بلاگ

کف کاذب آنتی‌استاتیک چیست و 6 کاربرد آن!

کف کاذب آنتی‌استاتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سیستم کف کاذب آنتی‌استاتیک دارای عملکردی قوی در کنترل الکتریسیته‌ی ساکن است. همانطور که می‌دانید، الکتریسیته‌ی ساکن می‌تواند برای تجهیزات الکترونیکی و حساس مضر باشد. جریان ناخواسته‌ی استاتیک می‌تواند به ادوات الکترونیکی مانند نیمه‌هادی‌ها، مدارهای مجتمع، ترانزیستورها و سایر قطعات آسیب برساند. همچنین، ممکن است منجر به اشتعال و انفجار شود. به همین دلیل، جریان ناخواسته‌ی استاتیک باید از اتاق‌هایی که تجهیزات حساس در آن‌ها قرار دارند، دفع شود.

برای این منظور، سطوحی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا جریان الکتریسیته‌ی ساکن ضعیف را دفع کنند و از تشکیل آن جلوگیری کنند. قسمت مهم برای دفع این جریان، کف اتاق‌ها است. با استفاده از کف کاذب با قطعات و روکش آنتی‌استاتیک و اجرای صحیح سیستم ارت، این هدف دست‌یافتنی است.

سیستم کف کاذب آنتی‌استاتیک، با استفاده از روکش و قطعات خاص، به‌طور مؤثر جریان استاتیک را کنترل می‌کند. این سیستم با ایجاد ارت به‌طور ایمن جریان‌های الکتریکی را به زمین هدایت می‌کند، جلوی تجمع الکتریسیته‌ی ساکن و احتمال آسیب به تجهیزات را می‌گیرد. با نصب سیستم کف کاذب آنتی‌استاتیک و رعایت استانداردهای صحیح، می‌توان جریان ناخواسته‌ی استاتیک را کنترل کرده و از تجهیزات حساس در معرض خطرات مربوط به الکتریسیته ساکن حفاظت کرد.

کف کاذب آنتی‌استاتیک به‌طور کلی از مواد با پایه‌های متنوع تشکیل می‌شود. زیرلایه‌های آن می‌تواند شامل پایه‌های فولادی، پایه‌های آلومینیوم، پایه‌های کامپوزیت، پایه‌های تخته‌خرده چوب (پایه چوب)، پایه‌های سولفات کلسیم و سایر مواد مشابه باشد. در روکش کاشی‌های کف آنتی‌ستاتیک، از موادی مانند HPL، PVC و سایر مواد مشابه استفاده می‌شود. همچنین، انواع دیگری از کفپوش آنتی‌استاتیک نیز وجود دارند؛ از جمله کفپوش پلاستیکی آنتی‌استاتیک و کفپوش شبکه‌ی آنتی‌استاتیک.

سیستم کفپوش آنتی‌استاتیک عمدتاً با استفاده از براکت‌ها، تیرها، پانل‌ها و سایر قطعات قابل‌تنظیم و مونتاژ می‌شود. عملکرد فنی این براکت‌ها، تیرها و پانل‌ها باید با الزامات طراحی و استانداردهای ملی مطابقت داشته باشد. این قطعات باید به‌طور مؤثری جریان الکتریسیته‌ی ساکن را کنترل کرده و مانع آسیب به تجهیزات و فرایندها شوند. استفاده از این سیستم کفپوش آنتی‌استاتیک براساس استانداردها و ضوابط مربوطه انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که عملکرد فنی این قطعات با نیازهای طراحی و استفاده سازگاری دارد.

مزایای کف کاذب آنتی‌استاتیک

مزایای کف کاذب آنتی استاتیک

1. طراحی این سیستم کف با هدف استفاده در اماکن مختلف و همزمان حفظ زیبایی محیط انجام شده است.

2. این سیستم قادر است الکتریسیته‌ی ساکن را کاهش داده و جلوی آسیب به تجهیزات را بگیرد.

3. در ساخت تایل و قطعات این سیستم، از مواد با کیفیت بالا استفاده شده است.

4. این مواد تحت استانداردهای ساخت مربوطه قرار داشته و مقاوم در برابر حریق در کلاس A هستند.

5. این سیستم عملکردی عالی در برابر وزن و تردد ارائه می‌دهد.

6. از طریق این سیستم، دسترسی آسان به سطح زیرین کف فراهم شده است.

7. این سیستم مقاوم در برابر خط و خش و خوردگی است.

8. تحت تأثیر آسیب‌های مکانیکی کمتری قرار می‌گیرد.

کاربردهای کف کاذب آنتی استاتیک

  1. اتاق سرور:

این اتاق برای محافظت از سرورها و سایر تجهیزات در برابر الکتریسیته‌ی ساکن تنظیم شده است. این سیستم کف با قطعات و روکش آنتی‌استاتیک در این اتاق کارآیی بالایی دارد تا جریان الکتریسیته‌ی ساکن را کاهش داده و خطر آسیب به تجهیزات را به حداقل برساند.

  1. آزمایشگاه:

آزمایشگاه‌ها دارای تجهیزات حساس الکترونیکی هستند که باید در برابر الکتریسیته‌ی ساکن محافظت شوند. سیستم کف کاذب آنتی‌استاتیک با استفاده از قطعات و روکش مناسب، به‌طور مؤثری جریان استاتیک را کنترل کرده و از آسیب به تجهیزات در آزمایشگاه جلوگیری می‌کند.

  1. اتاق برق:

در این اتاق‌ها، اهمیت جلوگیری از بروز حریق و انفجار بسیار بالا است. با استفاده از سیستم کف کاذب آنتی‌استاتیک و مواد مقاوم در برابر حریق در کلاس  A، این اتاق‌ها از خطرات حریق و انفجار در امان هستند.

4. انبار مواد شیمیایی:

مواد شیمیایی قابلیت احتراق بالا و واکنش با جرقه را دارند. سیستم کف کاذب آنتی‌استاتیک و مقاوم در برابر خط و خش و خوردگی، با دفع جرقه و کاهش خطر اشتعال مواد شیمیایی در انبار، ایمنی را تضمین می‌کند.

5. اتاق مخابرات:

در این مرکز نیز تجهیزات الکترونیکی حساسی استفاده می‌شود. سیستم کف کاذب آنتی‌استاتیک با کنترل الکتریسیته‌ی ساکن، از آسیب به تجهیزات در اتاق مخابرات جلوگیری می‌کند و به حفظ عملکرد صحیح آن‌ها کمک می‌کند.

6. اتاق عمل:

در این اتاق، بروز جرقه می‌تواند باعث آسیب به تجهیزات و به‌تبع آن بیمار شود. با استفاده از سیستم کف کاذب آنتی‌استاتیک، این خطر را می‌توان به حداقل رساند و از بروز آسیب جرقه‌ای در اتاق عمل جلوگیری کرد.

3 نظر در “کف کاذب آنتی‌استاتیک چیست و 6 کاربرد آن!

  1. Mariskadit2680 گفت:

    زویل 5.0 به طور خودکار حل ترین نوع از کد امنیتی,
    از جمله چنین نوع کپچاها: ReCaptcha-2, ReCaptcha v.3, Hotmail (Microsoft), Google, SolveMedia, BitcoinFaucet, Steam, Amazon, Twitter, Microsoft, Twitch, Outlook, +12000
    + hCaptcha, ArkoseLabs FunCaptcha, ReCaptcha Enterprize پشتیبانی در جدید زویل 6.0!

    1.) سریع, ساده, دقیق
    زویل سریعترین قاتل کد امنیتی در جهان است. خود را بدون محدودیت حل, هیچ موضوعات محدودیت تعداد
    شما می توانید حتی حل 1.000.000.000 کد امنیتی در هر روز و هزینه خواهد شد 0 (صفر) دلار! فقط مجوز برای خرید 59 دلار و همه!

    2.) چند رابط های برنامه کاربردی پشتیبانی
    زویل از بیش از 6 رابط کاربری مختلف شناخته شده در سراسر جهان پشتیبانی می کند: 2captcha.com, anti-captcha (antigate), rucaptcha.com, DeathByCaptcha, etc.
    فقط کد امنیتی خود را از طریق درخواست قام ارسال, که شما می توانید به هر یک از این سرویس ارسال – و زویل خواهد تصویر امنیتی خود را حل کند!
    بنابراین, زویل سازگار با صدها نفر از برنامه های کاربردی برای جستجوگرها/اس ام/بازیابی رمز عبور/تجزیه/ارسال/کلیک کردن/ارز رمزنگاری شده/و غیره است.

    3.) پشتیبانی مفید و دفترچه راهنما
    پس از خرید, شما دسترسی به یک تکنولوژی خصوصی کردم.انجمن پشتیبانی, ویکی, اسکایپ/پشتیبانی انلاین تلگرام
    توسعه دهندگان به صورت رایگان و بسیار سریع به نوع کپچای شما متصل می شوند – فقط نمونه هایی را ارسال کنید

    4.) چگونه می توانید استفاده از محاکمه رایگان از نسخه کامل زویل?
    – سعی کنید در گوگل جستجو کنید “Home of XEvil”
    – شما خواهید پلیس عراقی با پورت باز پیدا 80 از کاربران زویل (با کلیک بر روی هر اینترنت اکسپلورر برای اطمینان از)
    – سعی کنید برای ارسال کد امنیتی خود را از طریق 2کپچا اینو یکی از که پلیس عراقی
    – اگر شما خطا کلید بد کردم, فقط بایگانی یکی دیگر از ایپ
    – لذت ببرید! 🙂
    – (این برای اچ کپچا کار نمی کند!)

    هشدار: رایگان نسخه ی نمایشی زویل می کند ریکپچا را پشتیبانی نمی کند, اچکاپچا و بسیاری از انواع دیگر از کد امنیتی!

    http://XEvil.Net/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *