بازسازی و نوسازی, مقالات آموزشی

قیمت پشم سنگ + هزینه اجرا

قیمت اجرای پشم سنگ - قیمت پشم سنگ

پشم سنگ، عایقی است که می‌تواند در ساز و کار ساختمان‌ها استفاده شود و از عبور سر و صدا جلوگیری نماید. علاوه بر این امر، این عایق دیواری قادر است تا با مانع شدن از اتلاف انرژی در فصل‌های گرم و سرد به تعادل هوای داخل ساختمان کمک کند. مواد سازنده این عایق، الیاف طبیعی و مدنی هستند که طی فرآیندی از پخت در کوره و فشرده‌سازی، تولید می‌شوند. قیمت پشم سنگ، نسبت به پشم سرامیک ارزان‌تر است؛ اما طبیعتا از پشم شیشه گران‌تر می‌باشد. سنگ تشکیل دهنده این ماده “بازالت” است که نوعی سنگ آتشفشانی می‌باشد. علاوه بر این امر، در فرآیند تولید پشم سنگ از ضایعات فلزی نیز استفاده می‌شود. از این رو، می‌توان گفت که پشم سنگ ماده‌ای غیراشتعال می‌باشد. با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده این محصول به وفور و فراوانی یافت می‌شوند، این ماده از قیمت بالایی برخوردار نمی‌باشد. در این مقاله از بلاگ لنالند، قرار است تا به صورت کامل و جامع قیمت پشم سنگ را مورد بررسی قرار دهیم.

قیمت پشم سنگ چقدر است؟

به صورت کلی، قیمت پشم سنگ از دو عامل مختلف تاثیر می‌پذیرد. نوع روکش و الیاف به کار برده شده در پشم سنگ، این دو عنصر موثر هستند! معمولا، کارخانه‌های تولید کننده مربوطه اوایل هر سال قیمت الیاف خود را مشخص می‌نمایند و در صورتی که تورمی طی سال رخ ندهد، این قیمت ثابت خواهد بود؛ اما از طرف دیگر قیمت روکش پشم سنگ با توجه به نوع آن می‌تواند بسیار متغیر باشد. انواع روکش پشم سنگ، شامل؛ روکش فویل‌دار و کاغذی هستند. البته، شایان ذکر است که تغییر قیمت این روکش‌ها در نهایت بر قیمت پشم سنگ تاثیر آنچنان قابل توجهی نخواهد داشت.

در سراسر کشور ایران، کارخانه‌های تولید پشم سنگ بسیاری فعالیت دارند؛ اما اکثریت آن‌ها به جای استفاده از مواد اولیه با کیفیت، ترجیح می‌دهند تا از سرباره در فرآیند تولید محصولات خود استفاده نمایند. عایق دیواری که از سرباره در تولید آن استفاده می‌شود، پس از گذشت مدت زمانی، خاصیت اصلی خود را از دست داده و فرسوده می‌گردد. از طرف دیگر، پشم سنگی که از مواد مرغوب و باکیفیت در ساخت آن استفاده شده است، دوام بیشتری خواهد داشت و به طبع ممکن است قیمت بالاتری نیز داشته باشد؛ اما نهایتا خیال شما از این بابت راحت است که به صورت مادام العمر، خاصیت عایق صدا و حرارت بودن خود را حفظ می‌کند.

خبر بد این است که؛ تعداد کارخانه‌های تولید کننده پشم سنگ ارزان و بی‌کیفیت روز به روز بیشتر می‌شود و تولیدکنندگان با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، ترجیح می‌دهند تا از سرباره و ضایعات فلزی در تولید عایق‌های صوتی و حرارتی پشم سنگ خود استفاده نمایند. در نهایت، این موضوع سبب می‌شود تا مشتریان به خرید محصولات ارزان‌تر و بی‌کیفیت روی‌آور شوند و از خرید پشم سنگ با هزینه بالا، ممانعت کنند. همانطور که گفته شد، گذر زمان باعث می‌شود تا این مواد نامرغوب فرسوده گردند و در نتیجه، ساختمان سازها دیگر از پشم سنگ در روند ساخت خود استفاده نبرند.

[button size=”medium” style=”primary” text=”جهت خرید محصولات پشم سنگ کلیک کنید” link=”https://www.lanaland.ir/product-category/sound-insulation/” target=””]

قیمت پشم سنگ و ضرورت خرید آن

در صورتی که پشم سنگ مورد استفاده خود را در حالی که از کیفیتی مناسب برخوردار است، با قیمتی منحصر به فرد تهیه کنید؛ قادر خواهید بود تا برای مدت زمانی طولانی ساختمان محل زندگی و محیط کار خود را عایق‌بندی نمائید. قیمت پشم سنگ در مقایسه با دیگر ضرورات ساختمان‌سازی، آنچنان بالا نخواهد بود؛ اما خرید این محصول باعث می‌شود تا شما از به هدر رفتن انرژی در محیط داخلی ساختمان خود جلوگیری نمائید و به دنبال آن، از صرف هزینه‌های دیگر برای تعادل دمای هوا خودداری کنید. علاوه بر این امر، قادر خواهید بود تا محیطی آرام و بدون استرس را ایجاد نمائید و بتوانید با راحتی و بدون وجود هرگونه سر و صدای آزاردهنده، به امور روزانه خود رسیدگی کنید.

قیمت پشم سنگ، نسبت به کاربرد و خاصیتی که این ماده عایق دارد واقعا ناچیز است! بسیاری از مواد عایق ساختمانی هستند که محتمل است برای افراد موجب بروز آلرژی‌ها و حساسیت‌هایی بشوند؛ اما عایق پشم سنگ به هیچ عنوان برای انسان‌ها و محیط طبیعی ضرری نخواهد داشت. علاوه بر این امر، پشم سنگ قابلیت نصب آسانی دارد و شما قادر خواهید بود تا به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگر افراد، آن را در منزل یا محل کار خود نصب نمائید.

البته، لازم است به یاد داشته باشید نکات اصولی و امنیتی نصب آن را رعایت کنید. در آخر، بهتر است توجه داشته باشید که بخاطر تورم‌ها و افزایش قیمت‌ها ممکن است قیمت پشم سنگ مورد نظر شما زمانی که تصمیم به تهیه آن گرفتید بیشتر شده باشد. بنابراین، می‌توانید به صورت روزانه قیمت پشم سنگ یا دیگر ابزارآلات لازم برای ساختمان‌سازی را در وبسایت “مرکز آهن” بررسی نمائید.

پشم سنگ - قیمت اجرای پشم سنگ

عوامل موثر بر قیمت پشم سنگ

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، قیمت این محصول نسبت به دیگر مواد عایق همچون پشم شیشه بسیار ارزان‌تر است. دلیل این امر نیز، نوع الیاف‌هایی هستند که در فرآیند تولید آن بکار برده می‌شوند. جدا از این موضوع، موارد دیگری نیز هستند که می‌توانند بر قیمت تاثیرگذار باشند! قدرت و مقاومت پشم سنگ در برابر صوت و حرارت، یکی دیگر از این عوامل خواهد بود. با توجه به کاربردی که پشم سنگ و پشم شیشه دارند، اغلب این دو عایق را با یکدیگر مقایسه می‌کنند؛ اما یکی از تفاوت‌هایی که این دو عایق با یکدیگر دارند، این است که در تولید پشم سنگ از روکشی برای پوشاندن آن استفاده می‌شود. این روکش‌ها گاها ممکن است از فویل آلومینیوم، کاغذ کرافت، تیشو سیاه، فویل آلوم گلس، پارچه‌های نسوز و مش باشند. نوع روکشی که در تولید این عایق استفاده می‌شود می‌تواند در قدرت مقاومت آن نسبت به حرارت و صوت تاثیر بالایی داشته باشد. از این رو، می‌توان گفت که نوع روکش بکار برده شده یکی از عوامل موثر بر قیمت پشم سنگ خواهد بود.

مورد دیگری که می‌تواند به شکلی قابل توجه بر قیمت پشم سنگ اثرگذار باشد، شیوه و سبک تولید این محصول است! در صورتی که محصول به صورت لوله‌ای تولید شود، قیمتی متفاوت با زمانی که به شکل تخته‌ای یا پانلی تهیه می‌گردد، خواهد داشت. البته، این دو نوع، تنها روش‌هایی نیستند که می‌توان به کمک آن‌ها پشم سنگ تولید کرد. توری‌دار، هیدروپونیک، فله‌ای، پتویی یا لحافی، از دیگر انواع پشم سنگ هستند که هر یک کاربرد متفاوتی دارند. شایان ذکر است که، در تولید انواع پشم سنگ از روکش‌های مختلفی استفاده می‌شود تا مانع از رسیدن رطوبت به بطن آن‌ها گردد. برخی از روکش‌های خاص و باکیفیت، سبب افزایش قدرت کشش رطوبت می‌گردند که نهایتا موجب بالا رفتن قیمت محصول می‌شوند.

در آخر، ضخامت یکی دیگر از عامل موثر افزایش یا کاهش قیمت آن خواهد بود. به هر میزان که ضخامت عایق بیشتر باشد؛ آن ماده در برابر حرارت و عبور گرما و سرمای هوا مقاومت‌تر خواهد بود. از طرف دیگر، در صورتی که چگالی عایق به میزان متعادل و مناسب تنظیم شده باشد، به غیرقابل اشتعال بودن آن کمک شایانی خواهد کرد. هر قدر چگالی عایق بالاتر باشد، ایستادگی آن در برابر آتش مستقیم بیشتر خواهد بود. در نتیجه، می‌توان گفت که چگالی و ضخامت عایق، دو مورد از عوامل مهم در راستای نوسان قیمت پشم سنگ خواهند بود.

پشم سنگ - قیمت اجرای پشم سنگ - انواع پشم سنگ

جمع‌بندی قیمت پشم سنگ

در این مقاله از وب سایت “طراحی دکوراسیون  لنالند“، به بررسی کلی در رابطه با قیمت پشم سنگ پرداختیم. شما می‌توانید با درنظرگیری عوامل و عناصر موثر بسیاری، نوع پشم سنگ خود را انتخاب نمائید؛ اما توصیه ما به شما این است که صرفا به دلیل قیمت پایین یا ارزان بودن آن، محصولی بی‌کیفیت را خریداری نکنید! اگر در تولید پشم سنگ از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده شده باشد، سبب می‌شود تا آن عایق از دوام کافی برخوردار نباشد و به سرعت فرسوده گردد. از طرف دیگر، معمولا این دسته از محصولات توانایی و قابلیت بالایی برای جلوگیری از عبور و مرور انرژی‌ها ندارند! بنابراین، قیمت پشم سنگ خود را در نظر داشته باشید؛ اما حتما حین خرید به کیفیت محصول نیز توجه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *