دکوراسیون داخلی, مقالات آموزشی

کناف در چه صنایعی استفاده می شود؟

کناف در صنایع

در این مقاله قصد داریم به کناف در صنایع بپردازیم . اگر شما جزو متخصصان و علاقه مندان ساخت و ساز هستید، قطعا نام کناف را شنیده اید. کناف از مصالح با کیفیت ساختمانی به حساب می اید که با سال ها تلاش برای ارائه کیفیت عالی به مصرف کنندگان، نامش میان سازندگان محبوب شده است.

کارخانه کناف با همین نام، سال 1932 شروع به فعالیت کرد و از آن زمان تا به الان جزو بهترین و کاربردی ترین متریال های ساختمانی محسوب می شود که با استفاده از آن می توان بنایی زیبا و در عین حال مستحکمی را ساخت. بیشترین استفاده کناف در صنایع ساختمان سازی و معماری داخلی است.

کناف نوعی تخته با روکش گچی است که در اصل از نسل گچ است، اما بسیار منعطف تر و سبک تر از گچ، اما آیا می دانید که چرا امروزه اکثر سازه ها از این سقف های کاذب گچی یا کناف استفاده می کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در رابطه با کناف اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.

کناف چه جنسی دارد؟

زمانی که از کناف صحبت می کنیم، در واقع منظور ما زیبایی، منعطف بودن و سرعت بالای آن است. کیفیت و تنوع در محصولات کنافی سبب شده است که این تخته های گچی جز پرطرفدار ترین مصالح ساختمانی در معماری امروزی باشند.

کناف از گچ ساخته شده است، اما به مقدار کمتر که با محصولی دیگر ترکیب می شود. در واقع کنف ها تخته های گچی به شمار می روند که سطوح و لبه های آن ها با کاغذی مخصوص پوشانده شده است. این محصول ساخت کشور آلمان است و اولین بار توسط کارخانه Knauf در آلمان تولید و به جهان عرضه شد.

نکته جالبی که در رابطه با این محصول باید بدانید این است که کناف، در انواع گوناگونی به سازندگان ارائه می شوند و برای تمام بخش های ساختمان طراحی گوناگونی دارند. به عنوان مثال، شما می توانید از کناف ها در ساخت دیوار، سقف، پذیرایی، ستون ها، تیر های فولادی و حتی نورپردازی پذیرایی استفاده کنید.

تفاوت سقف کاذب با کناف

برخی از افراد بر این باورند که کناف و سقف کاذب دو مفهوم جداگانه هستند، اما کناف نیز نوعی سقف کاذب به حساب می اید، اما سبک تر از آن است. تقریبا از کناف در طراحی دکوراسیون داخل منزل به جای سقف کاذب استفاده می کنند.

زیرا کناف هم وزن سبک تری از سقف کاذب دارد و هم شکل پذیر تر است. به عنوان مثال، برای طرح های سفارشی سقف، از صفحه های روکش دار گچی به کار می برند که زیبایی آن دوچندان می کند. به دلیل مشابه بودن این دو محصول، به کناف هایی که برای سقف به کار می روند نیز سقف کاذب کناف می گویند. از دیگر تفاوت انواع سقف کاذب با کناف، در نحوه نصب و هزینه آن هاست. معمولا استفاده از سقف کاذب کناف، علاوه بر افزایش زیبایی کار، بسیار مقرون به صرفه تر از نصب سقف های کاذب نیز هست. مهم نیست بخواهید فضای پذیرایی را تغییر دهید یا اتاق خواب خود را به فضایی دلچسب تری تبدیل کنید، از کناف کاری در تمامی نقاط خانه می توان استفاده کرد و فضایی شیک را به منزل هدیه داد.

[button text=”جهت اطلاع از قیمت اجرای کناف کلیک کنید” expand=”true” link=”lanaland.ir/contact-us” target=”_blank”]

[blog_posts style=”normal” columns=”3″ columns__md=”1″ image_height=”56.25%”]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *