دکوراسیون داخلی, مقالات آموزشی

طراحی اتاق گیمینگ

طراحی اتاق گیمینگ

امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و آمدن بازی‌های هیجان انگیز ویدئویی زیبا، بسیاری از افراد آرزوی داشتن یک اتاق گیمینگ حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای را دارند تا بتوانند تا ساعت‌ها در این اتاق‌ها با دوستان خود بازی کنند و سرگرم شوند. شما می‌توانید با استفاده از المان‌های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق‌ها را انجام دهید. این افراد دوست دارند تا ساعت‌های زیادی در دنیای بازی‌ها غرق شوند، به همین دلیل به فکر طراحی داخلی همچین اتاقی می‌افتند.

اولین قدم برای طراحی اتاق گیمینگ چیست؟

طراحی اتاق گیمینگ

اولین قدم برای طراحی داخلی یک اتاق گیمینگ پیدا کردن اتاقی مجزا از سایر قسمت‌های مختلف خانه است که ایده آل‌ترین اتاق‌ها برای این منظور هستند. در نبود چنین شرایطی زیرزمین خانه هم مناسب است و در آخر اگر چنین امکاناتی برای شما وجود ندارد می‌توانید از اتاق شخصی خود یا گوشه اتاق نشیمن استفاده کنید. دومین موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر چه فضای انتخابی شما برای این منظور بزرگ تر باشد، دست شما در چیدمان و نورپردازی این اتاق‌ها بازتر خواهد بود. همچنین این اتاق‌ها نسبت به اتاق‌های دیگر از نور کمتری برخوردار هستند، زیرا تابیدن نور بر صفحه نمایش، وضوح تصاویر را کاهش می‌دهد. پس اتاقی را انتخاب کنید که تاریک باشد و صفحه نمایش‌ها را دورتر از پنجره‌ها قرار دهید.

دیزاین دیوارهای اتاق گیمینگ

دیوارهای بدون پنجره بسیار مناسب برای طراحی اتاق‌های گیمینگ هستند. می‌توانید دیوارها را با رنگ‌ها خنثی رنگ کنید و با چسباندن پوسترها و استیکرها، دیوار ها را از یکنواختی در بیاورید.

استفاده از تلویزیون‌های بزرگ

اولین وسیله مهم برای دکوراسیون داخلی  این اتاق‌ها که به عنوان جزئی جدا نشدنی از اتاق‌های گیمینگ محسوب می‌شوند، تلویزیون‌ها هستند که هرچه قدر بزرگ‌تر باشند بهتر است. اگر از نظر مالی دست شما در خرید تلویزیون‌های بزرگ باز است توصیه ما به شما خرید تلویزیون‌های 45 اینچی است. زیرا به همین میزان تجربه و لذت از بازی در اتاق گیمینگ‌تان افزایش پیدا می‌کند. تلویزیون‌های 32 اینچی هم مناسب هستند اما اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید تلویزیون‌های 24 اینچی هم پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

سیستم‌های صوتی

اگر بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید دستتان را در انتخاب‌ها باز گذاشته است، علاوه بر انتخاب سیستم تصویری خوب، از اسپیکرهای خوب با اندازه‌های مختلف استفاده کنید.

صندلی گیمینگ، کاناپه یا مبل راحتی

صندلی‌های اتاق گیمینگ حرفه‌ای، معمولی نیستند و از ویژگی‌های ارگونومیک و خاصی برخوردارند. این صندلی‌ها قابلیت هایی دارند که باعث ایجاد تجربه بهتر شما از بازی‌ها شوند. از ویژگی‌های این صندلی‌ها می‌توان به انعطاف‌پذیری، نرمی، طراحی ارگونومیک و… اشاره کرد.

شما می‌توانید از کاناپه‌ها و یا مبل‌های راحتی هم استفاده کنید، اما همچنان باید تعداد افرادی که ممکن است در این اتاق‌های گیمینگ بازی کنند را در نظر بگیرید.

قفسه‌بندی اتاق گیمینگ

با ایجاد کردن قفسه‌هایی مانند کتابخانه، به راحتی می‌توانید مجموعه بازی‌های خود را در دسترس قرار دهید و در هنگام نیاز به سرعت آن‌ها را پیدا کنید.

نورپردازی اتاق گیمینگ

یکی از مشکلات اساسی در بازسازی اتاق‌های گیمینگ نورپردازی صحیح است، زیرا اگر به خوبی انجام نشود، ممکن است چشم بازیکنان را در هنگام بازی و نگاه به صفحه نمایش اذیت کند. برای حل این مشکل می‌شود از نورهای تعبیه شده در سقف‌ها و گوشه قفسه‌ها استفاده کرد.

و در آخر نکته‌ای که باید به آن در بازسازی منزل  و اتاق‌های گیمینگ توجه داشت، در مورد رنگ وسایل و اکسسوری‌های انتخاب شده در این اتاق‌ها است که بهتر است به رنگ تیره و مات انتخاب شوند تا بر روی صفحه نمایش تاکید بیشتری شود.

10 نکته مهم درباره طراحی اتاق گیمینگ

طراحی اتاق گیمینگ

معمولا، از چراغ‌های نئونی و رنگ‌های آبی، بنفش و سبز در اتاق گیمینگ بسیار استفاده می‌شود. در کل، نورپردازی این بخش از منازل با دیگر بخش‌ها کاملا متفاوت است و سبکی ویژه را دارا است! به صورت معمول، نورپردازی اتاق‌های گیمینگ به شکلی کاملا خلاقانه انجام می‌شود و افراد بیشتر تمایل دارند تا از المان‌هایی استفاده نمایند که هیجان آنان را حین بازی کردن افزایش دهد.

توصیه ما به شما، این است که؛ نورپردازی روشنی را برای تزئین و طراحی اتاق گیمینگ بکار ببرید تا تمرکزتان حین بازی کردن افزایش پیدا کند. چراغ‌های نئونی و رنگ‌های پاستلی همچون آبی روشن، می‌توانند آرامش بیشتری را نسبت به رنگ قرمز در شما ایجاد کنند. به علاوه، شما می‌توانید اطراف میز خود و در زیر آن را نیز، با چراغ‌ها و ریسه‌های نئونی تزئین نمائید! نکته دیگری در این میان وجود دارد که می‌تواند باعث شود تا روحیه شما حین بازی، افزایش پیدا کند و آن هم؛ به کارگیری کنتراست و تضاد رنگ‌ها است!

به عنوان مثال؛ اگر سیستم، کنسول و نمایشگر تیره رنگ یا مشکی دارید، بهتر است رنگ باقی اجزای اتاق همچون دیوارها، یا برخی مجسمه‌های دکوری را به رنگ سفید تهیه نمائید تا با ایجاد یک تضاد رنگی، جلوه هر یک از اجزای اتاق بیشتر شود. منطقی است که اگر رنگ بیشتر اجزا و المان‌های اتاق را به یک شکل و مشابه یکدیگر تهیه کنید، فضا بیشتر یک دست به نظر می‌آید و به سختی می‌توان هر یک از دکوراسیون‌ها یا وسیله‌ها را تشخیص داد. با درنظرگیری کنتراست، علاوه بر اینکه تک تک اجزای اتاق جلوه بهتری پیدا می‌کنند؛ احساس جادارتر و بزرگ‌تر بودن اتاق نیز به افرادی که در آن حضور دارند، منتقل می‌شود!

طراحی اتاق گیمینگ به سبک گرم و دوستانه

همانطور که احتمالا در جریان هستید؛ صندلی‌ها، میزها و نمایشگرهای گیمینگ به صورت کامل ارگونومیک و تخصصی طراحی شده‌اند تا کاربر یا گیمر پس از ساعت‌های طولانی بازی، خسته نشود و کمال راحتی را تجربه نماید؛ اما چرا خودتان را محدود کنید؟ شما می‌توانید با استفاده از ابزارها و تجهیزات دیگر، محیط اتاق را به فضایی گرم‌تر و دوستانه‌تر یا به اصطلاح User friendly تبدیل نمائید! به طور مثال؛ از Bean bag یا نیمکت‌های مخصوص در اتاق خود استفاده کنید، گل و گیاه‌های متنوع را در اتاق قرار دهید و پوسترهای بازی‌ها یا کاراکترهای مورد علاقه خود را بر روی دیوار بچسبانید تا فضای آن خوشایندتر شود.

طراحی اتاق گیمینگ با چوب

یکی دیگر از عواملی که باعث گرم‌تر شدن و صمیمی‌تر شدن فضا می‌شود؛ استفاده از المان چوب در دکوراسیون اتاق است! ممکن است برای شما تعجب‌آور باشد که چرا باید از چوب که یک عنصر طبیعی است و شما را یاد فضای جنگل و باغ می‌اندازد، در فضایی استفاده کنید که قرار است اوج هیجان را در آن تجربه نمائید؟ استفاده کردن از المان‌های طبیعی همانند چوب، قفسه‌های چوبی، گل و گیاهان تزئینی و طبیعی و حتی رنگ سبز، می‌تواند به افزایش آرامش شما کمک زیادی کند! از طرف دیگر، آرام بودن حین بازی، می‌تواند سبب شود تا شما تمرکز بیشتری داشته باشید و احساس بهتری را در درون خود زمان بازی کردن، تجربه کنید. استفاده از ریسه‌های نور آفتابی و مهتابی با ترکیب میز و قفسه یا حتی مجسمه‌های چوبی، می‌تواند جلوه بیشتری را به طراحی اتاق گیمینگ شما اضافه نماید.

طراحی اتاق گیمینگ به سبک مینیمال

درست است که معمولا، از المان‌ها و عناصر مینیمال در طراحی اتاق گیمینگ استفاده نمی‌شود؛ اما این به آن معنا نیست که اگر شما علاقه دارید تا یک اتاق گیمینگ آرامش‌بخش به سبک مینیمال داشته باشید؛ نمی‌توانید اینکار را انجام دهید! یک اتاق مینیمال گیمینگ، دارای صندلی‌های Bean Bag یا لوبیایی است، گاها از ترکیب مبل‌های عثمانی در آن‌ها استفاده می‌شود و به قطع یقین، از رنگ‌هایی برای تزئین و رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده می‌کنند، که روشن‌تر هستند. اگر نگران هستید که استفاده از رنگ‌های خنثی، قرار است تا روحیه اتاق شما را از بین ببرد و آن را یکنواخت و خسته کننده کند؛ بهتر است به شما این پیشنهاد را بدهیم که از گل و گیاهان آپارتمانی بیشتری در اتاق گیمینگ خود استفاده کنید!

همچنین، شما می‌توانید از چراغ‌ها و تابلوهای نئونی یا ریسه‌های نوری استفاده کنید تا جلوه اتاق شما افزایش پیدا کند. اگر قصدتان این است که طراحی اتاق خود را به سبک مینیمال و یا حتی مونوکروم پیاده‌سازی نمائید؛ بهتر است از چراغ‌هایی استفاده کنید که رنگ‌های مشابه‌تر و سردتری دارند. به عنوان مثال؛ استفاده از رنگ آبی آسمانی و آبی کم رنگ، سبز پاستلی، زرد و صورتی پاستلی، می‌تواند این هدف را برای شما محقق نماید! فراموش نکنید که بیش از 2 رنگ از این چراغ‌ها را با یکدیگر ترکیب نکنید.

استفاده از لامپ‌های توکار و پنهان

طراحی اتاق گیمینگ

بسیاری از اتاق‌های گیمینگ، امروزه به فضایی تبدیل شده‌اند که افراد در آن‌ها کلکسیون و وسایل مورد علاقه تزئینی خود را به نمایش می‌گذارند! از این رو، بهتر است تا می‌توانید فضای اتاق را از ابزارها و تجهیزات غیرضروری یا غیرتزئینی خلوت کنید. به عنوان مثال؛ قرار دادن چراغ‌ها و ریسه‌های نور در فضایی مخفی و فرو رفته، می‌تواند به این ذخیره فضا کمک کند. همچنین، شما می‌توانید کنترلرها و کنسول‌های اضافه خود را در قفسه‌هایی در زیر میز قرار دهید تا کاملا نمایان نباشند. اگر از این سبک قفسه‌ها و چراغ‌های توکار استفاده کنید؛ قادر خواهید بود تا کلکسیون و وسایل گیمینگ خود را بیشتر جلوه دهید!

طراحی اتاق گیمینگ به سبک خاکستری

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید تا فضای اتاق گیمینگ خود را به صورت خنثی و مینیمال طراحی کنید، بهتر است از طیف رنگی خاکستری و طوسی در بخش‌های مختلف آن استفاده نمائید! قرار دادن صندلی‌های راک در رنگ خاکستری، اسپیکرها و چراغ‌های توکار شده، نصب چراغ‌های LED دیواری و قفسه‌های طرح ساده، این سبک را به راحتی برای شما اجرا خواهد کرد.

استفاده از رنگ نقره‌ای و تزئینات نقره و سیلور نیز، می‌تواند هارمونی جذاب و درخشنده‌ای را به اتاق شما ببخشد. در میان همه این سادگی و یک دستی، استفاده از یک فرش دارای طرح پوست حیوانات به کفپوش اتاق شما، جلوه بسیار متفاوتی را خواهد بخشید! البته، توجه داشته باشید بهتر است از تزئینات مصنوعی استفاده کنید و از چرم یا پوست واقعی، استفاده ننمائید.

طراحی اتاق گیمینگ با رنگ‌های گرم

شما به صورت کلی، می‌توانید رنگ‌های گرم را به دو شیوه در طراحی اتاق گیمینگ خود استفاده کنید. در اولین روش، بهتر است زیر رنگ و پایه رنگی دکوراسیون اتاق شما خاکستری، طوسی یا سفید باشد که جزو رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند. سپس، می‌توانید از کاغذ دیواری استفاده کنید که کم و بیش از رنگ‌های گرم در آن استفاده شده است. علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید مجسمه‌های رنگی، تابلوها و پوسترهای رنگی زیبایی را در اتاق خود استفاده کنید تا جلوه اتاق بیشتر شود. به صورت کلی، استفاده از یک رنگ خنثی در کنار رنگ‌های گرم، می‌تواند باعث شود تا اجزا، دکوراسیون‌ها و بخش‌های مختلف اتاق، بیشتر دیده شوند که این امر، جذابیت طراحی اتاق گیمینگ شما را افزایش خواهد داد.

در ادامه، می‌توانید Base یا پایه رنگی اتاق گیمینگ خود را، رنگ‌های گرمی همانند صورتی، قرمز، نارنجی یا زرد قرار دهید؛ اما با توجه به اینکه این رنگ‌ها هیجان شما را بالا می‌برند، بهتر است دکوراسیون ساده‌تر و کمتری را در اتاق استفاده کنید تا اتاق، خلوت‌تر به نظر آید. ممکن است این امر باعث شود شما تصور کنید که اتاق کاملا خالی و خلوت می‌شود و امکان ندارد که اتاق گیمینگ یک دکوراسیون خاص نداشته باشد! بله درست است؛ بهتر است از وسایل تزئینی حتما استفاده شود. حال باید چه وسایل و کلکسیونی را انتخاب کنید تا اتاق شما در عین خلوت بودن، شیک و جذاب به نظر رسد؟

چاره راه شما، استفاده از وسایل بزرگ است! به عنوان مثال؛ مبل‌های یک دست و بزرگ را در اتاق خود قرار دهید، یا مجسمه‌هایی با ابعاد بزرگ را برای قرار دادن در اتاق انتخاب کنید تا فضای بیشتری از آن را اشغال کنند و مجبور نباشید وسایل مختلفی را برای دکور کردن اتاق خود تهیه کنید. استفاده از وسایل متعدد، باعث می‌گردد تا اتاق شلوغ‌تر و عصبی کننده به نظر رسد؛ از این رو، برای پر کردن فضا می‌توان از وسایل تزئینی استفاده کرد که ابعاد بیشتری دارند. اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با انواع شیوه‌های طراحی دکوراسیون داخلی بدست آورید؛ می‌توانید به دیگر مقالات وبسایت “دکوراسیون داخلی لنالند” مراجعه فرمائید که یکی از معتبرترین وبسایت‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

جمع‌بندی مقاله شیوه طراحی اتاق گیمینگ

در این مطلب از وبسایت لنالند، سعی شده است تا از صفر تا صد نحوه طراحی اتاق گیمینگ بررسی شود. علاوه بر این امر، ما سبک‌های مختلفی از طراحی اتاق گیمینگ را برای شما مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما با توجه به سلیقه و علایق خود، هر یک از آن‌ها را انتخاب نمائید! به صورت کلی، هیچ نوع محدودیتی برای طراحی اتاق گیمینگ وجود ندارد و صرفا الزامی بر استفاده از دکوراسیون‌های عجیب و غریب نخواهد بود! بلکه، تنها کافی است تا کمی سلیقه و خلاقیت به خرج دهید و با انواع سبک طراحی دکوراسیون آشنا باشید. همانطور که خواندید، استفاده از چراغ‌های نئونی، تکنیکی جدا نشدنی از طراحی اتاق‌های گیمینگ است که جلوه این فضا را بیشتر می‌کند. همچنین، شما می‌توانید یک اتاق گیمینگ چند منظوره داشته باشید که قسمتی از آن به بازی‌های ویدیویی و بخشی دیگر، به بازی‌های تخته‌ای یا Board game اختصاص یافته است.

1 دیدگاه در “طراحی اتاق گیمینگ

  1. نیما رستگار گفت:

    فقط یخورده هزینه همچین اتاقی زیاده XD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *