مقالات آموزشی

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی

فنگ شویی برگرفته از معانی آب و باد است و سعی در ایجاد ارتباط موثر بین عناصر موجود در دکوراسیون، با روحیه و مشخصه های روانی ساکنین آن دارد . در حقیقت فنگ شویی به دنبال ایجاد انرژی مثبت یا چی ، با استفاده از چیدمان صحیح المان های موجود در فضای در اختیار دارد . علاقه مندان به فنگ شویی اعتقاد به ایجاد شادی ، نشاط و تندرستی برای کاربران این شیوه دارند و معتقد هستند که پیاده سازی این اصول ساده می تواند سبب جریان انرژی مثبت و شادی در زندگی افراد گردد .فنگ شویی

اصول فنگ شویی در طراحی داخلی 

هدف اساسی این اصول ایجاد سوی مشترک بین انرژی کاربران با انرژی محیط پیرامون است . استفاده از فنگ شویی در طراحی دکوراسیون داخلی سبب آرامش و انبساط خاطر افراد می گردد . به همین علت بسیاری از طراحان فعال در شرکت دکوراسیون داخلی ،از این اصول در کنار اصول طراحی مدنظر قرار می دهند.

یکی از اصول اساسی که در فنگ شویی لحاظ می شود ، داشتن اعتقاد به انرژی اشیا بی جان در فضا است . با باور این مطلب و سعی در اداره این انرژی به نفع کاربران، محیط نشاط انگیزی برای افراد ایجاد خواهد شد. این اصول در بخش های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. در ادامه طراحی فضاهای مختلف با استفاده از این اصول تشریح می گردد .

  • طراحی ورودی شاد با استفاده از فنگ شویی

ورودی هر فضا، اولین بخش از محیط است که کاربر با آن برخورد دارد. با توجه به اینکه ایجاد احساس خوشایند در لحظات اولیه می تواند دید مثبت را در فرد شکل دهد، توجه به طراحی داخلی این قسمت با استفاده از اصول فنگ شویی بسیار حیاتی است . توصیه معماران شرکت طراحی داخلی برای اجرای ورودی ، استفاده از رنگ های روشن است تا حس پاکیزگی و وسعت به فرد القا شود. همچنین جنس درب های ورودی از نوع مصالح مقاوم انتخاب گردد تا حس امنیت را برای کاربر به همراه داشته باشد .

المان هایی که در فضای ورودی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از جاکفشی ، آینه ، تابلوهای حاوی اذکار مذهبی و … . استفاده از فرش هایی که از نظر سایز تناسب با فضا دارند نیز در قسمت ورودی متداول و مناسب است . در فنگ شویی اعتقاد به ورود انرژی مثبت از مجرای درب ها وجود دارد. به همین علت طراحی ایده آل این فضا و استفاده از نورپردازی قوی، سبب جذب چی یا انرژی مثبت خواهد شد .

فنگ شویی

•  طراحی نشیمن منزل با استفاده از فنگ شویی

مهم ترین نکته در بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون نشیمن با استفاده از فنگ شویی ، خلق محیطی صمیمی و پر آرامش است. نشیمن فضایی است که بیشتر افراد خانه زمان زیادی را در این قسمت صرف فعالیت های خود می نمایند . به همین جهت ، استفاده از رنگ های روشن و نظم  در چیدمان و دکوراسیون داخلی باید مورد توجه قرار گیرد . برای گردش ایده آل چی در محیط باید چینش مبلمان ها به دور از ایجاد شلوغی بوده و فضای بازی را ایجاد نماید .

در طراحی با استفاده از فنگ شویی مبل ها جلوی پنجره و درب ها قرار داده نمی شود و به هیچ عنوان از کنج دیوارها برای جایگذاری مبل استفاده نمی گردد . تلویزیون دارای انرژی منفی است و قرار دادن آن نزدیک به مبلمان توصیه نمی شود . استفاده از گلدان ها در نزدیکی محل قرار گیری تلویزیون بار منفی را کاهش می دهد .

  • طراحی آشپزخانه

مهم ترین عواملی که از نظر فنگ شویی در آشپزخانه باید به آن توجه شود اجاق گاز و سینک ظرفشویی است . سینک و گاز در آشپزخانه نباید نزدیک به هم قرار داده شوند . قرار دادن این دو پارامتر روبروی در ورودی نیز اشتباه است و باید از آن پرهیز نمود .

  • طراحی اتاق خواب با استفاده از فنگ شویی

فنگ شویی روی محل قرار گیری تخت خواب در اتاق خواب بسیار حساس است و قرار گیری درست تخت خواب را عامل ایجاد خواب راحت برای کاربر می داند . در چیدمان اتاق خواب ، قسمت پایینی تخت نباید روبروی درب ورودی اتاق باشد و همچنین به هیچ عنوان تخت خواب از سمت پنجره و در اتاق در معرض دید دیگران قرار نداشته باشد . بهتر است قفسه کتاب نزدیک محل خواب افراد نباشد و کتابخانه را در جایی دورتر از محل خواب تعبیه نمود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *