مقالات آموزشی

مقایسه کفپوش پی وی سی و کفپوش پارکت لمینت

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی و کفپوش پارکت لمینت دو تا از بهترین گزینه ها برای کف منازل و ساختمان های ادارای هستند. این کفپوش هر کدام ویژگی و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارا هستند که شما میتوانید با دانستن آن ها انتخاب بهتری با توجه به نیاز خود داشته باشید. 

لایه رویی کفپوش pvc براقیت خاصی دارد به همین دلیل ظاهر این نوع کفپوش ممکن است اندکی مصنوعی به نظر برسد. در آن دست کفپوش لمینت از کیفیت چاپ بهتری و طبیعی تری برخوردار است. پس اگر می خواهید کفپوش شما جلوه واقعی تری داشته باشد بهتر است از کفپوش لمینت استفاده کنید. با این حال کفپوش pvc به دلیل سطح نرم تری که دارد هنگام راه رفتن صدای کمتری تولید میکند در صورتی که کفپوش لمینت به دلیل بافت شبیه به چوب صدای بیشتری هنگام راه رفتن تولید میکند.

کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی کاملا ضد آب و رطوبت است و به راحتی می توانید در محیط مرطوب از آن استفاده کنید. اما جای نگرانی نیست چون کفپوش لمینت هم از مقاومت خوبی نسبت به آب و رطوبت برخوردار است اما نمیشود آن را ضد آب نامید. اما کفپوش لمینت از مقاومت بیشتری در مقابل ضربه نسبت به کفپوش پی وی سی برخوردار است.

در حالت کلی کفپوش لمینت نسبت به کفپوش هم ارز خود از جنس پی وی سی گران تر است اما این کفپوش اگر از جنس مرغوب باشد امکان این را دارد که پس از برداشتن هم دوباره نصب شود. کفپوش pvc این قابلیت را ندارد و پس از نصب دیگر نمیشود آن را دوباره برداشت و مجدد نصب کرد.

از لحاظ شستشو هر دو کفپوش به راحتی تمیز میشوند و هر دوی آن ها را میتوانید با جارو برقی یا دستمال نم دار تمیز کنید. اما اگر میخواهید از آب برای شستشو استفاده کنید به یاد داشته باشید که کفپوش لمینت به دلیل اینکه لایه های زیرین آن از فیبر تشکیل شده ضد آب نیست و آب را ممکن است جذب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *