دکوراسیون داخلی, مقالات آموزشی

کناف اتوبوسی چیست؟

کناف اتوبوسی

کناف از تنوع زیادی برخوردار بوده و همچنین موجب افزایش زیبایی فضای داخل خانه، اداره و محل کار می‌شود. امروزه درصد استفاده از کناف در حال افزایش بوده پس تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی و معرفی کناف اتوبوسی بپردازیم.

کناف اتوبوسی چیست و چه کاربردی دارد؟

کناف اتوبوسی

بیشتر اتاق خواب‌ها طراحی مربعی یا مستطیل شکل دارند به همین دلیل باید برای کناف‌کاری به سبک دکوراسیون خانه و اتاق خواب توجه شود. اگر از دکوراسیون با سبک کلاسیک استفاده می‌کنید باید طرح‌های منحنی شکل مثل دایره و بیضی را مد نظر قرار دهید و در صورتی که دکوراسیونی با سبک مدرن دارید، باید از کناف با خطوط گوشه‌دار و صاف استفاده نمائید.

ویژگی کناف اتوبوسی

سقف کاذب کناف سبک بوده و به راحتی قابل استفاده است. یکی از دلایل محبوبیت سقف کاذب کناف این است که در سریع‌ترین و مناسب‌ترین زمان ممکن می‌توان به نتیجه‌ای که مد نظرمان است برسیم. صفحات کناف انواع و ویژگی‌های متفاوتی را دارا بوده و در پایین تعدادی مثال برای شما ذکر کرده‌ایم:

  • صفحات معمولی: از این نوع صفحه در گچ‌کاری‌، طراحی داخلی و دیوار جداکننده استفاده می‌شود.
  • صفحات مقاوم در برابر حریق: از این نوع صفحه در تیرهای فلزی و بتونی استفاده می‌شود.
  • صفحات مقاوم در برابر رطوبت: از این نوع صفحه در فضاهای مرطوب مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

سفارش اجرای کناف

در قسمت‌های مختلف منزل خود می‌توانید از سقف کاذب کناف استفاده کنید. کناف باعث می‌شود در سریع‌ترین زمان، تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید و به بازسازی یا نوسازی خانه خود بپردازید. امروزه در صنعت ساختمان به جای استفاده از گچ‌بری‌، از کناف استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای سفارش و اجرای کناف اتوبوسی با کارشناسان متخصص شرکت لَنا طرح لوتوس تماس بگیرید و از بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات دکوراسیون داخلی بهره‌مند شوید.

قیمت اجرای کناف اتوبوسی

قیمت کناف اتوبوسی، با توجه به متراژ و طرح مد نظر شما متغیر است. در صورت تمایل به دریافت قیمت دقیق و امروز بازار، با کارشناسان لَنا طرح لوتوس تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما با بررسی دقیق متراژ و طرح دلخواه شما، قیمت دقیقی را نیز به شما اطلاع می‌دهند.

استفاده در بازسازی

این سبک از کناف به عبارتی، سریع‌ترین، بهترین و تمیزترین و کم دردسرترین راه جهت اجرای سقف کاذب، دیوارهای جداکننده و پوششی و نور مخفی کناف می‌باشد. شرکت لنا طرح لوتوس به عنوان یکی از عاملین فروش محصولات کی پلاس، این افتخار را دارد که انواع محصولات این شرکت را به بهترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهد و در صورت نیاز در فرآیند خرید شما را همراهی کند تا بتوانید خرید مطمئنی داشته باشید! کادر فنی مجموعه کلیه خدمات فروش مصالح، مشاوره، طراحی، متره و برآورد، تعیین ساختار، آموزش، نظارت و اجرای پروژه‌های ساختمانی اعم از انواع دیوار و سقف کاذب ساده و دکوراتیو را ارائه می‌نماید.

بررسی ویژگی‌های کناف اتوبوسی

کناف اتوبوسی

به صورت کلی، صفحات کناف‌های مختلف دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که آن‌ها را نسبت به یکدیگر متمایز می‌کنند. اولین نوع از کناف اتوبوسی، دارای صفحات معمولی است که بیشتر کاربرد آن در زمینه دیوارهای جدا کننده، سقف کاذب، گچ‌کاری ساختمان و طراحی داخلی محیط ساختمان‌ها است. نوع دوم کناف اتوبوسی، دارای صفحاتی مقاوم است که نسبت به رطوبت، جذب و نفوذ بالاتری را در مقایسه با نوع اول از خود نشان می‌دهد. بهتر است از این محصول، در محیطی استفاده شود که رطوبت و بخار آب زیادی در آن وجود دارد، همچون؛ حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی منازل.

البته، علاوه بر تمامی این موارد می‌توان در محیط بیرونی ساختمان‌ها نیز از این کناف استفاده کرد. یکی دیگر از انواع محصولات کناف اتوبوسی، دارای ویژگی مقاومت در برابر حریق و آتش است که معمولا در سازه‌های بتنی و تیرهای فلزی ساختمان‌ها از آن استفاده می‌گردد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های کناف اتوبوسی، این است که؛ این محصول بسیار سبک می‌باشد و طرز نصب آن نیز ساده و سریع است. همین ویژگی‌ها، سبب شده‌اند تا کناف اتوبوسی به یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین اقلام ساختمانی و طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل گردد.

انواع کاربرد کناف اتوبوسی چه هستند؟

یکی از رایج‌ترین کاربردهای کناف اتوبوسی، در حوزه بازسازی ساختمان‌های قدیمی می‌باشد. اگر قصد دارید تا ساختمان خود را به سریع‌ترین شیوه ممکن بازسازی کنید و در آن، انواع سقف کاذب با نور مخفی یا دیوارهای جدا کننده و پوششی را نصب نمائید؛ چاره کارتان تنها کناف اتوبوسی خواهد بود! این محصول، بدون ایجاد بی‌نظمی یا خرابی در محیط داخلی ساختمان، به شما کمک می‌کند تا کم دردسرترین مراحل را برای بازسازی ساختمان خود پیش بگیرید. کناف اتوبوسی، دارای 4 کاربرد رایج دیگر نیز می‌باشد که به صورت جزئی‌تر در این بخش از مقاله، بررسی شده‌اند:

  1. کناف اتوبوسی برای پوشش‌دهی ساختمان‌های قدیمی بسیار کاربرد دارد و در واقع، به گونه‌ای نقش ترمیم کنندگی ساختمان را پیاده‌سازی می‌نماید.
  2. یکی دیگر از انواع کاربرد این محصول، جدا کردن بخش‌های مختلف یک ساختمان است که تحت عنوان “کناف‌کاری جدا کننده”، اجرا می‌گردد.
  3. طراحی سقف کناف مشبک، یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه‌های اجرای سقف کاذب در ساختمان است که در آن، از کناف اتوبوسی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید کناف مشبک اتوبوسی را برای نصب نورپردازی مخفی سقف نیز به کار ببرید!
  4. آخرین نوع از کناف اتوبوسی که قرار است در این مقاله آن را بررسی نمائیم؛ کناف یکپارچه است! این محصول، به صورت یک دست بر روی انواع سازه فلزی نصب می‌شود و سپس، به دیوار اصلی ساختمان متصل می‌گردد.

کناف اتوبوسی را می‌توان از جنبه‌های دیگر نیز به دسته‌بندی‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. به عنوان مثال؛ اگر قرار باشد کناف اتوبوسی را برای راهروی ساختمان اجرا کنید، 4 نوع زیر را می‌توانید در آن پیاده‌سازی نمائید:

  1. کناف اتوبوسی ساده: در این شیوه کناف‌کاری، معمولا از پترن‌ها یا الگوهای ساده‌تری استفاده می‌شود. امکان دارد پانل‌های مستطیلی و مربعی یا خطوط مینیمال را در این سبک مشاهده کنید.
  2. کناف سقف اتوبوسی: در این شیوه، معمولا کناف سقف به سمت دیوارهای ساختمان کشیده می‌شود و یک باند تزئینی این کناف را بر روی دیوارها متصل می‌کند. در نوع کناف سقف اتوبوسی، شیوه اجرا به صورت پانل‌های بزرگ و شیب‌دار خواهد بود. البته، شما می‌توانید با الگوهای مختلفی نیز این پترن‌ها را تزئین نمائید و خلاقیت شما همانند نوع قبلی، محدود نخواهد بود.
  3. کناف اتوبوسی آکوستیک: این نوع کناف اتوبوسی، یکی از پرکاربردترین و پرمزایاترین انواع کناف محسوب می‌گردد؛ چون علاوه بر زیبایی ظاهری، به شما کمک می‌کند تا انعکاس صدا و آلودگی صوتی را نیز در محیط راهرو کاهش دهید! این کناف به صورت معمول از سقف راهرو آغاز شده و تا بر روی دیوارها ادامه پیدا می‌کند. طراحان این کناف، بر روی سطح آن سوراخ‌های کوچکی را ایجاد می‌کند تا جذب صدا توسط آن‌ها افزایش پیدا کند.
  4. کناف اتوبوسی سه بعدی: همانطور که از نام این محصول مشخص است، طراحی آن‌ها به صورت سه بعدی ایجاد می‌گردد و دارای جزئیات بیشتری می‌باشد.

4 نکته مهم درباره نصب کناف اتوبوسی

کناف اتوبوسی

اولین نکته‌ای که باید پیش از اقدام به نصب کناف اتوبوسی در ساختمان محل زندگی خود مورد توجه قرار دهید؛ این است که، مشخص کردن نوع مکان مورد نظر جهت انتخاب نوع کناف اتوبوسی مناسب بسیار الزامی خواهد بود! به عنوان مثال؛ اگر قصد دارید تا سقف حمام منزل خود را با کناف اتوبوسی تزئین کنید، بهتر است از کناف ضد رطوبت استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

دومین نکته مهم، این است که؛ باید توجه داشته باشید پیش از اقدام به نصب کناف اتوبوسی یا هر نوع کناف ساختمانی دیگر، تمامی وسایل را از اطراف محل مورد نظر جمع‌آوری کنید! دلیل این امر، آن است که؛ نصب کناف می‌تواند گرد و غبار زیادی را به همراه داشته باشد و وسایل شما را کثیف کند. نکته سوم، به شما گوشزد می‌نماید که؛ با وجود اینکه نصب کناف امری بسیار راحت، ساده و بدون پیچیدگی است؛ اما بهتر است به دست یک فرد متخصص انجام شود! افرادی که در حوزه نصب کناف اتوبوسی و سقف کاذب ساختمان دارای تجربه قبلی هستند، بهتر می‌توانند نتیجه کار را میسر کنند.

به علاوه، سرعت انجام کار آن‌ها بالا است چون مراحل نصب را دقیق بلد هستند و از این رو، نصب سریع‌تر تمام می‌شود. آخرین مسئله در رابطه با این موضوع، بیان می‌دارد که ظرافت کار افراد حرفه‌ای با تجربه به قطع یقین از افرادی که هیچگونه تجربه‌ای در این زمینه ندارند، بیشتر خواهد بود! چهارمین نکته، به شما یادآوری می‌کند که از کناف اتوبوسی در فضاها یا راهروهایی که دارای سقف کوتاهی هستند، استفاده نکنید! این امر سبب خفه شدن فضا و تنگ‌تر کردن محیط خواهد شد. اگر تمایل دارید تا یک نتیجه مطلوب را از مراحل نصب کناف اتوبوسی بدست آورید؛ بهتر است تحقیقات لازم را در رابطه با جنبه‌های مختلف آن به عمل آورید و سپس دست به اقدام بزنید.

کناف اتوبوسی و نورپردازی ساختمان

همانطور که در جریان هستید؛ نورپردازی در ساختمان می‌تواند تا حد زیادی بر زیبایی و جلوه‌بخشی محیط تاثیرگذار باشد. خوشبختانه، یکی از ویژگی‌های مثبت کناف اتوبوسی این است که شما می‌توانید به کمک آن نورپردازی خلاقانه‌ای را در بخش‌های مختلف منزل خود ایجاد کنید. به عنوان مثال؛ شما می‌توانید از کناف اتوبوسی در راهروی منزل استفاده کنید و در آن نورپردازی‌های مخفی را ایجاد نمائید و سپس، کل کار را بر روی دیوار پوششی ساختمان پیاده‌سازی کنید! اجرا نمودن این نوع از نورپردازی بسیار راحت است. به یاد داشته باشید که؛ در اکثر مواقع طراحان داخلی ترجیح می‌دهند تا از هالوژن برای نورپردازی استفاده کنند. البته، انتخاب نقشه و نوع نورپردازی امری کاملا سلیقه‌ای خواهد بود.

جمع‌بندی مقاله کناف اتوبوسی و کاربرد آن

همانطور که در این مقاله از وبسایت لنالند خوانده‌اید؛ کناف اتوبوسی یکی از انواع شیوه‌های اجرای کناف است که می‌توان از آن برای مکان‌های باریک و دارای طول زیاد همچون راهروها، استفاده کرد. یکی از کاربردهای عمومی و رایج این شیوه کناف‌کاری، کناف سقف راهرو می‌باشد. البته، این مسئله به این معنا نیست که برای کناف‌کاری راهرو باید حتما از شیوه اتوبوسی استفاده شود؛ بلکه، شما می‌توانید در صورت تمایل از انواع طرح‌های دیگر کناف نیز استفاده نمائید. البته، لازم است به یاد داشته باشید که، برای کناف‌کاری راهروها بهتر است طراحی‌های ساده‌تر و خلوت‌تر را انتخاب نموده و از پیاده‌سازی طرح‌های شلوغ یا پیچیده اجتناب کنید. از این رو، بهترین گزینه‌ای که در پیش روی شما خواهد بود؛ اجرای کناف اتوبوسی می‌باشد. دلیل این امر؛ آن است که، این مدل کناف به دلیل ساده‌تر بودن آرامش بیشتری را در محیط فراهم می‌آورد و علاوه بر این موضوع، به بزرگتر و وسیع‌تر دیده شدن محیط نیز کمک می‌کند.

4 نظر در “کناف اتوبوسی چیست؟

  1. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید.کناف اتوبوسی حدودا متری چند در میاد؟

    1. توفیق عباسی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای قیمت لطفا با مشاورین ما در تماس باشید

  2. marita گفت:

    سلام در کناف اتوبوسی امکان لاین نوری هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *