مقالات آموزشی

سقف کشسان لابل چیست؟

سقف کشسان لابل چیست

سقف کشسان لابل چیست؟ سقف کشسان لابل، یکی از بروزترین و مدرن‌ترین انواع سقف کاذب محسوب می‌شود که به تازگی، طرفداران بسیاری را در بازار صنعت ساختمان‌سازی و طراحی دکوراسیون داخلی پیدا کرده است! جنس سقف کشسان لابل، از پارچه PVC می‌باشد که به تنهایی از قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. به علاوه، شما می‌توانید با حرارت‌دهی این پارچه، اندازه و مساحت آن را بیشتر کنید. در نهایت، قادر خواهید بود تا این متریال را بر روی پروفیل‌های مورد نظر نصب نمائید! پارچه کشسان PVC، می‌تواند علاوه بر سقف برای پوشش‌دهی دیوار نیز مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف کشسان و دیوار کشسان، این است که شما می‌توانید نورپردازی‌های خلاقانه‌ای را در آن‌ها تعبیه نمائید. در ادامه این مطلب از وبسایت لنالند با ما همراه شوید تا از صفر تا صد سقف کشسان لابل را مورد بررسی قرار دهیم.

سقف کشسان لابل چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف کشسان لابل چیست

برای اینکه بتوانید به خوبی با مفهوم سقف کشسان لابل آشنایی پیدا کنید، لازم است تا در ابتدا “سقف کاذب” را بشناسید! سقف کاذب، در حقیقت نوعی سقف است که بر روی سقف اصلی ساختمان نصب می‌شود و جنبه عایق‌بندی و زیباسازی دارد. درست است که در وهله اول، هدف از نصب سقف کاذب، زیباتر کردن محیط داخلی ساختمان است؛ اما، می‌توان با استفاده از این ابزار ایرادات و مشکلات تاسیسات ساختمان را نیز پوشاند. به ویژه، از این محصول جهت بازسازی ساختمان‌های قدیمی استفاده می‌شود تا آن‌ها بتوانند ظاهری بروزتر و مدرن‌تر داشته باشند.

یکی از انواع سقف‌های کاذب که جدیدترین مدل این محصول در بازار به حساب می‌آید، سقف کشسان لابل است! همانطور که در ابتدا گفته شد، این سقف از جنس پارچه PVC یا پارچه کششی ساخته می‌شود. ویژگی مثبت و مزیت این متریال، این است که؛ ضد اشتعال می‌باشد و در برابر تماس مستقیم آتش و حرارت، شعله‌ور نخواهد شد. از این رو، می‌توانید به امنیت بالای این محصول اطمینان داشته باشید و با خیالی آسوده، آن را جهت نصب در ساختمان مورد نظر خود تهیه فرمائید. دلیلی که سبب شده است تا سقف کشسان لابل غیراشتعال‌زا باشد؛ بکارگیری ماده‌ای به نام “پلاستی سایزر” در آن است.

سقف کشسان لابل و مزایای آن

سقف کشسان لابل چیست

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که؛ چرا باید از سقف کشسان لابل برای پوشش‌دهی سقف اصلی ساختمان استفاده کنیم؟ این محصول، دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت بسیاری است. به عنوان مثال؛ یکی از نکاتی که باعث شده است تا این محصول ساختمانی در نزد مردم و مشتریان بسیار محبوبیت پیدا کند؛ این است که، دارای بیش از 150 رنگ مختلف و طراحی‌های متنوع می‌باشد! بنابراین، شما می‌توانید دیزاین و رنگی را انتخاب نمائید که بیش از باقی موارد با مضمون و هارمونی دکوراسیون داخلی منزلتان مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این مورد، سقف کشسان لابل می‌تواند تا حداکثر 150 کیلوگرم وزن را تحمل کند که چندین برابر وزن اصلی خود محصول است! با توجه به اینکه سقف کشسان لابل یکی از نازک‌ترین و ظریف‌ترین انواع سقف کاذب موجود در بازار محسوب می‌شود؛ این ویژگی، آن را بسیار منحصر به فرد جلوه می‌دهد. یکی از نگرانی‌هایی که معمولا افراد در رابطه با مصالح ساختمانی دارند؛ این است که، در برابر رطوبت دچار فرسودگی نشوند!

خوشبختانه، سقف کشسان لابل کاملا ضد آب، ضد رطوبت و ضد گاز کلر است. بنابراین، در صورت نشتی لوله‌های ساختمان یا به صورت کلی، ایجاد رطوبت در هوا، هیچ مشکلی برای این سقف کاذب بوجود نخواهد آمد. در ادامه، 11 مورد دیگر از مزیت‌های این سقف کاذب را بررسی کرده‌ایم که مطالعه آن‌ها به شما کمک می‌کند تا آشنایی بیشتری را با سقف کشسان لابل پیدا کنید:

  1. غیرقابل اشتعال
  2. امکان شستشو و نظافت آن وجود دارد.
  3. مانع از جذب، نفوذ و جمع شدن گرد و غبار می‌شود.
  4. شما می‌توانید به راحتی این سقف کاذب را نصب، باز یا جا به جا کنید! از این رو، در صورت اسباب‌کشی یا رضایت نداشتن از محصول، می‌توانید به آسانی آن را تعویض نمائید.
  5. سرعت نصب سقف کشسان لابل به حدی بالا است که می‌توان آن را تنها در چند ساعت، نصب نمود.
  6. با توجه به آمار منتشر شده، این محصول 20 الی 50 سال عمر دارد! همچنین، در صورت خرابی یا ناقص بودن سقف کشسان لابل، لزومی به نگرانی نیست؛ زیرا، دارای 12 سال گارانتی می‌باشد.
  7. سقف کشسان لابل کاملا آنتی باکتریال است.
  8. با نصب سقف کشسان لابل، نه تنها ظاهری زیبا و مدرن را در داخل منزل یا محل کار خود ایجاد می‌کنید؛ بلکه قادر خواهید بود تا از ویژگی عایق بودن و آکوستیک بودن آن نیز استفاده کنید.
  9. در زمان نصب سقف کشسان لابل، نظم و نظافت محیط حفظ خواهد شد.
  10. در صورتی که قصد بازسازی ساختمان را دارید، سقف کشسان لابل به شما کمک می‌کند تا ترک، پوسیدگی و هرگونه خرابی را بر روی سقف و دیوارهای آن، بپوشانید!
  11. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف کشسان لابل این است که؛ با محیط زیست سازگار است و می‌تواند کاملا بازیافت شود!

نحوه نصب سقف کشسان لابل چگونه است؟

سقف کشسان لابل چیست

در اولین قدم از نصب سقف کشسان لابل، شما موظف خواهید بود تا پروفیل‌های آلومینیومی را با فواصل مشخص و مطلوب بر روی سقف یا دیوار، تعبیه نمائید. در قدم بعد، باید متریال سقف کشسان لابل را از چهار طرف به این پروفیل‌ها متصل کنید و با گیره‌های مخصوص، به صورت محکم آن را وصل کنید. در مرحله سوم، بایستی از هیترهای مخصوص گرمادهی سقف کشسان لابل استفاده کنید تا انعطاف سقف کاذب افزایش پیدا کند و به خوبی در داخل پروفیل‌ها جای گیرد.

لازم است توجه داشته باشید که؛ برای حرارت دادن به سقف کشسان لابل، بایستی حتما از هیترهای مخصوص انجام اینکار استفاده شود؛ زیرا هیترهای صنعتی از زاویه مناسبی برخوردار نیستند و نمی‌توانند به صورت دقیق حرارت‌دهی سقف کشسان لابل را انجام دهند. یکی دیگر از نکات مهم، این است که؛ در صورت تمایل به نصب نورپردازی، بایستی پیش از نصب سقف کششی تجهیزات آن نصب گردد.

سقف کشسان لابل و بررسی قیمت آن

به صورت کلی، قیمت سقف کشسان لابل به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع پارچه، نورپردازی، تجهیزات مورد نیاز برای نصب و شیوه اجرای سقف کشسان لابل، برخی از مواردی هستند که می‌توانند بر این امر تاثیرگذار باشند. بنابراین، بهتر است پیش از انتخاب محصول مورد نظر خود، این 4 مولفه را مورد بررسی قرار دهید. دو نکته بسیار مهم در رابطه با قیمت سقف کشسان لابل وجود دارد که به شرح زیر می‌باشند:

  1. توجه به نوع پارچه PVC سقف کشسان لابل، بسیار مهم است؛ البته شما می‌توانید محصولات تک رنگ این سقف کاذب را نیز انتخاب نمائید. سقف‌های کشسان ساده‌ای همچون “لاکر” و “برلیانت”، نسبت به دیگر انواع محصولات در این حوزه ارزان قیمت‌تر خواهند بود.
  2. نوع سقف کشسان لابل می‌تواند بر میزان قیمت محصول مورد نظر شما تاثیر بگذارد. بنابراین بهتر است در رابطه با سقف کشسان تک سطحی و چند سطحی، اطلاعات بیشتری را کسب کنید. ناگفته نماند که، هزینه تهیه تجهیزات مورد نیاز برای نصب و اتصال سقف نیز بر قیمت محصول شما تاثیرگذار خواهند بود.

نهایتا، اگر علاقمند به دریافت اطلاعات دقیق‌تر و بیشتر در رابطه با سقف کشسان لابل هستید؛ می‌توانید به دیگر مقالات وبسایت “دکوراسیون داخلی لنالند” مراجعه فرمائید!

کلام آخر؛ سقف کشسان لابل چیست و چه مزایایی دارد؟

در این مطلب، به صورت کلی به بررسی سوال “سقف کشسان لابل چیست؟” پرداخته شد. سقف کشسان نوعی سقف کاذب است که می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی و مدرنیته طراحی داخلی ساختمان، عیوب و مشکلات ظاهری آن را نیز بپوشاند. همچنین، این محصول قابلیت عایق بودن دارد و می‌تواند به خوبی مانع از به هدر رفتن انرژی شود. در این مقاله از وبسایت لنالند، برخی مزایای این محصول را بررسی کردیم و نحوه نصب آن را نیز شرح دادیم. امیدوار هستیم که اطلاعات ذکر شده برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سقف کشسان لابل، می‌توانید به دیگر مقالات وبسایت لنالند مراجعه فرمائید!

یک نظر در “سقف کشسان لابل چیست؟

  1. website گفت:

    It’s remarkable designed for me to have a web site, which is good designed for my experience.

    thanks admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *