مقالات آموزشی

نصب و اجرای کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری یکی از انواع دیوارپوش هایی است که امروزه در طراحی دکوراسیون مورد توجه طراحان و عموم مردم واقع شده است زیرا همراه با پیشرفت تکنولوژی ، تنوع عرضه این محصول نیز فزونی یافته و معایبی که برای استفاده از کاغذ دیواری در گذشته ذکر می شد ، برطرف گردیده است .

کاغذ دیواری نوعی پوشش زینتی در طراحی داخلی محسوب می گردد که به سرعت در محل مورد نظر نصب می شود بدون اینکه محیط پیرامون را دچار آلودگی نماید . استفاده از این مولفه برای بازسازی منازل بسیار گزینه مطلوبی می باشد زیرا در اسرع وقت به نتیجه می رسد و کاربر را با سختی های رنگ کردن ساختمان مواجه نمی سازد .

کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد ، کاغذ دیواری هایی که در حال حاضر در دسترس قرار دارند ، از نظر جنس ، رنگ و طرح بسیار متنوع می باشند و کاربران به راحتی می توانند کاغذی را برای استفاده در دکوراسیون داخلی خود برگزینند که با سایر مولفه های موجود در محیط سازگاری داشته باشد . انواع کاغذ دیواری ها عبارتند از کاغذ دیواری ساده ، کاغذ دیواری برخوردار از روکش وینیل ، نانو ، بافت دار و سه بعدی که اطلاعات جامع در رابطه با هر یک در ادامه عنوان می گردد ، که هر یک در دکوراسیون کلاسیک و مدرن نقش قابل توجهی دارند .

  • ·      کاغذ های دیواری ساده

این نوع از کاغذهای دیواری ، هم خانواده نخستین کاغذ دیواری ساخته شده توسط بشر است که ضخامت کمی داشته و بسیار نازک هستند . استفاده از این محصولات در دراز مدت به هیچ عنوان مناسب نمی باشد اما چنانچه هدف از نصب ، کاربری یک ساله از فضا باشد ، بهره گیری از این نوع کاغذها ، مقرون به صرفه خواهد بود .

  • ·      کاغذهای دیواری نانو

یکی از جدیدترین و مدرن ترین انواع کاغذ دیواری ، کاغذهای نانو هستند که در ساخت و تولید آنها از فناوری نانو استفاده شده است . این محصولات در برابر پارگی به شدت مقاوم هستند و ساختار آنها به نحوی است که آلودگی در آنها نفوذ نمی کند . استفاده از کاغذهای دیواری نانو در طراحی داخلی ، سبب عایق شدن دیوارها شده و از انتقال صوت و تبادل گرمایی در محیط جلوگیری می کند . این محصول در برابر تابش نور آفتاب نیز مقاوم سازی شده است و همچنین کاربران را دچار حساسیت نمی کند .

  • ·      کاغذهای دیواری بافت دار

کاغذهای دیواری بافت دار که با نام مخملی نیز شناخته می شوند ، لوکس ترین نوع هستند که به کارگیری از آنها در محیط های مخصوصی که از اصول دکوراسیون کلاسیک تبعیت می کنند ، امری متداول و مرسوم است . این نوع کاغذهای دیواری از قابلیت شستشو برخوردار نیستند لذا استفاده از آنها در طولانی مدت خوشایند نخواهد بود .

  • ·      کاغذهای دیواری سه بعدی

کاغذ های دیواری سه بعدی نوع مدرن این محصول هستند که در ترکیب با نورپردازی حرفه ای ، تبدیل به یک المان منحصر به فرد در طراحی دکوراسیون داخلی می گردند . با نزدیک شدن به این نوع کاغذ دیواری اختلاف سطح طرح کاغذ کاملا مشهود خواهد بود .

  • ·      کاغذهای دیواری با روکش وینیل

کاغذهای دیواری با روکش وینیل نوع بسیار مقاوم این محصول هستند که سطح آنها با یک لایه نازک از وینیل پوشانده شده است . این محصول به راحتی شسته می شود و آثار لکه بر روی آن باقی نمی ماند .

کاغذ دیواری

راهنمای نصب

فرآیند نصب هر چند که پروسه طولانی و پیچیده ای ندارد اما نیازمند آگاهی و دقت فراوان است . پس از انتخاب نوع کاغذ ایده آل برای نصب در فضا ، لازم است تا ابتدا زیر سازی مورد نیاز بر روی دیوارها صورت گیرد . برای اینکه کاغذ دیواری به خوبی در محل مورد نظر الصاق گردد باید سطح دیوار کاملا صاف و یکدست باشد .

پس از اینکه از وجود زیر ساز با کیفیت اطمینان حاصل شد ، باید کاغذهای دیواری که به صورت رول هستند در ابعاد مناسب برش بخورند . لازم است در هنگام برش زدن به هر تکه ، به هماهنگی طرح کاغذ با قطعه کناری آن دقت شود تا قطعات به صورت هماهنگ در کنار یکدیگر مونتاژ گردند . با زدن چسب مخصوص و نصب آن روی دیوار ، کار اجرای دکوراسیون تکمیل می گردد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *