دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی مناسب با پارکت لمینت

پارکت لمینت در طراحی داخلی

پارکت لمینت، محصولی است که بیش از دهه‌ها به عنوان کفپوش مورد علاقه افراد در صنعت ساختمان‌سازی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل محبوبیت این کفپوش، روند نصب ساده و آسان آن است! همچنین پارکت لمینت‌ها دارای جذابیت ظاهری زیادی هستند و می‌توان به کمک آن‌ها یک دکوراسیون داخلی مدرن و به روز را ایجاد کرد. با توجه به مزیت‌هایی که نسبت به کفپوش‌های چوبی قدیمی داشتند، افراد بیشتر تمایل به استفاده از این پارکت‌ها علاقمند شدند. با رشد و پیشرفت تکنولوژی، فناوری که جهت تهیه و تولید این پارکت‌های چوبی به کار گرفته می‌شوند به مرور زمان دستخوش دگرگونی‌هایی شدند. امروزه، پارکت لمینت در طراحی داخلی به عنوان یکی از محصولات و ابزارهای پرکاربرد استفاده می‌شود؛ اما چرا طراحی داخلی با پارکت لمینت به این شدت از محبوبیت دست پیدا کرده است؟ در این مقاله، قرار است تا به بررسی کلی در رابطه با ویژگی‌های پارکت لمینت برای دکوراسیون داخلی و طراحی‌های ساختمانی بپردازیم. با بلاگ لنالند همراه شوید.

کاربرد پارکت لمینت در طراحی داخلی چیست؟

پارکت لمینت طرح چوب یا سنگ، می‌تواند به عنوان یکی از المان‌های مهم وموثر در دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها محسوب شود. این عنصر، می‌تواند بهش عظیمی از فضای منزل را تحت پوشش خود قرار دهد. بنابراین، استفاده از آن می‌تواند بر ظاهر منازل تاثیر به سزایی داشته باشد. تاثیراتی که پارکت لمینت در طراحی داخلی ساختمان‌ها دارد، با درنظرگیری رنگ، طرح و خواست فرد می‌تواند مثبت با منفی تلقی شود. به صورت کلی، برخی موارد هستند که باید پیش از انتخاب پارکت لمینت برای دکوراسیون داخلی هر گونه فضایی در نظر داشت.

یکی از اولین مواردی که باید جهت انتخاب پارکت لمینت مناسب در ذهن داشته باشید، ابعاد منزل یا محلی می‌باشد که قرار است این پارکت به عنوان کفپوش در آن استفاده شود. در واقع، یکی از مزیت‌هایی که پارکت می‌تواند با خود به همراه داشته باشد، خطای دیدی است که امکان دارد برای افراد ایجاد نماید. به عنوان مثال؛ در صورتی که رنگ پارکت تیره باشد به این شکل به نظر می‌آید که ابعاد منزل شما از حد واقعی خود کوچکتر است؛ اما اگر پارکت رنگ روشن را در منزل خود استفاده نمائید، قادر است تا محیط را بزرگتر نشان دهد. بنابراین، رنگ پارکت می‌تواند بر دکوراسیون داخلی شما و ابعاد منزلتان، تاثیرگذار باشد.

این خطای دید، ممکن است با روش متفاوت نصب پارکت نیز ایجاد گردد! به عنوان مثال؛ اگر شما پارکت لمینت‌ها را در راستای بزرگترین دیوار سالن پذیرایی خود نصب کنید، باعث می‌شود تا این فضا بزرگتر به نظر برسد؛ اما در صورتی که پارکت‌ها را در جهت مخالف بزرگترین دیوار سالن نصب نمائید، کل فضای پذیرایی کوچکتر از حالت عادی به نظر خواهد رسید. در صورتی که در سالن شما دیواری وجود ندارد که از همه بزرگتر باشد و تمامی دیوارها تقریبا از یک سایز مشابه برخوردار هستند، در این صورت به شما توصیه می‌کنیم که پارکت‌ها را به صورت قطری نصب کنید. نصب پارکت لمینت به شکل قطر مانند، باعث می‌شود تا فضای سالن پذیرایی از هر جهتی که به آن نگاه می‌کنید، بزرگتر به نظر رسد.

کاربرد و نقش پارکت لمینت در طراحی داخلی را می‌توان با توجه به استایلی که در فضای منزل ایجاد شده است، شناخت. پارکت لمینت‌ها نیز همانند دیگر عناصر به کار برده شده در دکوراسیون منزل، از سبک به خصوص خود برخوردار هستند. ممکن است برخی از افراد به سبک مینیمال و ساده علاقه داشته باشند؛ در نتیجه می‌تواند از پارکت لمینتی در طراحی داخلی منزل خود استفاده نمایند که این احساس را به آن‌ها انتقال دهد. به عنوان مثال؛ رنگ‌های طوسی و خاکستری جزو طیف رنگی هستند که استفاده از آن‌ها فضا را مینیمال‌تر، مدرن‌تر و حتی رسمی‌تر خواهد کرد. از طرف دیگر، ممکن است برخی از افراد تمایل داشته باشند تا استایل منزل و محل کار خود را به سبک کلاسیک و سنتی تزئین نمایند. در این صورت، آن‌ها می‌توانند از پارکت لمینت با طیف‌های رنگی قهوه‌ای، نسکافه‌ای، خردلی و ماهاگونی استفاده نمایند.

پارکت لمینت در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل

با توجه به اینکه، پارکت لمینت‌ها دارای سطحی مشابه با چوب هستند و رنگ آنان نیز بسیار خنثی است؛ می‌توانند آیتم‌هایی خنثی تلقی شوند و در نتیجه، نقریبا با هر رنگ و استایل از دکوراسیون ست خواهند شد. به عنوان مثال؛ شما می‌توانید مبلمان، کاغذ دیواری یا پرده سالن پذیرایی خود را با پارکت لمینت‌ها هماهنگ کنید! عنصر دیگری که انتخاب پارکت لمینت در طراحی داخلی به آن وابسته است؛ نورپردازی منزل شما می‌باشد.

با توجه به اینکه کفپوش‌ها و پارکت لمینت‌های منزل شما بخش عظیمی از سطح و کف را پوشش می‌دهند، می‌توانند نور را نیز منعکس کنند! اگر شما از کفپوش رنگ روشن در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، انعکاس نور بیشتر خواهد بود. بنابراین، اگر منزلی کوچک یا کم نور دارید، بهتر است از نوع رنگ روشن این پارکت‌ها استفاده کنید. از طرف دیگر، پارکت‌های تیره رنگ همچون مشکی یا قهوه‌ای سوخته، قادر هستند تا بیشتر انرژی نور را به خود جذب کنند. در نتیجه، این رنگ‌ها برای سالن‌های بزرگ و پرنور مناسب خواهند بود.

یکی از مزایای استفاده از پارکت لمینت در طراحی داخلی، این است که شما می‌توانید به خوبی به تفکیک فضا با استفاده از این کفپوش‌ها بپردازید! در نتیجه، دیگر لزومی نخواهد بود تا از دیوار کاذب استفاده نمائید. تنها کافی است تا در یک بخش از فضا از یک پارکت لمینت متفاوت استفاده کنید و در بخش مجزا، از یک طرح یا رنگ پارکت دیگر! به این طریق، تفکیک بین فضاها به خوبی مشخص می‌شود و مسیر ورود و خروج به هر بخش نیز، با استفاده از این پارکت‌ها نمایش داده خواهند شد. به عنوان مثال؛ برخی از منازلی که در آن‌ها دیوار یا اپنی وجود ندارد که آشپزخانه و سالن پذیرایی را از هم جدا کند، می‌توان از دو نوع پارکت لمینت متفاوت برای آن‌ها استفاده کرد تا مرز بین آشپزخانه و سالن پذیرایی نسبت به یکدیگر تشخیص داده شوند.

نصب پارکت لمینت در طراحی داخلی، مزایای بسیاری نسبت به کفپوش‌های چوبی و قدیمی دارد؛ زیرا، کفپوش‌های چوبی نسبت به رطوبت و آب بسیار حساس‌اند و در صورتی که در معرض مستقیم رطوبت قرار گیرند به سرعت فرسوده می‌شوند. از طرف دیگر، پارکت لمینت‌ها مقاومت بالاتری نسبت به آب و مواد مایع دارند. با این وجود، شما به هیچ عنوان نبایستی آن‌ها را با آب شستشو دهید؛ بلکه بهتر است با یک طی مرطوب به تمیز کردن پارکت لمینت‌های چوبی بپردازید.

جمع‌بندی پارکت لمینت در طراحی داخلی

در این مقاله از وب سایت لنالند، به صورت کلی در رابطه با پارکت لمینت در طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منازل صحبت کردیم. پارکت‌ها در حقیقت کفپوش‌هایی هستند که از ویژگی‌های ظاهری بسیار منحصر به فردی برخوردار می‌باشند. استفاده از پارکت لمینت در فضای خانه باعث می‌شود تا شما احساس خوشایندی را از محیط دریافت کنید و علاوه بر این امر، این نوع کفپوش‌ها می‌توانند استایلی به خصوص را در فضای داخل منزل یا محل کار شما ایجاد کنند. با توجه به ظاهر شبیه به چوب آن‌ها، شما احساس نزدیکی با طبیعت را خواهید داشت و بنابراین، قادر هستند تا گرما و انرژی مثبتی را به منزل شما وارد کنند. از طرف دیگر، پارکت لمینت دارای خاصیت عایق بودن است! در نتیجه، می‌توانند از به هدر رفتن انرژی جلوگیری نمایند. نهایتا، شما می‌توانید از فرش و موکت کمتری در کف منازل خود استفاده کنید. پس اگر می‌خواهید که فضای داخل ساختمان شما یک ظاهر شیک و امروزی داشته باشد؛ پارکت لمینت محصولی است که باید آن را تهیه و نصب کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *