دکوراسیون داخلی

سقف کاذب اداری از صفر تا صد

سقف کاذب اداری

تمام افراد بیشتر ساعات روز را در فضای کاری می‌گذرانند و به همین دلیل دکوراسیون داخلی اداری آرامش بخش، اصولی و منظم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سقف یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در طراحی داخلی می‌باشد که تاثیر چشمگیری در فضای داخلی می‌گذارد. سقف کاذب اداری با طراحی مناسب و زیبا می‌تواند تحولی اساسی در حال و هوای فضای کاری شما ایجاد نماید به گونه‌ای که گاهی یک دفتر کار کسل کننده را به فضایی درخور و زیبا تبدیل نماید. سقف‌های کاذب علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در دکوراسیون داخلی نقش عملکردی نیز داشته و به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می کنند. سقف کاذب با طراحی زیبا و متناسب فضایی زنده را در محیط کاری شما ایجاد می‌نماید و باعث افزایش بهره‌‌وری کارمندان و همچنین تعامل قویتر میان آن‌ها می‌گردد. در ادامه این مقاله شما را با انواع سقف کاذب مناسب جهت دکوراسیون داخلی اداری آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

 

انتخاب سقف کاذب اداری مناسب

انتخاب سقف کاذب اداری مناسب

پیش از هر چیز، لازم به ذکر است که بگوییم سقف نقش مهمی در ارائه تصویر مناسب از دفتر کار شما و همچنین خدماتی که شما ارائه می‌دهید دارد. به همین علت انتخاب مناسب برای طراحی دکوراسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در گام اول باید متراژ فضای کاری، تهویه مطبوع، ارتفاع سقف و موقعیت قرارگیری هواکش‌ها و همچنین سبک طراحی اعم از طراحی داخلی کلاسیک یا مدرن و غیره را در نظر بگیریم. اگر فضای تعاملی بزرگی در دفتر خود دارید بحث آکوستیک بودن را باید جدی گرفت! در این نوع فضاها سقف کاذب مناسب، صداهای مزاحم را جذب کرده و سطح صدا را در فضای اتاق متعادل می‌سازد.

استفاده از گچ پاریس جهت ایجاد ظاهری مناسب در این نوع سقف‌ها در دفاتر کاری رایج می‌باشد. جهت عایق‌بندی صوتی اتاق کنفرانس، می‌توان در کنار آن از قاب‌های چوبی و الوارها نیز استفاده کرد. علاوه بر این استفاده از تخته‌های گچی نیز در سقف کاذب دفتر کار رایج می‌باشد؛ زیرا این متریال علاوه بر ذخیره‌سازی انرژی دارای ظاهری زیبا و شفاف بوده و باعث زیباتر شدن طراحی داخلی شده و برخی از آن‌ها حتی محافظی در برابر آتش سوزی تصادفی نیز می‌باشند. اگر بودجه شما محدود بوده و در عین حال به دنبال ایجاد ظاهری زیبا در بازسازی ساختمان یا دکوراسیون داخلی اداری خود هستید؛ می‌توان با اجرای نقوش مختلف بر روی آن فضای زیبا و جذابی را ایجاد کنید!

سقف کاذب اداری بخش‌های مختلف

تمام دفاتر اداری فضاهایی نظیر اتاق کنفرانس، اتاق کارمندان، پذیرش و غیره را دارند. تمامی این قسمت‌ها دارای هدف و کاربردی جدا و منحصر به فرد خود می‌باشند و به همین علت طراحی سقف کاذب باید برای هر کدام از آن‌ها، به طور خاص انجام گیرد. علاوه بر بحث زیبایی باید عملکرد آن‌ها را نیز در نظر داشته باشیم. سقف کاذب در طراحی داخلی اداری یک دفتر کار کوچک، باید علاوه بر زیبایی به کاربری فضا نیز چیزی اضافه کند و محیط را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. در ادامه، انواع قسمت‌های دفتر کار و الزامات اجرای سقف کاذب مناسب در هر یک از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

سقف کاذب اداری اتاق کنفرانس

دکوراسیون لوکس اتاق کنفرانس، بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ زیرا در این فضا مهم‌ترین تصمیمات دفتر کار گرفته می‌شوند و درباره استراتژی‌ها و برنامه‌ها صحبت می‌کنند. علاوه بر آن ارتباط با شرکا و همچنین جلسات مهم با مدیران نیز در این فضا برگزار می‌گردد و وجود سقف کاذب با طراحی صحیح و متناسب به دلایل زیر، در این قسمت اهمیت دارد:

  1. نورپردازی سقف کاذب
  2. ۲_ایجاد ظاهری زیبا
  3. بهینه‌سازی مصرف انرژی
  4. پوشش تجهیزات الکترونیکی
  5. ایجاد فضایی مناسب برای تمرکز و همچنین بهره‌وری بالا

بنابراین بسیار مهم است که بهترین شیوه طراحی سقف کاذب را برای اتاق کنفرانس خود در نظر بگیرید! در ادامه ایده‌های طراحی سقف کاذب مناسب برای این بخش را که مناسب فضاهای کوچک می‌باشد به شما عزیزان، ارائه خواهیم داد.

  • با ترکیب رنگ سفید و چوب، می‌توان ظاهری زیبا و لوکس به سقف کاذب این اتاق بخشید جهت روشنایی و بهره‌وری بیشتر فضا می‌توان از چراغ‌های دکوراتیو در سقف نیز استفاده کرد.
  • جهت ایجاد سطحی یکپارچه و زیبا، می‌توان چوب استفاده شده در سقف کاذب را با مبلمان و دیوارها هماهنگ کرد.
  •  اگر اتاق کنفرانس بزرگی دارید؛ می‌توانید از یک سقف کاذب یک لایه و با استفاده از نورپردازی مخفی استفاده کنید تا فضا حالتی طبیعی و شاداب را منعکس کند.

کاربرد سقف کاذب اداری چیست؟

کاربرد سقف کاذب اداری

همانطور که می‌دانید ساختمان‌های اداری و غیراداری، معمولا حجم عظیمی از کابل و تاسیسات را در بخش سقف و دیوارهای خود تعبیه کرده‌اند و این امر، باعث می‌گردد تا ظاهر زیبا، منظم و سازمان‌دهی شده محیط داخلی آن ساختمان از بین برود! از این رو، معمولا از یک پوشش استفاده می‌کنند تا این لوله‌های تاسیساتی پوشانیده شوند و ظاهر ساختمان مرتب به نظر آید. علاوه بر این امر، شما بایستی پیش از اقدام به نصب سقف کاذب اداری برای ساختمان خود، برخی نکات و ویژگی‌ها را در نظر بگیرید که یکی از مهم‌ترین این موارد، ارتفاع سقف واحد است.

به صورت کلی، حین ساخت یک ساختمان اداری، به دلیل وجود تاسیسات زیاد سقف آن را بلندتر از حد معمولی در نظر می‌گیرند. از طرف دیگر، ارتفاع استاندارد کف واحد تا سقف آن، باید بین 2 الی 3 متر باشد. اگر یک واحد ساختمانی دارای ارتفاعی استاندارد باشد؛ جلوه زیباتری دارد و انرژی کمتری در آن محیط به هدر می‌رود. همچنین، لازم است به یاد داشته باشید که ارتفاع واحدهای ساختمانی در نوع کاربری اداری با مسکونی بسیار متفاوت‌تر و بیشتر است! این موارد، تماما از عوامل مهمی هستند که شما بایستی حین انتخاب یک سقف کاذب اداری مناسب، در نظر داشته باشید.

در نهایت، نکته بعدی که باید آن را حین انتخاب یک سقف کاذب اداری مناسب در نظر داشت؛ این است که، جلوه بصری و هارمونی مناسبی با محیط اطراف داشته باشد! شما می‌توانید با پیمانکارها یا متخصصین حوزه طراحی داخلی در این رابطه مشورت داشته باشید تا به شما بگویند که بهتر است چه نوع متریالی را در حین اجرای پروژه بکار ببرید، چه طیف رنگی محیط ساختمان را کوچکتر یا بزرگتر نشان می‌دهد و به صورت کلی، هزینه نصب و اجرای آن چقدر خواهد شد. بنابراین، توصیه ما به شما این است که پیش از اقدام به نصب و حتی خرید محصول مورد نظرتان، با کارشناسان این حوزه جلسه مشاوره‌ای داشته باشید.

نصب سقف کاذب اداری با کناف

در این بخش از مقاله، قرار است تا با یکدیگر به بررسی نوعی از سقف کاذب اداری بپردازیم که در بین انواع مختلف سقف کاذب، طرفداران بیشتری را دارا است. کناف، که تحت عنوان “گچ برگ” نیز شناخته می‌شود، در واقع یکی از شناخته شده‌ترین محصولاتی است که در بازار وجود دارد و طراحان داخلی، به وسعت از آن استفاده می‌کنند. کاربرد کناف، تنها به نصب و اجرای سقف کاذب محدود نمی‌شود؛ بلکه حتی می‌توان با استفاده از آن پارتیشن‌بندی ساختمان را نیز انجام داد. به صورت کلی، کناف از دیرباز و زمان‌های گذشته در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است؛ به همین علت، این متریال تغییرات زیادی را متحمل شده است تا در نهایت به بهترین شکل امروزی خود تبدیل گردد.

یکی از مزایای مهم نصب سقف کاذب اداری با کناف، این است که؛ سرعت نصب آن بسیار بالا است و شما می‌توانید بدون محدودیت خاصی، طرح مورد نظر خود را پیاده‌سازی نمائید. درست است که کناف دارای ویژگی‌های مثبت متعددی است و طرفداران بسیاری را نیز دارا است؛ اما هیچ متریال یا محصولی، کاملا ایده‌آل نیست و گاها نواقصی نیز دارد. به عنوان مثال؛ یکی از معایب این محصول، گران قیمت بودن ابزاری است که باید به وسیله آن‌ها سقف کاذب خود را نصب کنید! اجرای این نوع از سقف کاذب، تنها به واسطه پروفیل‌های مخصوصی از جنس گالوانیزه امکان‌پذیر خواهد بود.

این دسته از محصولات و زیرسازها، بسیار گران قیمت هستند و ممکن است لازم باشد بخش زیادی از بودجه بازسازی ساختمان‌تان را به آن‌ها اختصاص دهید. علاوه بر این امر، گاها دیده شده است که نصب این سازه‌های فلزی به سقف اصلی ساختمان آسیب‌هایی را وارد نموده است! دلیل این موضوع؛ در حقیقت آن است که، نصب این سقف کاذب به وسیله میخ و چاشنی انجام می‌گردد. البته، لزومی به نگرانی نیست؛ چون شما می‌توانید هزینه‌های لازمه را با انتخاب محصولات اقتصادی‌تر و زیرسازی‌هایی با قیمت پایین جبران کنید! البته، بهتر است انجام اینکار تحت نظر یک فرد متخصص و ماهر انجام شود تا کاهش قیمت از کیفیت محصول نکاهد و امنیت آن را پایین نیاورد.

سقف کاذب اداری کشسان

یکی دیگر از انواع سقف کاذب پر استفاده برای ساختمان‌ها با کاربری اداری، سقف کاذب کشسان خواهد بود! این سقف کاذب، از جدیدترین و بروزترین متریال استفاده می‌کند و در مقایسه با کناف، مدت زمان نصب کمتری را احتیاج دارد. همچنین، شما با نصب این سقف کاذب در محیط داخلی ساختمان خود، باعث می‌شوید تا آن فضا حالتی مدرن و به روز را به خود بگیرد؛ از این رو، می‌توان گفت که سقف کاذب اداری کشسان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای بازسازی ساختمان‌های قدیمی خواهد بود.

با توجه به اینکه متریال سقف کاذب کشسان، نوعی جدید از محصولات موجود در بازار است؛ امکان دارد بسیاری از شما با آن آشنایی نداشته باشید یا حتی نام آن نیز تا به حال به گوشتان نخورده باشد! به صورت کلی، سقف کشسان نوعی سقف کاذب است که از ترکیب پارچه PVC و برخی مواد دیگر به وجود می‌آید و می‌تواند ظاهری متفاوت را برای ساختمان شما ایجاد کند. شما حتی می‌توانید این سقف را در رنگ و طرح مورد نظر خود سفارش داده و نصب کنید تا همانند کناف، به رنگ‌آمیزی پس از نصب احتیاج نداشته باشد. همانطور که در بخش‌های قبلی این مقاله از وبسایت لنالند ذکر کردیم؛ یک ساختمان با کاربری اداری دارای بخش‌های متفاوتی است و هر فضا بایستی با در نظرگیری نوع کاربرد آن تزئین شود. به عنوان مثال؛ شما می‌توانید سالن‌های کنفرانس یا سالن انتظار را با استفاده از این نوع سقف کاذب زیبا دیزاین کنید تا محیط آن‌ها برای افراد خسته کننده نباشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف کشسان، این است که کاملا یکپارچه می‌باشد و به هیچ عنوان، به ابعاد محدود نمی‌شود! بلکه شما می‌توانید آن را برای ابعاد متفاوتی سفارش دهید. به صورت کلی، سقف کشسان با استفاده از هیچگونه پروفیل یا سازه‌ای تقسیم‌بندی و تفکیک نمی‌شود؛ بنابراین هزینه‌ای کمتر از سقف کاذب اداری کنافی خواهد داشت. در نهایت، شما قادر خواهید بود تا سقف کشسان مورد علاقه خود را به صورت تک رنگ، ساده یا چاپ شده سفارش دهید. اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با این مباحث بدست آورید؛ بهتر است به دیگر مقالات وبسایت لنالند مراجعه فرمائید و آن‌ها را مطالعه کنید!

جمع‌بندی مقاله سقف کاذب اداری

در این مقاله، سعی شده است تا به صورت جامع در رابطه با نحوه نصب و انتخاب سقف کاذب اداری اطلاعاتی در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داده شود. همچنین، ما چندین مدل مختلف از سقف کاذب اداری را مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید با انواع آن بیشتر آشنا شوید و انتخابی مناسب‌تر داشته باشید! اگر تمایل دارید تا دکوراسیون و دیزاین ساختمان خود را به بهترین نحوه انجام دهید؛ بهتر است با کارشناسان و متخصصین این حوزه در تماس باشید یا از افرادی که در راستای نصب سقف کاذب اداری دارای تجربه هستند، کمک بگیرید! انتخاب نوع سقف کاذب اداری دارای هیچگونه محدودیتی نمی‌باشد؛ بلکه شما قادر خواهید بود تا با در نظرگیری سلیقه و تمایلات خود، هر نوع از سقف کاذب را خریداری و نصب کنید. از طرف دیگر، المان دیگری که ممکن است بر روی انتخاب شما تاثیرگذار باشد، هزینه و قیمت اجرای سقف کاذب مورد نظر است! اجرای سقف کاذب اداری کناف گاها بسیار پرهزینه‌تر از سقف کشسان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *