازم آن پرداختیم! ممکن است برخی از افراد، پارکت لمینت مناسب برای فضای باز را با پارکتی که در محیط‌های داخلی و سربسته استفاده می‌شوند، اشتباه بگیرند؛ اما واقعیت این است که این دو محصول با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند! پارکت لمینت در فضای باز، از متریال متفاوتی در فرآیند تولید خود استفاده می‌کند و ترجیحا، سعی شده است تا از مقدار چوب و الوار کمتری در آن‌ها بکار برده شود. علاوه بر این امر، بر سطح پارکت‌های مناسب برای فضای باز، شیارها و عاج‌هایی تعبیه شده‌اند که مانع از لیز خوردن افراد بر سطوح آنان می‌شوند.

2 نظر در “پارکت لمینت در فضای باز؛ کاربردها و مزایا

  1. bofUsero گفت:

    Eager to witness the untold tales of combat? Our Telegram channel offers exclusive footage – tank demolitions, helicopter theatrics, infantry prowess, and kamikaze drones. Join us for a captivating journey into the unfiltered realities shaping our world.
    This is unique content that won’t be shown on TV.

    Link to Channel: HOT INSIDE UNCENSORED

    https://t.me/+HgctQg10yXxhMzky

  2. bofUsero گفت:

    Hey there! Seeking the unvarnished truth about warfare? Join our Telegram channel for exclusive, uncensored footage that shakes the mainstream narrative.
    This is unique content that won’t be shown on TV.

    Link to Channel: HOT INSIDE UNCENSORED

    https://t.me/+HgctQg10yXxhMzky

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *