مقالات آموزشی

روش های صحیح نصب و استفاده از محصولات درای وال کی پلاس

روش های صحیح نصب و استفاده از محصولات درای وال کی پلاس

راهکارها و روش‌های نصب صحیح محصولات درای وال کی پلاس چه هستند؟ آیا شیوه نصب محصولات درای وال کی پلاس با نصب تجهیزات و بکارگیری مصالح سنتی متفاوت است؟ چگونه باید سقف کاذب و عایق کی پلاس را نصب کنیم؟ در این مقاله از وبسایت لنالند، قرار است تا به صورت کلی به بررسی روش های صحیح نصب محصولات درای وال کی پلاس پرداخته شود. اگر شما نیز علاقمند به کسب اطلاعات در این باره هستید، می‌توانید تا انتهای مقاله از بلاگ لنالند همراه بمانید! یکی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های مثبتی که محصولات درای وال کی پلاس نسبت به سیستم‌های ساخت و ساز سنتی دارند، شیوه اجرا، نصب و اتصال آن‌ها است! خوشبختانه؛ نصب ساختارها و سازه‌های خشک به سرعت انجام می‌پذیرد و ایمن‌تر است. شما قادر خواهید بود تا از بین محصولات مختلف کمپانی کی پلاس از جمله؛ سقف کاذب، دیوارهای پوششی، دیوار جدا کننده و پوشش‌های محافظ در برابر حریق، محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در ادامه، با ما همراه شوید تا از صفر تا صد این محصولات را با یکدیگر بررسی نمائیم.

روش های صحیح نصب محصولات درای وال کی پلاس چه هستند؟

روش های صحیح نصب محصولات درای وال کی پلاس

ممکن است بسیاری از شما که هم‌اکنون این مقاله را می‌خوانید، با محصولات درای وال یا ساخت و ساز خشک آشنایی به خصوصی نداشته باشید و حتی امکان دارد برای اولین بار باشد که نام این نوع از سازه‌های ساختمان به گوش شما می‌خورد. از این رو، بهتر است تا کمی در رابطه با ویژگی‌ها و هویت این محصولات توضیحاتی را ارائه دهیم و همچنین، مزایای آنان را نسبت به محصولات و تجهیزات ساختمانی سنتی، مقایسه کنیم. سیستم‌های ساخت و ساز خشک، در واقع محصولاتی هستند که از پیش تهیه و کاملا آماده شده‌اند و زمانی که به دست شما می‌رسند آماده هستند تا نصب شوند! این محصولات، بی‌نظمی‌ها و خرابی‌های سازه‌های سنتی را به دنبال ندارند و این ویژگی، مزیتی بزرگ برای آن‌ها به حساب می‌آید.

از طرف دیگر، همانطور که از نام محصولات درای وال کی پلاس مشخص است، شیوه نصب آن‌ها به صورت کاملا خشک و بدون آب یا هر گونه مایع مرطوب است. محصولات درای وال یا خشک شرکت کی پلاس، از تنوع بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید از بین صدها محصول ارائه شده توسط این کمپانی، محصول مورد نظر خود را انتخاب نمائید. برخی از کمیت‌های فیزیکی الزامی برای فیزیک ساختمان؛ شامل؛ سازه‌های حوزه عملکرد صوتی، حرارتی و مقاومت در برابر شعله‌های آتش هستند که تماما، توسط کمپانی کی پلاس ارائه می‌گردند. یکی دیگر از مزیت‌های محصولات درای وال کی پلاس، سبک‌سازی سازه ساختمان‌ها است!

ممکن است این سوال برای شما بوجود آید که؛ چرا سبک بودن وزن سازه ساختمان حائز اهمیت است؟ به هر میزان سازه ساختمان مورد نظر سبک‌تر و کم وزن‌تر باشد، احتمال کمتری نیز وجود خواهد داشت تا در برابر زلزله و اتفاقات این چنینی، خرابی‌های سنگین و غیرقابل جبرانی را به بار آورد. به علاوه، محصولات درای وال و سازه خشک، هزینه کمتری در مقابل محصولات سنتی دارند؛ چون از متریال‌های متفاوتی در روند تولید آن‌ها استفاده می‌شود. خوشبختانه، این دسته از سازه‌ها قابل تعمیر و تعویض هستند! بنابراین، شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل، به راحتی محصول نصب شده را تعویض کنید.

شیوه نصب سقف کاذب کی پلاس

همانطور که به این موضوع اشاره شد؛ محصولات کمپانی کی پلاس بسیار متنوع و متعدد هستند! یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین محصولات این شرکت، سقف کاذب است. شما می‌توانید از سقف کاذب برای عایق‌بندی و دکور کردن محیط داخلی ساختمان خود استفاده نمائید. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد، تنوع رنگ و طرح، این دسته از محصول به شدت مورد توجه و تمجید طراحان و مهندسین قرار گرفته است. به صورت کلی، محصولات سقف کاذب کی پلاس به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که اولین دسته، “سقف کاذب یکپارچه” و دومین دسته، “سقف کاذب مشبک” است.

شیوه نصب سقف کاذب به این شکل است که؛ در سقف‌های یکپارچه، زیرسازی فلزی از نوع گالوانیزه نصب می‌شود که به عنوان تکیه‌گاه سقف کاذب عمل می‌کند و در زیر آن قرار می‌گیرد. سپس، صفحات گچی سقف کاذب با استفاده از پیچ بر روی این زیرساز فلزی نصب می‌شوند. در سقف کاذب نوع دوم که شامل سقف‌های مشبک است؛ روش نصب کمی متفاوت خواهد بود. به این صورت که؛ شما بایستی یک زیرساز فلزی متعامد و دارای مقاطع T شکل را طراحی کنید و به سقف اصلی ساختمان متصل نمائید. سپس، بایستی تایل‌های سقف کاذب را به صورت دورانی یا ثقلی، درون شبکه طراحی شده قرار دهید. در ادامه، ابزارهای مورد نیاز شما را جهت نصب این دو نوع سقف کاذب برند کی پلاس، معرفی کرده‌ایم:

  • متر
  • کاتر
  • رنده جیبی پنل
  • ریسمان رنگی
  • تراز
  • سوهان گرد
  • انبر پانچ و انبر پرس بولت پروانه‌ای
  • تیغه گردبرد پنچ تکه
  • رنده پنل
  • اره چاقویی

شیوه نصب دیوار جدا کننده کی پلاس

روش های صحیح نصب محصولات درای وال کی پلاس

دیوارهای جدا کننده، یکی دیگر از محصولات پرطرفدار شرکت کی پلاس هستند که خریداران بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما کاربرد دیوار جدا کننده چیست؟ این دیوارها، در واقع دیوارهایی غیر باربری هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا فضای داخلی ساختمان مورد نظر خود را از یکدیگر تفکیک نمائید. این دیوارها که با عنوان پارتیشن نیز شناخته می‌شوند؛ بایستی پس از اتمام طراحی و ساخت ساختمان اجرا گردند.

در واقع، زمانی که اقدام به نصب این محصول در ساختمان خود می‌کنید، باید از این موضوع اطمینان خاطر یابید که ساخت و ساز آن تماما تکمیل شده است. یکی از مزایای دیوارهای جدا کننده کی پلاس این است که؛ بسیار سبک هستند و حمل و نقل آن‌ها نیز بسیار راحت است. همچنین، این دیوارها به راحتی نصب می‌گردند و می‌توانند در صورت عدم تمایل به نصب، جمع‌آوری شوند. به علاوه، با توجه به اینکه این محصولات درای وال یا خشک هستند، برای نصب نیازی به آب یا مواد رطوبتی دیگر نخواهند داشت. در ادامه، ابزارهای مورد نیاز شما برای نصب دیوارهای جدا کننده را معرفی کرده‌ایم:

  • متر
  • کاتر
  • سوهان گرد
  • تراز
  • رنده پنل
  • اره برش پنل
  • رنده جیبی پنل
  • چکش پلاستیکی
  • ریسمان رنگی
  • جک پایی غلطکی
  • جک نگهدارنده قائم
  • اره چاقویی
  • انبر پانچ و انبر پرس بولت پروانه‌ای
  • تیغه گردبرد پنچ تکه
  • کرنربید

اولین مرحله از نصب دیوارهای جدا کننده، مشخص نمودن محل نصب آن‌ها با استفاده از نوارهای رنگ خواهد بود. شما می‌توانید این نوارها را بر روی زمین بچسبانید و به این شیوه، محل دقیق نصب دیوارهای پارتیشن را مشخص کنید. سپس، باید تطابق علامت‌گذاری‌های خود را با استفاده از یک تراز لیزری، بررسی کنید. دیوارهای جدا کننده نیز همانند سقف کاذب نیاز به زیرسازی دارند که سازه‌های بکار رفته در این مرحله برای نصب پارتیشن‌ها، از جنس گالوانیزه می‌باشند.

در ادامه، باید رانرها و چارچوب‌های دیوارها را نصب کنید. اگر در این مبحث کمی عمیق شوید؛ متوجه خواهید شد که نصب این محصولات با وجود اینکه از پیش آماده و تهیه شده هستند، همچنان پیچیده و سخت خواهد بود. از این رو، بهتر است از متخصصینی کمک بگیرید که در راستای نصب محصول مورد نظر شما دارای تجربه و دانش هستند تا نتیجه کار، به بهترین شکل اجرا گردد. اگر علاقمند هستید تا بیشتر با محصولات درای وال کی پلاس آشنا شوید؛ می‌توانید به دیگر مطالب ما در وبسایت “دکوراسیون داخلی لنالند” مراجعه فرمائید.

جمع‌بندی روش های صحیح نصب محصولات درای وال کی پلاس

در این مطلب، سعی شده است تا از صفر تا صد روش های صحیح نصب محصولات درای وال کی پلاس، مورد بررسی قرار داده شوند. شما می‌توانید با انتخاب محصول مورد نظر خود و مطالعه کاتالوگ آن، به اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد و نحوه نصب آن، دست یابید. ما نیز در این مقاله سعی نموده‌ایم تا چند نمونه از محصولات مختلف برند کی پلاس را برای شما مورد بررسی قرار دهیم و آن‌ها را از صفر تا صد بررسی کنیم. البته، در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که از افراد متخصصی که در زمینه نصب محصولات درای وال کی پلاس تجربه دارند، کمک بگیرید تا آن‌ها به بهترین نحو محصول را برای شما نصب و اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *