بازسازی و نوسازی, مقالات آموزشی

لیست قیمت اجرای کناف از صفر تا صد

لیست قیمت اجرای کناف از صفر تا صد

قیمت اجرای کناف به چه صورت است؟ آیا هزینه نصب سقف کاذب با کناف بالا است؟ هزینه دستمزد و خرید متریال‌ها چقدر است؟ اگر شما نیز تمایل به اجرای این دسته از تزئینات و طراحی‌های داخلی در ساختمان محل زندگی یا کار خود دارید، به احتمال فراوان با این سوالات در ذهن خود رو به رو شده‌اید! پاسخ تمامی سوالات شما در این مقاله از بلاگ لنالند مورد بررسی قرار خواهند گرفت. بنابراین، تا انتهای مطلب با ما همراه بمانید و حتما تمامی بخش‌ها را مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات کافی در رابطه با هر یک از موارد را کسب نمائید. کناف که تحت عنوان “پانل‌های گچی” نیز گاها شناخته می‌شود، امروزه در صنعت ساختمان‌سازی محبوبیت و طرفداران بسیاری را یافته است! همچنین، تحت تکنیک‌ها، پروژه‌ها و عناوین مختلف نیز در حال اجرا می‌باشد. از این رو، بهتر است اطلاعات خود را در رابطه با ویژگی‌ها و خصیصه‌های این متریال افزایش دهید تا بتوانید بهترین نوع آن را برای ساختمان مورد نظر خود انتخاب کنید.

شیوه‌های استاندارد محاسبه قیمت اجرای کنافقیمت اجرای کناف

به صورت کلی، برخی فاکتورهایی وجود دارند که بر شیوه تعیین و محاسبه قیمت اجرای کناف، تاثیرگذار هستند. به صورت دقیق‌تر، 3 روش و راهکار وجود دارند که افراد می‌توانند به صورت میانگین و تقریبی، هزینه اجرای کناف را از طریق آن‌ها حساب کنند. همچنین، شرکت‌های تولید کننده کناف، دیوار و سقف کاذب نیز، همین روش‌ها را برای تعیین قیمت اجرای کناف به کار می‌بندند. اولین روش، محاسبه قیمت اجرای کناف با “سطح گسترده نمایان” است! این روش، یکی از رایج‌ترین راهکارهای متر نمودن کناف می‌باشد که در آن کلیه معیارهای عمودی و افقی به کار می‌روند.

در روش دوم، که با عنوان محاسبه بر اساس متراژ زیربنا شناخته می‌شود؛ این متراژ را از قبل حساب می‌کنند و تخمین می‌زنند تا مشکل و ایرادی در قرارداد بین پیمانکار و مشتری بوجود نیاید. با توجه به اینکه، این استراتژی و تکنیک ریسک بسیار بالاتری را برای کارفرما به دنبال دارد؛ در صورتی که بخواهند به جای روش ذکر شده اول، از این راهکار استفاده نمایند، قیمت اجرا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد!

در آخرین روش، اعلام هزینه به صورت تلفیقی از “متراژ زیربنا” و “طول باکس” خواهد بود. ممکن است هزینه این روش برای افراد به صرفه‌تر یا عادلانه‌تر بنظر آید؛ اما واقعیت این است که، این تکنیک تنها ترکیبی از شیوه محاسبه قیمت به دو روش قبلی خواهد بود. البته، روش آخر مزیتی را نسبت به دیگر موارد خواهد داشت و آن هم این است که؛ میزان ریسکی را که کارفرما متحمل می‌شود، کاهش خواهد داد. همچنین، شایان ذکر است که، در روش تلفیقی پرداخت نهایی هزینه کاملا مقطوع شکل خواهد گرفت.

انواع شیوه اجرای کناف برای سقف

قیمت اجرای کناف

به صورت کلی، 3 روش رایج برای اجرای کناف سقف وجود دارد. اولین روش، “سقف ساده” یا ” فلت(Flat)” می‌باشد. این نوع سبک اجرای کناف، می‌تواند هرگونه ناهمواری و ناصافی را بر روی سقف بپوشاند و تمامی تاسیسات ساختمانی را در پشت خود پنهان کند. از این رو، با نصب سقف فلت کناف می‌توانید یک محیط منظم، مرتب و یکدست داشته باشید! علاوه بر این، شما قادر خواهید بود تا انواع باکس نور مخفی را نیز در آن نصب کنید.

دومین سبک اجرای کناف برای سقف، تحت عنوان “دورباکس” شناخته می‌شود. در این تکنیک طراحی سقف، نور مخفی به صورت لامپ‌های شلنگی در داخل لبه سقف که به شکل باکس است و اختصاصا برای این لامپ‌ها تعبیه شده است، قرار داده می‌شود. این شیوه اجرای سقف کناف، محدودیت به خصوصی ندارد و به همین علت، شما می‌توانید انواع خلاقیت‌ها را به خرج دهید و طراحی‌های متفاوتی را برای سقف بوجود آورید. این نورها کاملا مخفی جاسازی شده‌اند که  در نهایت سبب می‌شوند تا سقف یکدست و ساده بنظر آید. یکی از مواردی که توجه بسیاری از افراد را به این سبک اجرای کناف جلب می‌کند؛ این است که، انعکاس نور و بازتاب رنگ‌ها بر روی سقف و دیواره‌های ساختمان، جلوه آن محیط را چندین برابر می‌کند!

سومین سبک اجرای سقف کناف، “تمام دکوراتیو” نام دارد. در این تکنیک بر خلاف استراتژی اول که در ابتدای این بخش ذکر شد، طرح‌های ساده‌ای اجرا نمی‌گردند و همه طرح‌ها پیچیده، منحنی، نور مخفی، مستطیلی و مربعی یا حتی انتزاعی خواهند بود! همچنین، شما می‌توانید اطراف لوستر طراحی‌های دکوراتیو کلاسیک و مینیمال را اجرا کنید. تعیین قیمت اجرای کناف تمام دکوراتیو، به عوامل مختلفی بستگی دارد و نوع و پیچیدگی طرح، یکی از عناصری است که به شدت بر تعیین این قیمت اثرگذار خواهد بود. در ادامه مقاله، حدود میانگین قیمت‌های این طراحی‌ها را برای شما مورد بررسی قرار داده‌ایم و ذکر کرده‌ایم؛ اما لازم است بدانید که هر پیمانکار، شرکت و متریال، قیمتی متفاوت خواهند داشت و جدا از تمام این موارد؛ قیمت‌ها به صورت نوسانی هستند.

انواع شیوه اجرای کناف برای دیوار

همانطور که گفته شد؛ علاوه بر سقف می‌توان کناف را بر روی دیوارهای یک ساختمان نیز اجرا نمود. اولین موردی که قرار است آن را تحت بررسی قرار دهیم، “دیوار کناف پوششی یک طرفه” می‌باشد. این دیوارها می‌توانند در انواع طرح‌های مختلف اجرا گردند. در نهایت، به عنوان پوشش دیوار زمینه یا دیوار اصلی ساختمان نصب می‌شوند و قابلیت این را دارند تا در برابر صدا، حرارت و صوت، مقاومت داشته باشند.

دومین تکنیک برای اجرای کناف، “دیوار کناف جدا کننده دو طرفه” است! این دیوارها معمولا برای تفکیک‌سازی فضا استفاده می‌شوند و گاها می‌توانید آنان را تحت عنوان دیوار “پارتیشن” نیز بیابید. در این دیوار نیز، قابلیت اجرای انواع طرح دکوراتیو وجود خواهد داشت. علاوه بر این امر، خاصیت عایق حرارت و صوت بودن را نیز دارد. آخرین موردی که قرار است بررسی کنیم؛ “دیوار T-wall کناف” نام دارد. این متریال، با دو مورد قبل تفاوت عمده‌ای دارد و آن هم، این است که؛ بر روی دیوار ساختمان اجرا می‌گردد. شیوه اجرای دیوار T-wall در نهایت به نوع طرح انتخابی شما بستگی خواهد داشت.

جدیدترین لیست قیمت اجرای کناف

قیمت اجرای کناف

با توجه به این که بسیاری از دوستان و مشتریان گرامی به دنبال لیست قیمت اجرای کناف هستند، تصمیم گرفتیم تا لیست قیمتی حدودی و میانگین را تهیه کنیم تا با توجه به کیفیت کار و قیمت‌های نمایندگی کناف ایران بتوانید حدود قیمت نهایی را محاسبه کنید. به طور کلی، قیمت نهایی هر پروژه بر اساس نقشه‌های قطعی آن معین می‌شود. در جدول زیر، حدود قیمت کارها بررسی شده‌اند. میانگین هزینه تهیه و قیمت اجرای کناف به شرح زیر است:

نوع پروژه

قیمت

قیمت اجرای کناف فلت

هر متر ۳۵۰۰۰۰ تومان تا ۶۵۰۰۰۰ تومان

قیمت اجرای کناف سقف یکپارچه با استفاده از باکس دکوراتیو

هر متر مربع ۱۷۶۰۰۰۰ تا ۱۹۷۰۰۰۰ ریال

قیمت اجرای کناف مشبک با تایل گچی ساده و طرح دار

هر متر مربع ۱۷۰۰۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰۰ ریال

سقف مشبک کناف با تایل گچی روکش پی وی سی آکوستیک پانچ

هر متر مربع ۱۸۵۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰۰ ریال

سقف مشبک با تایل تمام پی وی سی

هر متر مربع ۱۷۰۰۰۰۰ تا ۱۹۵۰۰۰۰ ریال

دیوار پوششی

هر متر مربع  ۱۸۵۰۰۰۰ تا ۱۹۵۰۰۰۰ ریال

دیوار پوششی با عایق پشم سنگ

هر متر مربع ۲۳۰۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰۰۰ ریال

دیوار جداکننده ( پارتیشن)

هر متر مربع ۲۶۵۰۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰۰۰ ریال

دیوار جداکننده با عایق پشم شیشه

هر متر مربع ۳۳۰۰۰۰۰ تا ۳۷۵۰۰۰۰ ریال

بتونه و درزگیری در دو مرحله

هر متر مربع  ۲۲۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ ریال

ماستیک کاری

هر متر مربع ۱۶۰۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰۰ ریال

از طرف دیگر، قیمت اجرای کناف و هزینه اجرای انواع دیوار کناف به شرح زیر خواهد بود:

قیمت

نوع اجرای دیوار کناف

هر متر مربع 2200000 ریال

تهیه و اجرای دیوار کناف دوطرفه کد w111 (ضخامت 7/5 سانتی متر)

هر متر مربع 2350000 ریال

تهیه و اجرای دیوار کناف دوطرفه  کد w111(ضخامت 9/5 سانتی متر)

هر متر مربع 2500000 ریال

تهیه و اجرای دیوار کناف دوطرفه کد w111(ضخامت 12/5 سانتی متر)

هر متر مربع 650000  ریال

تهیه و نصب عایق حرارت و صوت پشم سنگ

برآورد قیمت سیستم کناف فوق، بر اساس مصالح استاندارد کناف ایران(کی پلاس) می‌باشد. تمامی مصالح کناف تحویل توسط کارخانه می‌باشند و کرایه نیز بر عهده کارفرما خواهد بود. تمامی جزئیات نصب سقف کناف و دیوار کناف، بر اساس استاندارد آیین‌نامه کناف ایران وضع شده‌اند. قیمت‌ها بر اساس آخرین بروزرسانی لیست قیمت “1402/10/11” کناف ایران(کی پلاس) می‌باشند. قیمت‌های فوق، بر اساس حداقل متراژ 200 مترمربع سفارش در نظر گرفته شده‌اند و متراژ زیر 200 متر نیز، به صورت توافقی خواهد بود.

گروه مهندسی “لنا طرح لوتوس(لنالند)” مفتخر است که به عنوان یکی از پیشتازان عرصه سیستم ساخت و ساز خشک کناف، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت مفید و موثر در این حوزه، در خدمت شما مشتریان، معماران، کارفرمایان و مجریان محترم می‌باشد. با توجه به نوسانات قیمت کناف به صورت مداوم، لطفا جهت استعلام قیمت دقیق و بروز “سقف کناف” و قیمت “دیوار کناف” با ما تماس حاصل فرمائید. همچنین، شما می‌توانید در صورت تمایل و علاقه به کسب اطلاعات درباره پارتیشن‌بندی به مقاله “پارتیشن بندی ساختمان” در وبسایت لنالند مراجعه فرمائید.

جمع‌بندی قیمت اجرای کناف

در این مقاله از وبسایت لنالند، سعی ما بر این بوده است تا به صورت کلی، قیمت اجرای کناف را برای شما مورد بررسی قرار دهیم و انواع کناف برای سقف و دیوار را نیز به شما معرفی کنیم. شما بایستی پیش از انتخاب محصول مورد نظر خود، شرایط، نوع کاربرد و بودجه را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید! در ادامه، دریافتیم که یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده محصولات کناف و سقف کاذب، شرکت کی پلاس است که به صورت طولانی مدت و موثر، در این صنعت فعالیت گسترده دارد. شما می‌توانید برای خرید محصول برتر برای ساختمانتان، به کارشناسان این کمپانی مراجعه کنید و از راهنمایی‌های آنان، استفاده نمائید.

6 نظر در “لیست قیمت اجرای کناف از صفر تا صد

  1. ماریا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    از چه طریق میتونم لیست قیمت دریافت کنم ؟
    با تشکر

    1. توفیق عباسی گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه برای دریافت لیست قیمت لطفا با ما تماس بگیرید

  2. مونا گفت:

    سلام
    لطفا لیست قیمت ارسال میفرمایید

  3. رضایی گفت:

    خیلی ممنونم

  4. مهندس عبداللهی گفت:

    سلام اگر بخواهیم دیوار دور ستون اجرا کنید که مثال ابعاد ستون باکس بصورت 60*60 سانتیمتر با ارتفاع حدود 350 سانتیمتر و یا ستونهایی که مقطع I شکل دارند که ارتفاع جان آن 1.20 متر و عرض بالهای ان 0.6 متر است با همان ارتفاع 350 سانتیمتر بدون عایق پشم سنگ و تنها با زیر سازی و تیپ و بتونه و درزگیری و ریت کناف هم مقاوم در برابر حریق باشد قیمت برای مترمربع به ما بدهید تعداد این ستونها در حدود 50 عدد است .(چون در پارکینگ هستند برای اینکه آسیب پذیری کمتری داشته باشند و بخش پایین آنها در مقابل رطوبت و شستشو از بین نرود چه پیشنهادی دارید
    payam2074@yahoo.com
    09121799479

    1. توفیق عباسی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سپاس از توجه تون
      از بخش فنی اجرایی خدمتتون تماس گرفته می شود
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *