دکوراسیون داخلی

کناف پشت تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

کناف پشت تلویزیون

کناف پشت تلویزیون، امروزه یکی از محبوب‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی محسوب می‌گردد! در واقع، طراحی و دیزاین دیوار پشت تلویزیون یکی از کم هزینه‌ترین راه‌های تغییر دکوراسیون در بازسازی منزل به حساب می‌آید. طراحی و دیزاین دیوار و کناف پشت تلویزیون همچنین یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌های تغییر دکوراسیون در بازسازی منزل است. طراحی دیوار پشت LCD با کناف، سنگ آنتیک، کاغذ دیواری، چوب و غیره، زیبای خاصی را به دکوراسیون منزل می‌بخشد که در این میان استفاده از کناف و کناف‌کاری دیوار و جای تلویزیون کم هزینه‌تر است و قابلیت ایجاد هر نوع طرح خلاقانه و جدید را مطابق با دکوراسیون خاص منزل یا محیط اداری دارا می‌باشد. از این رو، کناف به بهترین گزینه برای دکور پشت تلویزیون بدل شده است. توجه داشته باشید که؛ برای انتخاب بهترین مدل کناف، در ابتدا باید از پروژه‌های مختلف ایده بگیرید، سپس بر اساس سلیقه، نیاز، فضا و سبک دکوراسیون خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، گزینه ایده‌آل‌تان را برگزینید! در اینجا، چندین نکته برای کمک به انتخاب طراحی کناف پشت تلویزیون به شما معرفی خواهیم کرد. با بلاگ لنالند همراه شوید!

چرا باید به نصب کناف پشت تلویزیون بپردازیم؟

کناف پشت تلویزیون

همانطور که احتمالا در جریان هستید؛ نوع طراحی و شیوه دیزاین فضایی که در آن زندگی می‌کنیم می‌تواند تا حد زیادی بر روحیه و عملکرد ما تاثیرگذار باشد. از این بابت، باید به جنبه‌های مختلف آن توجه داشته باشیم و به جزئیات دیزاین دکوراسیون محل زندگی یا کار خود دقت کنیم. یکی از نقاط مهمی که می‌توانید با دیزاین و طراحی آن، تغییرات زیادی را در محیط ایجاد کنید؛ دیوار پشت تلویزیون است که نقش بسیار پررنگی در زمینه دکوراسیون داخلی دارد! اما چرا بایستی به دیزاین و طراحی دکوراسیون این بخش از ساختمان توجه کنیم؟

دلیل این امر آن است که؛ این بخش از ساختمان جزو قسمت‌های مهم سالن پذیرایی و اتاق نشیمن محسوب می‌شود. همین موارد سبب می‌شوند تا دیوار پشت تلویزیون، جزو نقاط کانونی و در دیدرس افراد قرار داشته باشد! در نتیجه، توجه‌ها و نگاه‌ها عمدتا به سمت این نقطه کانونی جذب می‌گردد. به صورت کلی، ایده‌های متفاوتی برای دیزاین این قسمت از سالن پذیرایی وجود دارد و محدودیتی در رابطه با آن وجود نخواهد داشت. اجرا و نصب کناف پشت تلویزیون، یکی از کم هزینه‌ترین و بهترین روش‌های طراحی این بخش از ساختمان خواهد بود!

در دنیای امروزه، سبک زندگی افراد از همیشه مدرن‌تر شده است و تلویزیون‌های قدیمی و بزرگ، جای خود را به تلویزیون‌های LED و میزهای شیک و جدید آن‌ها داده‌اند. همانطور که گفته شد، یکی از بهترین روش‌های پیش روی شما این است که؛ از کناف پشت تلویزیون برای دیزاین این بخش استفاده کنید تا شکل و ظاهر آن بروزتر و مدرن‌تر جلوه نماید. یکی از مزیت‌های این متریال، این است که؛ شما می‌توانید با استفاده از کناف هر نوع، سبک و طرحی که تمایل دارید را اجرا کنید! به یاد داشته باشید که؛ کناف پشت تلویزیون می‌تواند جلوه‌ای زیبا و متفاوت را به فضای خانه‌تان ببخشد از این رو، بهتر است اجرای آن را در نظر داشته باشید.

کناف پشت تلویزیون رنگی چیست؟

احتمالا می‌دانید که سقف کاذب کناف، ماده و متریالی است که معمولا با استفاده از گچ ساخته می‌شود و به همین علت، رنگ آن به صورت معمول سفید است؛ اما شما می‌توانید این متریال را در رنگ‌های دیگری نیز بیابید، تهیه کنید و نصب نمائید! اگر می‌خواهید زیبایی منزل یا محل کارتان دو چندان شود؛ پیشنهاد ما به شما این است که، از کناف پشت تلویزیون رنگی برای انجام اینکار استفاده نمائید. استفاده از رنگ‌های متضاد و متفاوت، سبب می‌شود تا تک تک اجزای خانه بیشتر به چشم بیایند. با این وجود، بهتر است از رنگ‌های کمرنگ و پاستلی برای انجام اینکار استفاده کنید! زیرا؛ اگر رنگ کناف پشت تلویزیون جیغ یا پررنگ باشد، دید شما را در زمان تماشای آن دچار اختلال خواهد کرد.

کناف پشت تلویزیون و نورپردازی کناف آن

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به شدت جلوه منزل و ساختمان شما را افزایش دهد و آن را زیبا کند؛ بکارگیری و نصب نورپردازی‌های خلاقانه خواهد بود! نور، یکی از المان‌های مهم و موثر است که در زیبا کردن دکوراسیون داخلی نقش بسیار پررنگی دارد. بکارگیری نورپردازی‌های خلاقانه در کناف پشت تلویزیون، نمای تلویزیون را بسیار جذاب‌تر می‌کند؛ به ویژه زمانی که دیگر چراغ‌های ساختمان خاموش هستند. توجه کنید که؛ در این حوزه نباید از نور زیادی استفاده کنید که چشمان شما را آزار دهد زیرا خود تلویزیون نیز منبع نور است و با چراغ‌های تعبیه شده در کناف، ممکن است تداخل پیدا کند.

شما قادر خواهید بود تا برای تزئین پشت تلویزیون LCD یا LED خود، از این کناف‌ها استفاده نمائید! مدل‌های موجود در بازار که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید؛ بسیار هستند و تنوع بالایی در آن‌ها دیده می‌شود. همانطور که گفته شد؛ طرح و نورپردازی کناف پشت تلویزیون، قادر است تا حد زیادی در زیبایی و جذابیت سالن پذیرایی و منزل شما تاثیرگذار باشد. از این رو، بهتر است سبک طراحی و رنگ‌های موجود آن را، با دیگر اجزا و وسایل اتاق نشیمن هماهنگ کنیم.

در صورتی که در بخش‌های دیگر ساختمان خود از کناف استفاده کرده‌اید؛ به عنوان مثال، در سقف یا سایر دیوارهای سالن پذیرایی‌تان، کناف نصب نموده‌اید، بهتر می‌باشد کناف جدید را نیز به گونه‌ای انتخاب کند که رنگ و طرح آن با کناف‌های قدیمی هماهنگ باشد. این امر سبب می‌شود تا زیبایی ساختمان شما دو چندان شود در حالی که، سازگاری، نظم و هارمونی خاصی در آن نیز دیده می‌شود! بنابراین، اگر قصد دارید تا یک دکوراسیون داخلی منحصر به فرد و تخصصی را در منزل خود به ویژه با استفاده از کناف پشت تلویزیون اجرا کنید؛ بهتر است این نکات ذکر شده را نیز در نظر داشته باشید!

برترین ایده‌ها برای اجرای کناف پشت تلویزیون

کناف پشت تلویزیون

در این بخش از مقاله “کناف پشت تلویزیون”، قرار است تا به صورت کلی به بررسی 4 ایده مختلف بپردازیم تا شما بتوانید برای دکور کردن منزل یا محل کار خود، از آن‌ها الگو بگیرید! اولین ایده، می‌تواند برای سالن پذیرایی، اتاق خواب یا کتابخانه کوچک منزل شما استفاده شود. شما با ایجاد طراحی‌های خلاقانه و مدرن به وسیله کناف، قادر خواهید بود تا هماهنگی زیبایی را بین میز تلویزیون و دیگر وسایل اطراف و حتی دیوارهای اتاق، ایجاد نمائید؛ به ویژه اگر در دکور اتاق از اقلام چوبی استفاده شده است! قرار دادن یک میز مطالعه چوبی نیز می‌تواند هماهنگی بسیار خوبی را برای اتاق ایجاد کند. در صورتی که فضای منزل یا اتاق شما کوچک است؛ بهتر می‌باشد طرح کناف خود را شلوغ و پیچیده انتخاب نکنید!

استفاده از طرح‌های مینیمال و روشن، به شما کمک می‌کند تا فضا بزرگتر و جادارتر به نظر رسد. صرفا لزومی ندارد تا برای دیزاین و طراحی پشت تلویزیون از کناف به تنهایی استفاده کنید! بلکه قادر خواهید بود تا از سنگ‌های آنتیک، چوب و سرامیک نیز استفاده نمائید تا دکوراسیون شما خلاقانه‌تر به نظر رسد. اگر می‌خواهید فضای منزل شما سنتی‌تر و کلاسیک‌تر باشد؛ به شما توصیه می‌شود از چوب و سنگ‌های تزئینی حتما استفاده کنید. به ویژه اگر دکوراسیون منزل شما تیره رنگ است بکارگیری این المان‌ها می‌تواند جذابیت محیط را دو چندان کند!

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا فضای منزل یا محل کار خود را به شکلی مدرن و بروز تزئین کنید؛ این است که از رنگ‌های مشکی، طوسی،آبی یا سورمه‌ای استفاده کنید!به عنوان مثال؛ با توجه به اینکه صفحه نمایش تلویزیون مشکی است، می‌توانید میز آن را نیز در همین طیف رنگی بین مشکی تا خاکستری تیره تهیه کنید. سپس، یک کفپوش طوسی رنگ را با میز خود ست کنید. در ادامه، یک فرش آبی رنگ را بر روی آن قرار دهید و از نورپردازی‌هایی با رنگ سرد استفاده کنید!

کناف پشت تلویزیون به همراه باکس دیواری

یکی از مورد استقبال‌ترین محصولات و شیوه‌های اجرای دکوراسیون برای پشت تلویزیون، این است که از باکس دیواری استفاده نمائید! یکی از دلایل مهم پرطرفدار بودن این محصول، کم هزینه بودن و زیباتر بودن آن می‌باشد. علاوه بر این موارد، به شما کمک می‌کند تا فضای در دسترس خود را بهینه‌تر استفاده کنید تا تلویزیون، تجهیزات و دکوراسیون فضای کمتری از سالن را اشغال کنند. علاوه بر این موارد؛ فراموش نکنید که نورپردازی و رنگ‌آمیزی کناف، در جذابیت دکوراسیون منزل و محل کارتان تاثیر بسزایی خواهند داشت!

از این رو، بهتر است باکس تلویزیون خود، رنگ و طرح کناف را به گونه‌ای انتخاب نمائید که با محیط پذیرایی، سالن و نشیمن‌تان هارمونی ایده‌آلی را دارا باشد. همانطور که پیش‌تر به این موضوع اشاره شد؛ کناف محصول و مصالحی است که از انعطاف بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. از این رو، شما قادر خواهید بود تا اجرای طرح خود را به شیوه‌های متنوعی پیاده‌سازی نمائید! یک کناف‌کار حرفه‌ای بایستی بتواند به خوبی طرح‌های مثلثی، مربعی، مستطیلی و حتی دایره‌ای و غیرهندسی را بر روی دیوار ایجاد کند.

از طرف دیگر، این امکان در دستان شما وجود دارد تا با اجرای انواع نورپردازی‌های رنگی و ملایم، حال و هوای محیط را بهبود بخشید. نهایتا، اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید؛ می‌توانید به دیگر مقالات وبسایت “دکوراسیون داخلی لنالند” مراجعه فرمائید! در این وبسایت، انواع راه‌ها و روش‌های دکوراسیون کردن و دیزاین کردن با استفاده از متریال‌های متنوع توضیح داده شده‌اند که مطالعه آن‌ها به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

7 نکته مهم درباره کناف پشت تلویزیون

کناف پشت تلویزیون

برای انتخاب کناف پشت تلویزیون مناسب و بهترین شیوه نصب و اجرا، بهتر است 7 نکته زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید به خوبی نتیجه کار را ثمر بخشید:

  1. با استفاده از اشکال هندسی، تلویزیون خود را مرکز توجه اتاق قرار دهید. (درباره کناف سقف پذیرایی بیشتر بخوانید.) به دلیل اجرای آسان انواع طرح‌های کناف بر روی دیوار، شما این آزادی عمل را دارید تا بدون محدودیت طرح مناسب خود را جهت اجرا در پشت تلویزیون، انتخاب کنید؛ ولی در نظر داشته باشید این تنوع به معنای آن نیست که هر طرحی برای شما مناسب است؛ در واقع گزینه مناسب کنافی است که تلویزیون شما را در مرکزیت اتاق قرار دهد.
  2. دیوار پشت تلویزیون را با کناف قفسه‌بندی کنید! قطعا به دلیل وجود تلویزیون، دیوار پشت آن نسبت به دیگر دیوار های منزل، بیشتر در دیدرس شما خواهد بود. بنابراین، شما می‌توانید از این فرصت جهت به نمایش گذاشتن ظروف و اقلام دکوری دیگر خود استفاده کنید.
  3. میز تلویزیون خود را نیز با کناف طراحی کنید! به دلیل از پیش آماده بودن مدل‌های میز تلویزیون موجود در بازار، ممکن است که طرح مورد نظر خود را پیدا نکنید و مجبور باشید که طرح کناف مورد نظرتان را با میز هماهنگ کنید.
  4. کناف پشت تلویزیون را به صورت دیوار کاذب اجرا کنید. کلید، پریز و سیم‌های مربوط به تلویزیون و سیستم پخش، جلوه دکوراسیون شما را خراب می‌کنند. با این ایده و با مخفی کردن اقلام اضافی می‌توانید محیطی شیک و مدرن را برای خود ایجاد نمائید!
  5. از ترکیب کناف با چوب و سنگ استفاده کنید! صرفا لزومی ندارد که فقط از کناف استفاده کنید. سنگ و چوب نیز مکمل‌های بسیار خوبی برای طرح‌های مبتنی بر کناف هستند که به جلوه سرد آن، گرما و جذابیت می‌بخشند.
  6. از دیوارپوش و کناف‌های مصنوعی استفاده کنید! به غیر از گزینه‌های طبیعی که در ایده قبل معرفی کردیم، دیوارپوش با جلوه مصنوعی نیز در کنار کناف پشت تلویزیون قابل استفاده خواهد بود. کاغذ دیواری، دیوارپوش فومی و PVC با طرح‌هایی مثل آجری و سه بعدی، برخی از این دیوارپوش‌ها هستند. تنها یادتان باشد که؛ طرح و رنگ این دیوارپوش‌ها نباید شلوغ و جسورانه باشد تا هنگام تماشای تلویزیون چشمانتان را خسته نکند.
  7. کناف‌ها را رنگ‌آمیزی کنید! کناف نیز همانند هر دیوار گچی دیگری قابلیت این را دارد که آن را نقاشی کنید و بر روی آن کاغذ دیواری یا دیوارپوش دیگری را نصب کنید؛ اما ما پیشنهاد می‌کنیم که، رنگ کناف را خالص و جسورانه و طرح آن را بزرگ و شلوغ انتخاب نکنید تا هنگام تماشای تلویزیون چشم‌هایتان خسته نشود و برایتان آزاردهنده نباشد. در واقع، بهتر است که رنگ آن ملایم، خنثی و مات بوده و طرح آن محو شده و کوچک باشد.

جمع‌بندی اجرا و نصب کناف پشت تلویزیون

در این مطلب، به بررسی کلی در رابطه با شیوه، نحوه و نکات نصب کناف پشت تلویزیون آشنا شدیم. کناف، محصولی ساختمانی است که از ترکیب گچ و مواد افزودنی تولید می‌گردد و در نهایت، می‌تواند به عنوان عایق، سقف کاذب و دکوراسیون ساختمان برای بازسازی، به شمار رود. کناف پشت تلویزیون نیز همانند کناف سقفی، می‌تواند با در نظرگیری طراحی‌های مختلفی اجرا گردد. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که هیچگونه محدودیتی در راستای اجرا و نصب این دیزاین وجود نخواهد داشت. یک کناف‌کار حرفه‌ای بایستی بتواند انواع اشکال هندسی و غیرهندسی را در پشت تلویزیون شما اجرا کند که با دیگر اجزا و طرح‌های بکار رفته در ساختمان شما، هماهنگی و هارمونی داشته باشند! در نهایت، اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با کناف پشت تلویزیون بدست آورید؛ می‌توانید با افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید.

3 نظر در “کناف پشت تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. marita گفت:

    سلام بسیار عالی اگر ممکنه نمونه کارهاتون از کناف پشت تلوزیون در سایت قرار بدید

    1. توفیق عباسی گفت:

      سلام
      مچکرم از این که نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتین
      بله حتما چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *