مقالات آموزشی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

امروزه هر قسمت از خانه دکوراسیون مخصوص به خود را دارد . در این مقاله قصد داریم ویژگی های دکوراسیون اتاق خواب مخصوص دختران بزرگسال را بررسی کنیم .

 

رنگ اتاق خواب دخترانه

ابتدا به مهمترین عامل در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال بپردازیم . همین ابتدا توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ اتاق نباید کلیشه های جنسیتی را مد نظر قرار داد ، بلکه باید به این توجه کنید که واقعا چه رنگی را دوست دارید یا چه رنگی موجب آرامش یا حتی موجب داشتن حس خوب می شود . بعد از این مرحله باید رنگ های مکمل رنگ اصلی اتاقتان را پیدا و انتخاب کنید.

حال به سراغ این بروید که کدام وسیله یا کدام بخش اتاقتان ، کدام رنگ را داشته باشد ؟ پیشنهاد ما این است که از رنگ اصلی برای رنگ کاغذ دیواری یا نقاشی دیوار اتاقتان استفاده کنید . حال برای رنگ وسایل بزرگ اتاقتان مثل سرویس خواب و پرده از تناژ دیگری از رنگ اصلی انتخاب شده استفاده کنید . و در آخر از رنگ مکمل جهت وسایل کوچک تر مثل قاب عکس استفاده کنید.

شخصی سازی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

شخصی سازی در اینجا به معنی این است که اتاق خواب را با توجه به ویژگی های شخصی هر فرد طراحی کنید به مثال های زیر توجه کنید :

  • اگر نوازنده موسیقی هستید قسمتی از اتاق را مخصوص قرار دادن سازتان کنید
  • عکس هایی که با آن بسیار خاطره دارید را قاب کنید و بصورت کلکسیون در اتاق قرار دهید
  • اگر نقاش یا عکاس هستید ، آثار خودتان را در اتاق قرار دهید

دکوراسیون اتاق دختر بزرگسال - شخصی سازی اتاق دختر بزرگسال

کمد لباس اتاق خواب دخترانه

یکی از عوامل تاثیر گذار در نظم اتاق و دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال ، به طور قطع کمد لباس است و همین موضوع انتخاب کمد لباس مناسب برای اتاق خواب دخترانه را بسیار ضروری می کند . همانطور که می دانید پیراهن های مجلسی ، لباس های دخترانه و مانتو های بلند نیاز به فضا جهت نگهداری دارد . در همین حال باید به فضای مناسب برای روسری و شال ها نیز توجه کرد . در نتیجه باید از اول فضایی را جهت نگهداری لباس تهیه کرد تا همیشه اتاق مرتبی داشته باشید .

دکوراسیون اتاق دختر بزرگسال - طراحی کمد اتاق دختر بزرگسال

میز آرایش مناسب

به طور قطع یکی از مواردی که در اتاق خواب دختران قرار دارد ، یک میز آرایش و آینه ای به همراه آن است . حال برای اینکه میز آرایش مناسب را در اتاق خود قرار دهید به نکته زیر دقت کنید :

  • به حجم وسایلی که استفاده می کنید توجه کنید . به عنوان مثال اگر عطر و ادکلن یا وسایل آرایشی زیادی دارید ، باید میزی را انتخاب کنید که فضای کافی را در اختیار شما قرار دهد ، در غیر اینصورت به طور قطع ظاهر زشت و ناپسندی را به خود خواهد گرفت
  • بین میز آرایش ، آینه و سایر المان های اتاق از جمله سرویس خواب باید از جهت رنگ و سبک طراحی تناسب و هارمونی برقرار باشد . به طور مثال اگر تخت خوابتان به سبک مدرن بوده و از جنس چوب است ، باید میز آرایش و قاب آینه نیز به همین سبک باشد

دکوراسیون اتاق خواب دختر بزرگسال - کمد لباس اتاق خواب دخترانه

 

برای بازدید از فروشگاه دکوراسیون داخلی لنالند کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *