دکوراسیون داخلی, مقالات آموزشی

راهنمای کامل خرید پارکت لمینت

راهنمای کامل خرید پارکت لمینت

یکی از مهم‌ترین سطوح در طراحی داخلی هر ساختمان، کف آن است! اگر کفسازی و کفپوشی که در این بخش از ساختمان بکار گرفته می‌شود، اصولی و دقیق نباشد؛ حتی گران قیمت‌ترین وسایل نیز قادر نخواهند بود تا ایرادات آن را از چشم بیننده پنهان نمایند! طی سال‌های گذشته، محصولی وارد بازار شده است که “پارکت لمینت” نام دارد. این محصول، از زمان عرضه تاکنون موفق شده است تا توجه دکوراتیوها و طراحان داخلی بسیاری را به سمت خود جلب نماید. پس از معرفی پارکت لمینت، تحول و تغییری چشم‌گیر در صنعت طراحی داخلی ساختمان ایجاد گردید. گاها، می‌توان به کمک یک تغییر نسبتا کوچک و جزئی تحولاتی عظیم و کلی را در طراحی داخلی هر ساختمان بوجود آورد و سبب ایجاد دگرگونی مثبتی در فضا شد. در ادامه با بلاگ لنالند همراه شوید تا به بررسی شرایط خرید پارکت لمینت، راهنمای خرید پارکت لمینت از صفر تا صد و مزایای خرید پارکت لمینت چوبی و سنگی بپردازیم.

راهنمای خرید پارکت لمینت به صورت جامع

آیا قصد خرید پارکت لمینت برای ساختمان محل زندگی یا کار خود را دارید؟ به شما توصیه می‌کنیم که در ابتدا، اطلاعات کافی را در رابطه با این محصول کسب نمائید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خرید پارکت لمینت انتخاب کنید. این محصول، یکی از رایج‌ترین پوشش‌هایی است که می‌توان از آن در کف ساختمان‌ها استفاده کرد و فضای آنان را از حالتی سنتی به مدرن تغییر داد. پارکت لمینت برای اولین بار در سال 1970 میلادی توسط یک شرکت سوئدی به میانه بازار روانه گردید.

این محصول، بلافاصله پس از عرضه به بازار موفق نشد تا اعتماد و علاقه مشتریان را به سمت خود جلب نماید؛ زیرا، اولین نسخه‌های پارکت لمینتی دارای کیفیت بالایی نبودند و حتی در برخی از موارد، افراد برای نصب آنان دچار مشکلاتی می‌شدند. تغییر و تحولاتی که این محصول دستخوش آنان گردید، به نتیجه امروزی خاتمه یافت؛ که بیش از ده‌ها مدل مختلف از پارکت لمینت در بازار وجود دارد و تمامی آن‌ها از لحاظ کیفیتی در سطح قابل قبولی قرار دارند.

ممکن است برخی از افراد پارکت لمینت را با کفپوش چوبی اشتباه بگیرند؛ اما اینکه ظاهر این پارکت‌ها چوب مانند است، به این معنا نیست که مشابه با کفپوش‌های چوبی استفاده می‌شوند. در حقیقت، پارکت لمینت چوبی از مواد تشکیل دهنده دیگری به دست می‌آید و الوارهای چوبی در تولید این محصول دخالتی ندارند. این محصول، از فرآورده‌های چوبی مختلف، چسب و مواد پلیمری تشکیل می‌شود و در فرآیند تولید خود تحت فشار و گرمای بالایی قرار می‌گیرد. به صورت معمول، جهت ساخت پارکت لمینت، از دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای استفاده می‌شود تا نتیجه آن، از ظرافت بالایی برخوردار باشد. اگر تمایل به خرید پارکت لمینت چوبی دارید، ادامه این مقاله را بخوانید و از ویژگی‌های دیگر این محصول آگاهی پیدا کنید.

راهنمای کامل خرید پارکت لمینت

ویژگی‌های اصلی پارکت لمینت چه هستند؟

یکی دیگر از محصولاتی که ممکن است افراد غیرحرفه‌ای در حوزه ساختمان پارکت لمینت را با آن اشتباه بگیرند، کفپوش PVC است! این در حالی است که، جنس مواد تشکیل دهنده هر یک از این محصولات با دیگری متفاوت می‌باشد. به صورت کلی، مواد تشکیل دهنده پارکت لمینت سبب می‌شوند تا این ماده از مقاومت بالایی نسبت به رطوبت برخوردار باشد! همچنین، به دنبال این قضیه دوام طولانی‌تری در برابر دیگر انواع کفپوش خواهد داشت. از دیگر مزایای خرید پارکت لمینت چوبی، می‌توان به قابلیت نصب ساده و سریع، برخورداری از تنوع رنگ‌بندی بالا و مقاوم بودن در برابر خراشیدگی و اجسام تیز اشاره کرد.

اگر شما تمایل داشتید تا از پارکت لمینت در سطوح عمودی به غیر از کف ساختمان نیز استفاده کنید؛ این امکان را در اختیار خواهید داشت! بنابراین، می‌توان گفت که محدودیتی در رابطه با خرید پارکت لمینت و بکارگیری آن وجود ندارد. به یاد داشته باشید که؛ خرید پارکت لمینت چوبی و نصب آن، جزو آخرین مراحل از ساخت و ساز یک ساختمان محسوب می‌گردد. بنابراین، شما قادر خواهید بود تا این کفپوش را نصب یا از سطح زمین جمع‌آوری کنید، بدون اینکه به کف بنای اصلی آسیبی وارد شود.

نهایتا، خرید پارکت لمینت برای شما بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه خواهد بود! از طرف دیگر، شما می‌توانید با صرف اندکی از سرمایه و بودجه خود، محیطی مدرن، زیبا و جذاب را در بخش داخلی ساختمان ایجاد کنید. خرید پارکت لمینت، احتمالا یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید برای تغییر سبک و نو کردن یک ساختمان سنتی و قدیمی اتخاذ نمائید.

راهنمای کامل خرید پارکت لمینت

مزایای خرید پارکت لمینت چوبی

همانطور که گفته شد، پارکت لمینت چوبی نوعی کفپوش ساختمان است که می‌تواند بر انواع سطوح افقی و عمودی به راحتی نصب گردد و موجب زیباتر شدن فضا شود. البته، معمولا از کفپوش‌های چوبی و پارکت‌های لمینتی برای پوشش زمین و کف ساختمان بهره می‌گیرند؛ اما گاها، دکوراتیوها از خلاقیت خود استفاده می‌کنند و این پارکت‌های لمینتی را بر روی سطوح عمودی نیز بکار می‌برند. پارکت لمینت، در واقع یک کفپوش چند لایه است که؛ تحت فشار، دما و پرس دستگاه به فرم نهایی خود درمی‌آید. به صورت معمول، جهت ساخت این کفپوش از 4 لایه مجزا استفاده می‌شود. ممکن است برخی از شرکت‌های سازنده پارکت لمینت این استاندارد را رعایت نکنند و آن را ضخیم‌تر یا نازک‌تر بسازند؛ اما به صورت کلی، این استاندارد در رابطه با عموم محصولاتی که در بازار وجود دارند، رعایت می‌شود.

مزیتی که خرید پارکت لمینت برای استفاده در فرآیند طراحی داخلی ساختمان دارد؛ این است که، فضای گرم، صمیمی و طبیعی جنگل و طبیعت را به فضای بسته داخل خانه می‌آورد! البته، لازم است به یاد داشته باشید که نمی‌توان این محصول را زیرگروه کفپوش‌های چوبی قرار داد. همانطور که گفته شد، پارکت لمینت از 4 لایه مختلف ساخته می‌شود؛ بنابراین می‌توان اینگونه ذکر کرد که کیفیت نهایی محصول به هر یک از این لایه‌ها بستگی خواهد داشت! از دیگر مزایای خرید پارکت لمینت، می‌توان به امکان استفاده گسترده و خلاقانه از آن اشاره کرد.

خرید پارکت لمینت چوبی و کاربرد آن

این کفپوش، در طرح و رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌گردد؛ از این رو، شما قادر خواهید بود تا هر سبک محصولی را که به آن علاقه دارید انتخاب نمائید. خرید پارکت لمینت، باعث می‌شود تا حس و حال خانه یا محل کار شما از فرم رسمی خارج گردد و گرم‌تر و صمیمی‌تر شود. به ویژه، اگر از این کفپوش در سالن پذیرایی منزل خود استفاده کنید! اگر به طبیعت علاقه دارید و می‌خواهید فضای خانه‌تان احساس آزادانه‌تری داشته باشد، می‌توانید از طرح چوب این کفپوش استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی = دکوراسیون داخلی در جردن

درست است که پارکت لمینت چوبی، کاملا طبیعی نیست؛ اما از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به آن دارد. اگر محصولی که خریداری می‌کنید از کیفیت و استاندارد مناسبی برخوردار باشد، تشخیص تفاوت‌های آن با پارکت‌های چوبی واقعی بسیار سخت خواهد بود. علاوه بر پذیرایی، شما می‌توانید از پارکت لمینت چوبی در اتاق خواب خود نیز استفاده نمائید.

این کفپوش، به گونه‌ای عایق حرارت و صدا است و نصب آن در اتاق خواب، به ویژه اتاق خواب کودکان از سرد شدن محیط جلوگیری می‌کند و آرامش فضا را افزایش می‌دهد. همچنین، اگر فرزندان شما بر روی آن وسایل را بیاندازند یا بدوند؛ سر و صدای زیادی را ایجاد نخواهد کرد. همچنین، مزیت دیگری که خرید پارکت لمینت چوبی دارد؛ این است که مانع از انتقال سر و صدا به طبقات زیرین واحد شما خواهد شد.

جمع‌بندی خرید پارکت لمینت

در این مطلب از وب سایت طراحی دکوراسیون داخلی لنالند، به بررسی کلی در رابطه با خرید پارکت لمینت چوبی پرداختیم! اگر شما به دنبال خرید یک محصول باکیفیت و استاندارد هستید، ما در این مقاله راهنمای خرید پارکت لمینت را برای شما از صفر تا صد مورد بررسی قرار داده‌ایم. پارکت لمینت، در واقع نوعی کفپوش است که از ترکیبات چوب، پلیمر و چسب تهیه می‌شود. درست است که پارکت لمینت طبیعی نیست و کاملا از چوب ساخته نشده؛ اما در طرح و رنگ‌هایی تولید می‌گردد که شباهت بسیاری با کفپوش‌های چوبی واقعی دارند و تشخیص آنان بسیار سخت خواهد بود. از مزایای خرید پارکت لمینت، می‌توان به استفاده از آن به عنوان عایق حرارت و صدا نیز اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *