استایل, دکوراسیون داخلی

انتخاب بهترین پارکت لمینت برای خانه های کوچک

پارکت لمینت برای خانه های کوچک

آیا به دنبال انتخاب بهترین پارکت لمینت برای فضای کوچک خانه خود هستید؟ این مقاله مناسب شما است! کاغذ دیواری، پارکت و کفپوش جزو مواردی هستند که انتخاب مناسب و درست آن‌ها، می‌تواند فضای خانه شما را مدرن و بروزتر نشان دهد. در واقع، شما باید با توجه به ابعاد فضای خانه بهترین تناسب رنگ و مدل را برای کفپوش انتخاب نمائید. انتخاب بهترین پارکت لمینت باید با در نظرگیری هارمونی فضا، دکوراسیون داخلی منزل، متراژ، ابعاد و همچنین سلیقه صاحب منزل انجام شود. نهایتا، شما با بهره‌گیری از مشاوره افراد متخصص قادر خواهید بود تا فضای داخلی خانه‌تان را به محیطی زیبا و چشم‌نواز تبدیل کنید. در این مطلب، قرار است تا اصول انتخاب پارکت لمینت برای خانه های کوچک را مورد بررسی قرار دهیم. تا انتها با بلاگ لنالند همراه شوید!

بررسی بهترین پارکت لمینت برای خانه های کوچک

ممکن است بسیاری از شما که هم‌اکنون این مقاله را مطالعه می‌کنید، از کوچک بودن یا به اندازه کافی بزرگ نبودن فضای منزل خود احساس نارضایتی داشته باشید؛ اما لزومی به نگرانی نیست! زیرا شما قادر خواهید بود تا با انتخاب نوع پارکت لمینت مناسب، این فضا را بزرگتر از آنچه که هست، نشان دهید. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر این موضوع اثرگذار باشد؛ رنگ پارکت و نحوه نصب آن است. ممکن است از این موضوع آگاهی نداشته باشید؛ اما رنگ، نور و ابعاد فضا به صورت مستقیم به یکدیگر وابسته هستند و می‌توانند با خطاهای دیدی که ایجاد می‌کنند، سبب شوند تا محیط به شکل دیگری به نظر برسد. به صورت کلی، رنگ و لعاب سقف و کف خانه، تاثیر عمیقی را بر روحیات شما خواهند گذاشت!

در صورتی که از رنگ‌های تیره بیشتری در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید؛ باعث می‌شوید تا فضا کوچکتر، تنگ‌تر و باریک‌تر به نظر برسد! از این رو، اگر فکر می‌کنید که سالن پذیرایی خانه شما به اندازه کافی کوچک است، به شما توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های تیره برای پوشش کف خانه استفاده ننمائید. با نصب پارکت لمینت رنگ روشن؛ شما قادر خواهید بود تا فضایی گرم‌تر، دلبازتر و بزرگتر را ایجاد کنید. البته، این تغییرات به صورت مستقیم بر ابعاد خانه موثر نخواهند بود و تنها با خطای دیدی که ایجاد می‌کنند، باعث می‌شوند تا محیط گسترده‌تر و بزرگتر به نظر برسد.

نتیجتا، اگر به رنگ‌های تیره علاقمند هستید و قصد دارید تا از بین طیف‌های رنگی خاکستری، شکلاتی، قهوه‌ای سوخته یا مشکی، رنگ پارکت خود را انتخاب کنید؛ بهتر است دست نگه دارید! درست است که کفپوش‌ها و پارکت لمینت‌های تیره رنگ قادر هستند تا کثیفی و آلودگی را بپوشانند و کمتر باعث دیده شدن آن‌ها شوند؛ اما در نهایت، فضای منزل شما را نیز تیره و دلگیر می‌کنند. از این رو، بهتر است از این کفپوش‌ها در فضاها و اتاق‌هایی که کوچک، تاریک یا کم نور هستند، به هیچ وجه استفاده نکنید.

انتخاب بهترین پارکت لمینت و رنگ آن

در این بخش، قرار است تا مبحث رنگ پارکت لمینت را به شکلی دقیق‌تر و جزئی‌تر مورد بررسی قرار دهیم تا شما نیز بتوانید برترین نوع پارکت لمینت برای خانه های کوچک را انتخاب نمائید! همانطور که واقف هستید، امروزه می‌توان انواع سبک دکوراسیون را در منازل اجرا کرد و این تماما به سلیقه و ذائقه افراد ساکن آن خانه بستگی دارد. برخی سبک‌های کلاسیک را بیشتر می‌پسندند؛ در حالی که، ممکن است افراد دیگر دکوراسیون اشرافی یا مدرن را دوست داشته باشند.

همچنین، استایل‌های مینیمال نیز در بین افراد جوان‌تر، طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. اگر بخواهیم سبک‌های مختلف دکوراسیون را در دسته‌بندی‌های دقیق‌تری شرح دهیم؛ می‌توان به انواع استایل‌های ایرانی اصیل، ترکی، هلندی و یونانی اشاره کرد. اگر شما نیز علاقه دارید تا استایل و دکوراسیون داخلی منزل خود را تماما به یک شیوه خاص درآورید؛ پیشنهاد ما این است که از یک متخصص طراح داخلی مشاوره بگیرید. در غیر این صورت، نکات ذکر شده در ادامه این مقاله به شما ایده‌های مناسبی را آموزش خواهند داد.

معرفی سبک‌های دکوراسیون مختلف

اگر علاقمند به سبک‌ها و استایل‌های کلاسیک هستید، می‌توانید از رنگ‌های تیره به ویژه قهوه‌ای استفاده کنید؛ اما همانطور که گفته شد این رنگ بیشتر برای سالن‌ها و تالارهای بزرگ کاربرد دارد و اگر پذیرایی، اتاق یا هر بخش از منزل شما ابعادی کوچک دارد، بهتر است از رنگ‌های قهوه‌ای روشن برای بزرگتر جلوه دادن فضا استفاده نمائید. در ادامه، اگر تمایل دارید تا دکوراسیون اشرافی را برای منزل خود فراهم آورید، بهتر است از رنگ‌هایی خاص همانند فندوقی استفاده کنید! از طرف دیگر، اگر طرفدار سبک مینیمال هستید، به شما توصیه می‌کنیم که از رنگ‌های خنثی‌تری همانند کرمی و طوسی استفاده کنید. همچنین، خاکستری نسبتا روشن نیز می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

پارکت لمینت برای خانه های کوچک

به صورت کلی، سبک‌های مدرن، امروزی و ترندتر، با رنگ‌های روشن هارمونی بیشتری خواهند داشت. اگر می‌خواهید به صورت تخصصی از سبک مینیمال در دکور منزل خود استفاده کنید؛ بایستی رنگ سفید را برای پارکت لمینتتان انتخاب نمائید؛ که این رنگ برخی معایب نیز دارد! به عنوان مثال؛ رنگ روشنی همچون سفید به راحتی و به سرعت کثیف می‌شود و اگر جایی از پارکت آسیب ببیند یا بر روی آن خش بیافتد، کاملا قابل دیدن خواهد بود. در آخر، انتخاب پارکت لمینت برای خانه های کوچک به برگزیدن رنگ‌های روشن‌تر محدود خواهد گردید.

6 نکته درباره پارکت لمینت برای خانه های کوچک

در این بخش از مقاله، قرار است تا به بررسی 6 نکته مهم در رابطه با انتخاب پارکت لمینت برای خانه های کوچک بپردازیم. مطالعه و پیاده‌سازی این مطالب به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را برای پارکت منزل خود انتخاب کنید. اولین نکته، این است که اتاق یا سالن پذیرایی که دیوارها و کف آن به رنگ روشن باشند، بزرگتر به نظر خواهد رسید. البته، بهتر است گاها در دکوراسیون منزل خود از برخی رنگ‌های تیره نیز استفاده نمائید؛ زیرا اگر همه چیز را به رنگ روشن انتخاب کنید، باعث می‌شود تا فضای خانه سرد و بی روح به نظر آید.

از طرف دیگر، در صورتی که دیوارهای منزل شما به رنگ تیره است و پارکت لمینت را در رنگ روشن انتخاب کنید، باعث می‌شود تا تاثیر خطوط افقی در دید افراد افزایش پیدا کند. به بیان دیگر، افراد به خطوط افقی بیشتر توجه می‌کنند. اگر می‌خواهید اتاق یا سالن منزلتان باریک‌تر و بلندتر به نظر رسد؛ بایستی از پارکت رنگ روشن، در کنار دیوارهای تیره و سقف رنگ روشن استفاده نمائید. همچنین، اگر قصد دارید تا فضای منزلتان پهن‌تر به نظر برسد، باید پارکتی تیره را انتخاب نمائید؛ اما تنها در شرایطی که، دیوارها و سقف منزلتان روشن هستند! در غیر این صورت، فضای منزلتان از همیشه تاریک‌تر، کم نورتر و کوچکتر به نظر خواهد آمد.

پارکت لمینت برای خانه های کوچک

اگر علاوه بر پارکت لمینت رنگ تیره، سقف شما نیز به رنگ تیره باشد؛ موردی ندارد و همچنان می‌توان فضای خانه را بزرگتر نشان داد، البته در صورتی که دیوارهای شما به رنگ روشن باشند! نهایتا، اگر سقف خود را با رنگ‌های روشنی همچون سفید، طوسی و کرمی رنگ کنید؛ اما دیوارهای منزل و پارکت‌ها خاکستری تیره، مشکی یا قهوه‌ای سوخته باشند؛ این احساس در افراد ایجاد می‌شود که در زیرزمین هستند! دلیل این امر نیز، آن است که نوردهی و روشنایی تنها از سمت بالا ایجاد می‌گردد.

جمع‌بندی پارکت لمینت برای خانه های کوچک

در این مقاله، به ارائه بررسی‌های کلی در رابطه با پارکت لمینت برای خانه های کوچک پرداخته شد! شما می‌توانید با بکارگیری نکات دقیق و تخصصی این مقاله، فضای منزل خود را به شکلی دکور کنید که از حالت عادی و طبیعی خود، بزرگتر جلوه کند. به عنوان مثال؛ استفاده از رنگ‌های روشن به ویژه در کفپوش و پارکت، این باور را ایجاد می‌کند که فضا پهن و دلباز است و همچنین، نورپردازی خانه را نیز پرنورتر جلوه می‌دهد. از طرف دیگر، رنگ‌های تیره جاذب نور و روشنایی هستند و استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا نور کمتری در فضای خانه دیده شود یا به بیان دیگر، فضا تاریک‌تر به نظر بیاید. همچنین، استفاده از پارکت‌های تیره رنگ، محیط را کوچکتر و تنگ‌تر می‌کند. البته، لازم است به یاد داشته باشید که بکار بردن بیش از اندازه رنگ‌های روشن نیز، باعث بی‌روح شدن فضا خواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *